Gå till innehåll

SSRS!


Lars Ström

Recommended Posts

Självklart skall det finnas en tråd om SSRS

 

http://www.sjoraddning.se/

 

Vet att det finns en medlem här på CM som lägger stor tid att hjälpa andra inom SSRS.

Han får avslöja sig själv..!!..vilken jag inte tror han vill göra.

post-3-0-76228300-1388414778_thumb.jpg

 

 

Här kommer ett råd från SSRS inför Nyår.

 

Nödraketer är inte Nyårsraketer.

 

http://www.sjoraddning.se/aktuellt/nodraketer-ar-inte-nyarsraketer/

 

492ac3b7f3c6d0338fc600a9a42f462d.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en SSRS tröja i paket hitskickad för reklamsyfte.

SSRS önskade en bild av mig och ett Florida motiv med tröjan på..men valde något bättre att titta på.. :D

 

post-3-0-09298900-1388415527_thumb.jpg

post-3-0-21997100-1388415529_thumb.jpg

Redigerad av Lars Ström
Ändrad lite i text. Svenskan var märklig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett råd från SSRS inför Nyår.

 

Nödraketer är inte Nyårsraketer.

 

http://www.sjoraddning.se/aktuellt/nodraketer-ar-inte-nyarsraketer/

Det vill till att man inte hamnar i sjönöd runt tolv-slaget. Tror inte jag överdriver om jag påstår att man hemmavid ser runt 30-50 nödraketer vid midnatt varje nyårsafton.  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de senaste 5 åren varit med i SSRS och även skärgårdsstiftelsen.

Båda gör på sina egna sätt mycket för vår skärgård!

 

Alla borde stödja SSRS eftersom det faktiskt är en ideel organisation som om jag inte missminner mig även står för de flesta räddningarna när någonting oförutsett händer.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara med i SSRS är så självklart, antagligen de bäst spenderade 700 kr/år som finns.

Har hittills inte behövt dem men det är antagligen bara en tidsfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På väg från Power Boat weekend fick jag remsallad, det var huvudremmen som gav upp och vi fick tyvärr att anlita SSRS.

De var lugnt väder men vi drev mot Skarprunmarn och när jag ville lägga ankaret så var de fortfarande 45m djupt.

Men då kom de, plockade upp oss och bogserade oss till Stavsnäs Vinterhamn.

Även om jag normalt inte är i vatten där SSRS finns så kommer jag fortsätta att vara medlem.

Vilka härliga killar !!!!

post-14-0-44902200-1388430835_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är aktiv inom sjöräddningen och blir glad när man får läsa om bra minnen av vårt jobb. Vi är alla frivilliga och gör detta på vår lediga tid för att vi gillar att vara på sjön och träffa trevligt sjöfolk. Jag är rätt säker på att ni på bilden ovan blir bogserade av Rescue Handelsbaken Liv ifrån vår räddningsstation på Möja.

Vi hjälper er om ni hamnar i knipa oavsett väder, dag eller tid på dygnet och detta för en mycket billig årspeng.

Hoppas att vi ses på sjön även utan att ni ringt oss först!

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är aktiv inom sjöräddning och blir glad när man får läsa om bra minnen av vårt jobb. Vi är alla frivilliga och gör detta på vår lediga tid för att vi gillar att vara på sjön och träffa trevligt sjöfolk. Jag är rätt säker på att ni på bilden ovan blir bogserade av Rescue Handelsbaken Liv ifrån vår räddningsstation på Möja.

Vi hjälper er om ni hamnar i knipa oavsett väder, dag eller tid på dygnet och detta för en mycket billig årspeng.

Hoppas att vi ses på sjön även utan att ni ringt oss först!

Stämmer jättebra att de kom ned till oss från Möja.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-40-0-48589000-1388732292_thumb.jpg

 

Jag har också åkt i snöre efter SSRS när backslaget tackade för sig 2009.. Medlemsavgiften känns numera ännu lägre när man fått ta del av deras hjälp.  :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vet ni som har FB att ni kan följa SSRS där?

 

Jag följer en del på Instagram som är aktiva inom SSRS, ska tipsa om lite sådant i insta-tråden sen.

 

Men, FB och Instagram räddar inga liv så medlemsavgiften betalas i SEK inte i likes :P  :thumbsup2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skamset kan jag konstatera att jag inte är medlem i ssrs, dock har jag och min fru var sitt speciellt sgnalorange kreditkort med ssrs-logga som ger ett litet bidrag varje gång man handlar något. Men vi får nog ta oss i kragen och gå med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för fasen, och så får ni ju tidningen Trossen också, bara en sådan sak. Och klistermärken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Flajjan skriver känns SSRS och Skärgårdsstiftelsen som helt självklara saker att vara med i. Kul med SSRS på Facebook också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var besättningsmedlem tidigare när jag bodde mer lämpligt till. Kändes bra att kunna hjälpa till! Men jag skrattade lika gott varje år när dom ringde från någon naturhamn och tyckte att vi kunde köra 30nm för att komma med dasspapper som dom hade slut på  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns även på Finska sidan, då kallar vi det Sjöräddningssällskapet eller Meripelastusseura http://www.meripelastus.fi/fi/

 

Medlemsavgiften inklusive bogseringshjälp är 75€, och om man önskar ha det för flera båtar  :P  är det endast 40€ per båt till..

 

Har själv aldrig behövt hjälp men tycker det är en billig försäkring. Har en gång med segelföreningens båt haft kontakt med dem då jag trodde bränslet skulle ta slut, men klarade mig nästan anda hem (fick ro sista 500m). Men det kändes bra att killarna var beredda att komma och hjälpa vid behov :thumbsup2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag är med känns som en trygghet som förhoppningsvis inte ska behövas.

Beundrar dom som ställer upp med sin fritid för att hjälpa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag tycker det är en fantastisk organisation och vill därför att de ska ha en egen tråd.

Bara för att sätta press på alla som inte är medlemmar så är denna tråd avsedd för att diskutera SSRS och dessutom erkänna vilka som är medlemmar :D

 

Själv så är jag givetvis medlem. Har varit medlem till och från. Det beror på när jag kommit ihåg att betala avgiften….

Därför betalar jag nu månadsvis med autogiro. Det är billigare än Spotify och märks alltså inte!

 

SÅ hur är det med er andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika glad varje år att betala in årsavgiften , som att slippa anlita dom !  

Vill inte dra nytta av en så fantastisk organisation , bara stödja för den goda sakens skull , om någon behöver hjälpen en dag ! 

 

Så tänker jag :-D 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i både SSRS och Sjöräddningssällskapet, dom pengarna det kostar är peanuts i båtlivet. Har dessutom utnyttjat det vid ett tillfälle när vattenpumpen gick på lunch, men även fått tillbaka lite när jag hjälpte en annan båt med problem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg på CM går ut på att tala om att jag är medlem sedan flera år och att jag behövt deras hjälp en gång. :-)

Vad jag trodde var dåligt batteri/generator visade sig vara en kass huvudströmbrytare, märkligt nog inköpt på Hjertmans året innan.... Befann mig inte i nöd på något sätt men skönt att veta att någon var på väg med hjälp. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies