Gå till innehåll

Tristan Båtar!


NickeI

Recommended Posts

Lite sugen på en 315 då det känns som lagom båt, trött på allt kapell krångel och känns som den har det som behövs för en vecka på sjön. Finns tyvärr inte så många här men att hämta båt i Finland har man ju gjort förr.. :)

 

Någon som har synpunkter/erfarenhet av märket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite erfarenhet av en äldre Tristan har jag då jag har en 301 från 80-talet. Ett av skälen till att det blev en sådan var att jag också ville slippa kapell med allt det innebär..

 

Min båt verkar vara rejält byggd med ganska genomtänkt konstruktion av det mesta. Det får jag för mig gäller de flesta Tristan. Jag pratade med en snubbe i slussen förra sommaren som har en 315, nu blev det inte så mycket sagt mer än att han var väldigt nöjd med sin båt. Tristan är rätt udda i Sverige, det finns två grupper på Facebook för Tristanbåtar som du kan gå med i för att få erfarenheter från andra ägare, den gruppen med flest medlemmar är dock på finska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns det inte så många i krokarna, tittar man på bilderna så känns det som man klämt in väldigt mkt på liten yta och det skulle vara intressant och kolla på en i verkliga livet.

Men inget kapell singelmontage samt lagom stor tilltalar, finns inte så många andra att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ute efter samma koncept, hittade och fastnade för NB 840. Den finns även med flybridge om man vill ha det. Finns ett gäng till salu i Norge. ( NB står för Norges Båt).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies