Jump to content
Navigare

Olyckor och annat otyg

Recommended Posts

CarMan

Bara min dåliga humor :)

Här är båten före start.

Båten körde in i bryggan vid ett tillfälle, då måste batteriet flygit fram mot stoppet som ska hålla det på plats. Stoppet höll, men tryckte hål i botten.

post-488-0-13004200-1397929275_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raz

Google översättning:

The spectacular accident between two vessels occurred in at night in the bay of Boqueron balance left several people injured including children and two adults. One of the boats I stay brand contend destroyed when another ship that sailed the bay not he realized that traveling in that direction the other boat run for impacting the half, the marine division of Cabo Rojo took dela research.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navigare

Alex borde nog undvika att promenera på den. :P

Hugo-Boss-Mast-Walk-12.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lars Ström

Vet man vad det är för 6-7 meter lång racerbåt.??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snowman

Ska vara en sån här enligt texten.

ibiza-21-weekender-3.jpg

 

Så att det är en "racerbåt" verkar som vanligt vara en Aftonbladet-groda.

 

EDIT: Polisens egen text nämner inte ngt om racerbåt, föga förvånande.

http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2014-05-21-1614-Sjolagen-Goteborg/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lars Ström

Aftonblades kanske ville toppa Expressens riktiga racerbåtsolycka i Ungern i helgen som gick.. :D

Finns här..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svwerker

Man kan ju diskutera om det är en båtolycka när det var kranbilen som var orsaken till det hela.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snowman

Kan iofs diskuteras om det var en båtolycka av andra orsaker med, tex är det knappt att en lakanstork räknas som båt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikko Oikari

Resterna av Lucas Oil Outerlimits efter P1-kraschen i Gbg.

 

post-42-0-49345100-1400916239_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navigare

Kan iofs diskuteras om det var en båtolycka av andra orsaker med, tex är det knappt att en lakanstork räknas som båt. ;)

Ignorance is a bliss.  :sailor:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navigare

Usch och fy. Var försiktiga där ute och ha marginalerna på er sida!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrew

Fakta eller förmodande?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Braindead

Fakta eller förmodande?

Har noll koll på fakta MEN hur bär man sig åt att dra rakt upp på landbacken med fullt öppna spjäll ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesper Zander

Veja för något? Något mekaniskt fel? Många saker som kan hända. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nbottning

Eller så höll inte landbacken fart och kurs och körde in i båten....

 

Trist i vilket fall när olyckan är framme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lindskrot

instämmer med braindead. Måste vara en fyllekörning. Alternativt att någon somnat vid ratten...

 

Det är ju inte direkt ett litet skär de krockat med, utan typ Blekinge....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navigare

Besättning bestod av två vuxna och två yngre barn, i DN.se artikel står det att båtföraren inte var berusad men att en förundersökning om vårdslöshet inletts. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lars Ström

Nästan alla olyckor på vatten och land är ju p.g.a att någon förare felar/klantar sig..sen har man alla möjliga olika förklaringar till varför man felade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lars Ström

Vid Nockebybron i morse.
Foto Magnus Olsson

post-3-0-59850700-1401104719_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrew

En teori kring olyckan vid Nockeby:

 

Båten har enspaksreglage med vajrar. Vajern till backslaget släpper eller går av med växeln i läge framåt.

 

Föraren drar av på gasen för att lägga till eller av något annat skäl och ska till slut lägga i backen för att stanna.

 

När han drar spaken bakåt så gasar han men växeln ligger fortfarande i läge framåt varpå han i panik gasar mer för att få stopp på båten och olyckan är ett faktum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Junker

härligt skulle ha en riktnings känslig tacko på utg axel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies