Gå till innehåll

Köpa en HT-båt


ErikG

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en HT-båt och tänkte höra om forumet kan hjälpa till med för -och nackdelar på dem olika modellerna jag tittar på. Med utombordare.

 

Örnvik 535

Flipper 575

Scandic 575

Rana 18 (Inte riktigt en HT-båt)

 

Finns det andra bra modeller så tipsa gärna.

 

Tänkte väl lägga ca 40-50 000 inkl trailer.

 

Vänligen

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nära att köpa en sån här på känn en gång, så jag vet egentligen inget om dom, bara att många säger bra saker om Marino och jag gillade utseendet :-)

 

http://www.blocket.se/sodermanland/Marino_19___Finsk_Osankbar_Kvalitetsbat_55083565.htm?ca=1_9&w=3

 

 

post-12-0-18447900-1409410094_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannen i hamnen har en sådan! tittar alltid lite extra på den då det är sjukt fina båtar, bilderna på blocket gör den inte rättvisa. han har 70hk och det funkar bra det med. Köp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja..Fjord Wing fick lite dåligt ryckte förr..kommer inte ihåg varför men tror den går dåligt i sjön,

Den som annonseras med en gammal Johnson GT 150 V6 är det stor rödflagg på motorn.

Dras soppa satan och håller dåligt. Gammal som gatan..inget att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nimon va inte så snygg :D

Nä! Nimon är en fulsnygg tuffing enligt mig! Rymlig och med bra skrov, dock kräver den en stor V6 på akterspegeln!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo en riktigt fulsnygg tuffing som Dag55 säger, med ett kraftigt skrov som som tål en del sjö och kräver motor.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Move 500 bygger på gamla Scantic 500 skrov är ok bara man laddar på med hk. Scantic i allmänhet får man bra fart på med att ladda tillräkligt med hk på akterspegeln. Lasse Reivonen (Mr Scantic)deltog väl någon gång i roslagsloppet med en 575 med 235 Evinrude, kanske Lasse Ström kommer ihåg om det var så.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns inte dessa hjältar med idag, man ser knappt en övermotoriserad HT längre, om de inte är en fjolla förstås :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies