Gå till innehåll

Mega Yacht tråden..


Lars Ström

Recommended Posts

Fin "båt". 

Jag skulle direkt dra mig till varmare breddgrader, så man kan använda flajjan mer än de tre soliga dagar vi har på denna breddgrad.

Starkt av dem att sitta ute och köra idag. 3 grader och regn....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på om Larsa skall behålla namnet på båten eller döpa om henne.

Om jag känner honom rätt blir det nog ett lite mer låt oss säga "utstickande namn"..

Hon har ju varit i Sverige en tid inte säker på hur länge (kanske ett par år) men vet att det finns en CM medlem här som  känner till båten väl och även tidigare Svenska  ägaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte tror att båten har alkolås..men kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..så man kan använda flajjan mer än de tre soliga dagar vi har på denna breddgrad.

 

 

Hehe JanJ..ser ju inte ut at vara så mysigt där uppe idag..!!.. :D

Bubbelpoolen verkar stängd för tillfället..

 

post-3-0-85253400-1396987662_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt åsido - misstänker att premien för en fullvärdesförsäkring för en sådan pjäs kan uppgå till avsevärda belopp. Vid ett totalhaveri kan F-bolaget snudd på konka. Kan man minska risken att föraren smäller på stora grynnan på midsommardagens morgon genom att koppla kraftigt rabatterad premie till alkolås kan det ju vara intressant för skeppsredaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet säger mig att hur stor båten än är så sticker det upp ett huvud. Det är precis som att man inte riktigt litar på att sitta inne i värmen och köra, någon som håller med ?   :captain: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger nog lite i det..tror att nya ägaren kände sig extra osäker idag med sin nya "jättekvinna".. :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bara att gratulera. Riktigt snygg är den också. Fina linjer. De bara höra av sig om det behövs en andrekapten elr nåt...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som man just kommit in i Mälaren genom Hammarbyslussen.

 

post-3-0-65372500-1397080939_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landströmmen är inkopplad nu och hon lyser fint på kvällen.

 

post-3-0-30405800-1397081053_thumb.jpg

post-3-0-41306200-1397081085_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larsa kommer inte att byta namnet CARTOUCHE av flera anledningar. En är att det är mycket fint gjort i polerat rostfritt stål på aktern samt han börjar sakta gilla namnet..

 

Man ser lite här hur det är gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CARTOUCHE är välproportionerad så det är inte förrän man får en storleksreferens som man förstår hur stor den verkligen är. Har sett den i Sandhamn ett par gånger och den är väldigt fint skick utvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde att Larsa är ute på tur med  CARTOUCHE  idag. Skulle visst lägga till vid järntorget kajen om någon är i dom krokarna och vill se bamse kvinnan..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landströmmen är inkopplad nu och hon lyser fint på kvällen.

 

attachicon.gif923184_748213961876209_2619350746504591673_n.jpg

attachicon.gif10003471_748213951876210_6562350868797196157_n.jpg

 

Var nere på Mallis över påsk och såg bland annat den här som jag tyckte påminde om Cartuoche men såg nu att det inte riktigt stämde. Det drällde iaf av riktigt fläskiga båtar.

post-431-0-41710900-1398277321_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies