Gå till innehåll

Buster L steglister


sopmeister

Recommended Posts

Har gått och blivit lite sugen på en Buster L. Känns som vattnets V70? :) Har kikat på de som är från 2010 och framåt. 2016 uppdaterade Buster skrovet för 2a eller 3e ggn?

2010 har steglister men till senaste versionen har man slopat dessa. Noterar att Yamahas körfakta visar på att den senaste drar mer bensin och har någon knops lägre toppfart.

I sig inte jätteviktigt för mig om jag köper en sån här båt men jag kan tycka att det rent principiellt går emot att de skapar en version som drar mer bensin och får lägre toppfart. Utvecklingen går bakåt?

 

Någon som ar någon åsikt om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steglisten gör att båten går högre i sjön dvs lättare men KAN göra att det stänker går stötigare och båten blir vingligare. (samt dyrare att tillverka :) ). Jag skulle nog offrat lite bränsle för att få mjukare gång på en sån liten båt. det är ju ingen räser ändå.  

 

Prova båda ta den du tycker är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant att det inte är en racer. Går den mjukare så är det bra. Åker på Ekoln uppe vid Uppsala. Känns det sällan är stora vågor utan bara omrörd stökig krabbsjö.

 

 

Jag var och tittade på nya Buster L igår och jag blev inte klokare av det. Upplevde den mycket mindre rymlig invändigt än föregångaren. Vet inte rikigt varför och det är svårt att jämföra när den ena legat i vattnet och den andra i båthall. Men kanske är pulpeterna störr ei den nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies