Gå till innehåll

Mega Yacht tråden..


Lars Ström

Recommended Posts

Har inte pratat med Larsa på ett tag men en bra gissning är att

"man måste först ha en sak innan man kommer på att man inte behöver en sån".. :D

 

PS..Känns ju inte som Blocket  är rätt ställe att hitta en köpare..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju använda den till "bryggsegling" eller parkera den i Sandhamn. Fungerar som en säker magnet på alla "birdies"  :)


  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska sälja något för 10 millar, borde man då inte anförtro detta åt någon som kan använda svenska språket i skrift?  :huh:  :rolleyes:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att ha blivit ett kort förhållande?

 

det tar ju en ca 5 år å sälja en sån här pjäs så han ligger väl bara i framkant.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag ju Larsa skapligt bra och han är en stark entrepenör med välfylld plånbok

Han gör som han vill och struntar i vad folk tycker och tänker.

 

Dock tror jag att man måste lista en båt som hans med en kunnig internationell broker.

Kostar minst 10 % av köpeskillingen och det brukar ta ett tag innan en säljare är mogen för det.

 

Alla båtar som är prissatta rätt säljer..om dom inte säljer är priset för högt.

Så är verkligheten.

Som exempel kan jag tänka mig att köpa båten i morgon till mitt pris men inte så säker på att Larsa tar mittt bud.. :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel pris..ingen betalar mer än marknadsvärde som är vad en köpare är villig att betala vid en viss tidpunkt.

Min Carver 56 såldes för den var prissatt rätt.

Samtliga Carver 56 som begärde sådär 150,000 dollar mer är fortfarande osålda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som det är rätt trångt på New river i Fort Lauderdale..

 

post-3-0-01850500-1401722505_thumb.jpg

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt djup och inte allt för mycket ebb/flod i den kanalen!

Orkar dom där "bogserbåtarna" verkligen hålla skutan om det kommer en vindpust..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är såld sen ett tag tillbaka, och han betalade runt vad det begärs nu, så det var inte så dålig affär.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag gick på vad som stog i nån tidningsartikel jag hitta, men visst det är inte direkt tillförlitlig källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Detta är nog inte mega, men i mina ögon är det stort.

Jag befinner mig i Genua, och seg dessa på strandpromenaden.

Tyvärr sunkiga IPhone bilder.

post-163-0-85927200-1403736513_thumb.jpg

post-163-0-12079500-1403736600_thumb.jpg

post-163-0-53540400-1403736715_thumb.jpg

post-163-0-51038200-1403736886_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beeblebronx, i svenska ögon mätt så kan man väl säga att båtarna på dina bilder är mega (var går den egentliga gränsen?).

 

Jag tycker mobilbilderna håller tillräckligt bra kvalitet för att visas på div forum, annat var det med de gamla VGA kamerorna....  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min båt känns som en megayacht när den ska poleras. Kanske skullle den kallas megajäkt istället eftersom jag alltid är sist i.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränsen för dom stora grabbarna går vid 100 meter +, det är då det blir mega yacht, problemet när båtarna är över 100 fot i medelhavet är att komma in i fina hamnar, har du 100+meter så är du hänvisad till ett fåtal hamnar dvs <10st, finns inga platser i dom andra, om dom kommer in så får dom ligga i yrkeshamnndelen där det är ett jäkla liv, sunkigt mm, därför börjar den här typen av små yachter bli poppis, billiga i drift, kommer in i dom flesta hamnar, hur kul är det att vara störst och aldrig kunna lägga till? Fråga Abramovitj som inte kommer in i nästan en enda hamn i Europa med sin 180 meters, 

 

http://www.benettiyachts.it/modelli/class/tradition-supreme-108

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men David då... JAG skulle ju precis lägga upp den här i tråden ju... Jag tycker den var hur jäkla cool som helst... 

Tänk er se den i en tight skärgård som den svenska. På håll skulle det se jäkligt märkligt ut med en så stor farkost i det utseendet i förhållande till små-öar osv... 

 

Denna är ju tillochmed på sätt och vis coolare än Lady Lisa (Nortech 80 DC).

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man ut själv och har frun som hjälper till var min Carver 56 gränsfall till för stor.

Speciellt om det blåste och var trångt.

En daycrusier är lite bättre men att stå där uppe på flyan och hoppas frun gör rätt med tamparna är rätt pirrigt.

 

Anställd peronal gör ju båtåka lite mer kostsamt så att säga..

Att vara beroende av polare när man vill ut känns ochså lite fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Trawler med riktig köl är klart bättre att hantera än ett höghus som min Carver 56 Voyager.

Fina och rejäla är dom där Trawler också.

Byggda till en bättre standard en fritidsskepp..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies