Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

On 2019-08-27 at 15:01, Lars Ström sade:

Wow..behöver ju en ramp för att köra in i garaget.

Frågade den lokala svetsfirman som gjort lite grejor åt mig förut. Dom är bra men i mitt tycke lite dyra.

Gjorde en enkel ritning på hur jag ville ha rampen men Dan som han heter ville ha 1,500 dollar för en färdig grundlackad och sen svartlackad.

Nja..klart mer än jag ville pröjsa.

Åkte ut till firman som byggde fina garaget och frågade ägaren om han visste någon som kunde göra en stålramp.

Fick adressen till hans syrras man och åkte vidare dit för 10 dagar sen.

Visade honom min lilla ritning och han sa en sån bygger vi åt dig utan problem

Pris 350 max 400 dollar grundlackad och sen svartlackad..

Wow, tänkte jag och beställde en.

Han ville inte ha något deposit utan skulle ringa när den var klar.

Idag var jag dit för att kolla och trodde inte mina ögon när jag fick se hur rejäl den var gjord.

Skall grundlackas och sen lackas svart innan den levereras hem till oss.

Fantastiskt och en knapp timme åka ut på landet är lönsamt ibland.

357455AB-D5DA-4752-A4D5-085DA490ADC2.jpeg

71866BA1-EDDA-4BEB-A00A-88D8B53A3282.jpeg

3F5294FF-A998-4F86-9B48-6D265B0495BD.jpeg

811FF4FF-00F0-4269-8D03-9604C88F71C8.jpeg

 

 

Kan tillägga att efter några små ändringar jag bad om så blev slutfakturan på ganska exakt 500 dollar.

Då var den grundlackad och slutlackad i svart.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Always fun at Hot Summer Night with my lovely wife Carina Strom❤️❤️👍👍😃😃

52937B22-F4DE-41D7-9E0C-981308C65766.jpeg

76E9CBAE-5FDF-4D8D-ADF6-C31C7126BDD2.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag skull Vi ut med Jeff och hans 2017 Sea Ray 40 Sundancer med flybridge.

Han har haft en hel del problem med båten. Inte så nöjd och nu är garantin slut så den är till salu.

 

https://www.marinemax.com/boats-for-sale/details/marinemax-brokerage/sea-ray/400-fly/2017/marinemax-lake-ozark/7070634

Screenshot_2019-09-07 2017 Sea Ray 400 Fly MarineMax Lake Ozark.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började inte så bra.

Säkringen gick till elmotorn som rullar in landströmmen.

Inget uppmärkt men som tur är såg jag när Herbie fixade samma fel förra året

046C4DBD-5BD8-4477-88E0-5BBBFA26B82F.jpeg

3352EB93-A619-47FF-9B5A-5B8297A6B6F6.jpeg

71953CD6-4553-422F-B941-C3F0C80BA26D.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-09-03 at 12:03, Lars Ström sade:

Marsh Harbor Boatyard, Bahamas.

 

 

Pratade med Chad idag. Han var på Grand Bahamas 10 dagar före stormen på en av MarineMax fyra båtar.

Video kommer om det.

Dom två båtarna som är inringade är sålda av Chad. Den uppe i hörnet är en Meridian 459.

Den andra en utombordarbåt.

Chad.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är videon. Chad bodde på hotellet i början på videon. 2.30 minuter in är MarineMax fyra båtar. (bild under video) Chad hade en av dom.

 

 

 

 

Screenshot_2019-09-09 (3) 9-4-2019 Marsh Harbor, Bahamas Dorian leaves incredible destruction drone of area flattened - You[...].png

  • Oops 1
  • Bedrövad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns konstigt att se båtar med Yamaha motorer på MarineMax nyförsäljningsbrygga.

Om jag fattat allt rätt är han som grundade NaticStar en före detta Brunswick/Mercury Marine anställd som slutade och startade egen båttillverkning.

68511CCE-B835-4E43-A43F-B8B8F5F79D86.jpeg

B684178F-7BBF-49CE-874A-76AE8D1D1272.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårda bud att vara chef..

Thad till höger på bilden har varit boss på MarineMax LOTO sen Dave Bigge gick vidare upp i företaget.

Igår kväll fick han beskedet att han inte skulle komma till jobbet idag.

Inte 100% säker på varför men dåliga försäljningsiffror är en av flera anledningar.

Har aldrig upplevt honom som rätt man för jobbet men det tog 4 år för storhövdingen på MarineMax att finna det ut.

 

E55925E9-3C13-4F9D-9AA2-9A64B612F8A6.jpeg

  • Oops 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar nu..

Bikefest expected to draw 125,000 and generate more than $10 million for lake.

 

Some 90,000 motorcycles are expected to roll through Lake of the Ozarks this week as the largest motorcycle rally in the Midwest comes to the area. Rolling hills, winding roads to explore and a packed schedule of events have turned the rally into a premier event for the Lake.

Some 90,000 motorcycles are expected to roll through Lake of the Ozarks this week as the largest motorcycle rally in the Midwest comes to the area. Rolling hills, winding roads to explore and a packed schedule of events have turned the rally into a premier event for the Lake.

The event is expected to draw 125,000 people to the lake area over the next five days.

While the festival is organized to appeal to bikers, it is definitely worth checking out even for those who don’t have a motorcycle. While the experience may not be quite the same as enjoying the open rode on a bike, taking a day trip on one of the routes is a scenic way to enjoy the back roads.

Besides the festival’s signature Passport Ride, there are three other suggested BikeFest ride routes that offer their own unique vantage points throughout the winding Ozark hills. The Passport Ride is a 96-mile ride around the Lake of the Ozarks takes riders through more than 10 different Lake-area communities as it completes a large loop around the serpentine Lake of the Ozarks. The Lake-area ride takes a little over two hours and shows off a number of beautiful vistas around the Lake.

There’s also an 84-mile ride showcasing Camdenton’s Ha Ha Tonka State Park and Bennett Spring State Park near Lebanon - two of Missouri’s most popular state parks. This ride takes less than two hours.

The longest ride is 115 miles and traverses parts of historic Route 66 and includes a stop at the historic community of Devil’s Elbow near Big Piney River. This ride takes approximately three hours.

Music is also another aspect of the festival that isn’t just for bikers. While many of the Lake of the Ozarks area restaurants and bars feature live music performed by some of the regions most talented musicians, there are some high-profile shows taking place as well.

 

Bikefest Revenue Bump

As Bikefest has grown, so has the economic impact of bringing tens of thousands bikers to Lake of the Ozarks. According to the Lake of the Ozarks Convention and Visitor Bureau, the festival is expected to generate more than $10 million in revenue for the lake area. CVB estimates the economic impact of Bikefest in 2017 was approximately $10 million. This is based on conservative numbers of 60,000 bikers where 60% overnighted for an average of 2.7 nights. CVB used the $94 per person for average overnight spending and $54 per person for average day spending.

2018 Estimated Bikefest Attendance & Economic Impact

60,000 Bikers X 60% paid overnights = 36,000 bikers x 2.7 nights average length of stay = 97,200 X $94 per person average spending = $9,136,800

60,000 Bikers X 40% non-paid overnights = 24,000 x $54 average day spending per biker = $1,296,000

TOTAL ECONOMIC IMPACT FOR 2018 BIKEFEST = $10,432,800

Friday, Sept. 13, ′

‒80s hair metal band Great White plays at The Lodge at Port Arrowhead in Lake Ozark

‒ Platinum-selling heavy metal band Jackyl takes the stage at Shady Gators Bar and Grill in Lake Ozark

‒ Country music star Tyler Farr plays at Shawnee Bluff Vineyard in Eldon

‒Christiana brings their soulful country-rock sounds to Backwater Jack’s in Osage Beach

‒Super Jam covers many party favorites at the Horny Toad Entertainment Complex in Lake Ozark

Saturday, Sept. 14

‒The southern rock sounds of Whiskey Meyers will be at the Shady Gators stage

‒ BikeFest favorites Hells/Bells, a celebrated AC/DC tribute band, plays at the Horny Toad.

 

 

Screenshot_2019-09-11 Bikefest expected to draw 125,000 and generate more than $10 million for lake.png

  • Tumme upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en bild av sonen han tagit idag.

Min fd Azimut 32 är fortfarande i livet. Första Azimut båten i Sverige. Togs hem ny från Italien 1985  av en bekant. Köpte den av honom tidigt våren 1986. Gillade båten mycket, men tröttnade på strulet med VP dieslarna. Kommer inte ihåg vilken modell på rak sexorna det var med raka axlar. Inte drev.

Topplockspackningarena läckte. Byttes  flera gånger av VP på Lidingö men rost på sidorna av motorblocken från läckade packningar.

 

 

Azimut.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Lars Ström sade:

Fick en bild av sonen han tagit idag.

Min fd Azimut 32 är fortfarande i livet. Första Azimut båten i Sverige. Togs hem ny från Italien 1985  av en bekant. Köpte den av honom tidigt våren 1986. Gillade båten mycket, men tröttnade på strulet med VP dieslarna. Kommer inte ihåg vilken modell på rak sexorna det var med raka axlar. Inte drev.

Topplockspackningarena läckte. Byttes  flera gånger av VP på Lidingö men rost på sidorna av motorblocken från läckade packningar.

 

 

Azimut.PNG

 

Om jag minns rätt så måste det ha varit dom gamla TAMD40, typ 165 hk styck, TAMD 41 som gav 192 hk kom 1986...

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friday the 13th have always been very good to me.
I met both Carina and Lucky Friday the 13th for the first time. My two best friends ever..❤️❤️
Lucky left us a few years ago.
R.I.P.

004.JPG

DSCN2084.JPG

DSCN5394.JPG

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies