Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

Vi fyra kommer inte att ta oss till the Shootout och dom tusentals åskådarbåtar som är på väg dit nu.

Det blir båtåka med Howard och Tracey men vi kör åt andra hållet..

Bilden från igår kväll på Fat Pollys 

9D793C47-B3E2-47E2-8900-E4CB4E88A8F5.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

LAKE OF THE OZARKS, Mo. — A Shootout race spectator has reportedly drowned, bringing the Saturday races to an abrupt ending.

Not long after the Shootout air show ended, at around 2 p.m., the race course was shut down, with the report of a spectator who had gone missing from the miles-long flotilla that lines the course. Boats traditionally link together for a full day of race-watching, as young and old play on floating mats and inflatable water toys, watching the fast boats go by.

 

On Saturday afternoon, Water Patrol and fire rescue boats circled the area where a swimmer, reportedly a male, had disappeared. Nearby boats were searched, in hopes of finding the missing person, to no avail. A Highway Patrol helicopter circled overhead, and rescue divers entered the water as Water Patrol boats employed side-scan sonar to search for the body.

 

 

The race course never reopened, as the search continued through the afternoon. The races typically end at 4 p.m. on Saturday and Sunday. Organizers said they would allow extra time on Sunday, for racers who didn't get a chance to run on Saturday.

Thousands of race fans enjoy a day on the water when they line up to watch the Shootout, and in the event’s 31-year history, it has been famously safe. This would be the first instance of a drowning. The only other fatality occurred in 2014, when an Outerlimits catamaran driven by Mike Fiore and Joel Begin went airborne in a horrific crash near the finish-line of the one-mile course. Begin recovered from his injuries, but Fiore died from surgery complications, days later. In 2017, the race course was shortened to 3/4-mile, in an attempt to make the race safer, as boats continue to increase their speed.

7C0E1141-8FEC-40A6-9D51-2EBB299B17EE.jpeg

  • Bedrövad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår vän Rita hänger inte med i svängarna..

Läs hennes sista kommentar..!!

Dessvärre har dom hittat han som dök i och aldrig kom upp.

Han hade drunknat.

Vet inte varför men kanske halkade eller något liknande på badbryggan.

6F69E7E7-2522-4761-8426-E7B752D93FF4.jpeg

  • Haha 2
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige bekantingen..

 

Ben Robertson just did a 143 MPH run in a Fountain 42 at the LOTO Shootout

 

ben.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 
 
The 51’ Mystic Team American Ethanol reportedly threw a propeller blade during their last pass at 196 mph — projecting it through the bottom of the boat, causing it to take on water and thus, ending their day.
However, they are currently the TOP GUN for 2019 with a recorded speed of 201 mph.

ae.jpg

  • Oops 1
  • Bedrövad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

When you throw a blade at 200 mph and you recover the blade and not have the boat sink! 2019 Shootout is in the books congrats to all the winners! — with Ed Smitty and John Cosker.

EF1E811A-A301-4D5B-BD7D-81D9748F5300.jpeg

CEF35910-D6D4-469E-AB6A-54F8E907B709.jpeg

CCC050BB-3517-4A9A-A710-F8A637E124D1.jpeg

6079CD0E-D8A3-4721-9896-9428C91B0420.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Lars Ström sade:

When you throw a blade at 200 mph and you recover the blade and not have the boat sink! 2019 Shootout is in the books congrats to all the winners! — with Ed Smitty and John Cosker.

 

 

CCC050BB-3517-4A9A-A710-F8A637E124D1.jpeg

 

Snyggt "snitt".....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Lars Ström sade:
 
 
The 51’ Mystic Team American Ethanol reportedly threw a propeller blade during their last pass at 196 mph — projecting it through the bottom of the boat, causing it to take on water and thus, ending their day.
However, they are currently the TOP GUN for 2019 with a recorded speed of 201 mph.

ae.jpg

Ruskigt fort. Nu sitter de ju skyddat så de överlever säkert en krasch. Men jag undrar hur länge detta jagande efter snabbaste båt kan bestå? Men de kör ju mellan åskådarbåtar. Går det snett så kanske några spectators sitter illa till. Hur långt flyger en båt som går i 300 km/tim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja..så är det inte @Torch Red Platsen är väldigt säker för åskadarbåtar. Avstånden tillräckligt stora. Reglerna ändras ibland för att hålla ner farten.

För några år sedan körde en likadan båt som American Ethanol 244 MPH.

Att sen åskadarbåtar ställer till det på väg tillbaka när eventet är över är inte the Shootouts fel.

Samma gäller åskådare som hoppar i plurret och aldrig kommer upp igen.

 

 

Har är en crash för några år sedan (nedan) och föraren omkom. Du kan se att det var inte ens nära till åskådarbåtarna.

Har varit där som åskådare många gånger.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-08-25 at 10:10, Lars Ström sade:

Sverige bekantingen..

 

Ben Robertson just did a 143 MPH run in a Fountain 42 at the LOTO Shootout

 

ben.jpg

 

En bättre bild på kompisen Bens Fountain 42.

Han har ju varit i Sverige några gånger och kört skjortan av alla i en Svensk ägd Fountain 42 han riggat åt ägaren.

ben1.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har förstått allt rätt har MarineMax lagt in stora slantar i Galeon Yacht fabriken. Inte säker på om dom är delägare eller inte med fabriken har fullt upp att bygga båtar åt MM.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow..behöver ju en ramp för att köra in i garaget.

Frågade den lokala svetsfirman som gjort lite grejor åt mig förut. Dom är bra men i mitt tycke lite dyra.

Gjorde en enkel ritning på hur jag ville ha rampen men Dan som han heter ville ha 1,500 dollar för en färdig grundlackad och sen svartlackad.

Nja..klart mer än jag ville pröjsa.

Åkte ut till firman som byggde fina garaget och frågade ägaren om han visste någon som kunde göra en stålramp.

Fick adressen till hans syrras man och åkte vidare dit för 10 dagar sen.

Visade honom min lilla ritning och han sa en sån bygger vi åt dig utan problem

Pris 350 max 400 dollar grundlackad och sen svartlackad..

Wow, tänkte jag och beställde en.

Han ville inte ha något deposit utan skulle ringa när den var klar.

Idag var jag dit för att kolla och trodde inte mina ögon när jag fick se hur rejäl den var gjord.

Skall grundlackas och sen lackas svart innan den levereras hem till oss.

Fantastiskt och en knapp timme åka ut på landet är lönsamt ibland.

357455AB-D5DA-4752-A4D5-085DA490ADC2.jpeg

71866BA1-EDDA-4BEB-A00A-88D8B53A3282.jpeg

3F5294FF-A998-4F86-9B48-6D265B0495BD.jpeg

811FF4FF-00F0-4269-8D03-9604C88F71C8.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett väldigt bra pris! 👍 

Tror inte du fått den tillverkad ens för den första summan i Sverige... 

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske så.

Gillar priset mycket. Rätt stor 72 tum X 107 tum

med massa förstärkningar under samt fästen med borrade hål för att skruva fast i garaget.

Är säkert ordentligt tung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick dom här bilderna igår och fick fråga kompisen Bill Grannis som hjälper mig att driva min Evinrude FB sida.

Han har järnkoll på allt..

 

In the 1960s and earlier, Goodyear Tire stores sold their own brand of products including outboard motors made by the Gale division of Outboard Marine Corp. The rebadged Gale motors were not always the exact same motor as Johnson and Evinrude but used many of their older parts and components.
For example, the above 25hp was built up with the older 25,30, and 35 hp parts where in the latter 1950s and early 1960s, J & E did not offer a 25 hp model.

SeaBee 1.jpg

Seabee 2.jpg

SeaBee 3.jpg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM ser om sitt hus..

 

MarineMax consolidates New York locations

MarineMax said it plans to close stores in Lindenhurst and Copiague, while expanding MarineMax Huntington. The company called it the “North Shore expansion.”

"After careful consideration, we have decided to consolidate our MarineMax stores in the New York area," said Larry Russo, Jr., MarineMax Northeast regional president in a statement. "We will continue to serve local boating needs through our Huntington and Manhattan locations.”

Russo said the company plans to “absorb assets” from Lindenhurst and Copiague and move them to Huntington. “We plan to retain as many team members and assets as we possibly can through this transition,” he said

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon startar Labor Day helgen och det är sista stor helgen för året här på LOTO. Brukar dra enormt med folk och båtar.

På Tisdag morgon startar normalt  utförsäljningen av båtar på lager hos alla båthandlare här runt sjön och många finns det.

 

Labor Day
Holiday
image.jpeg.c1ba93669c34de326503f8337e508bba.jpeg

Description

Labor Day in the United States of America is a public holiday celebrated on the first Monday in September.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies