Gå till innehåll

Gissa Platsen


Toaen

Recommended Posts

Så här - när kanske, eventuellt vintern måhända börjar smyga sig närmare - kan det ju va trevligt med lite klurigheter.

 

Kan Forumets eminenta medlemmar säga var bifogad bild är tagen.

 

Gissningar och motfrågor kommer att kommenteras och besvaras och nya bildledtrådar läggas in tills jag får ett nöjaktigt svar.

 

post-260-0-28454500-1389158133_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du står på Stora skamsö vid Muskö....

Hade du haft Stockholm som hemmahamn och inte Göteborg kunde man svarat lite "tyket" att det bara är för Stockholmare som de seglingsbara vattnen slutar strax norr om Arholma.  ;)

 

post-260-0-33698000-1389168919_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får bjuda på någon mer ledtråd..  :blush:

För ca ett halvår sen skedde en svår båtolycka med en snabbgående båt 5,73 Nm från den plats där jag står och fotar i riktning 35 grader,

 

post-260-0-12824500-1389191838_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blev det genast lite enklare. :)

Att det var så fint där visste inte en Stockholmare. ;)

 Nej - Väddö Kanal är ju en absolut gräns för en del. 

 

Lite OT

Hade en båt på Svinninge i några år. Första året jag skulle ut och segla nån längre tid i "Stockholms skärgård" gick jag rakaste vägen till Väddö kanal och seglade sen till Hudiksvall. 

 

Tillbaka till trådens ämne

 

Norr om Gävle finns det kapell på många ställen. Har varit inne i nästan alla som funnits på platser jag besökt. Det var bara på den större ön som ligger söder om den platsen jag söker som det inte gick att komma in i kapellet. Det ägs och förvaltas av Länsmuseet i Västernorrland och där var det bommat och låst med särskilda öppettider.

 

Kapellet på den plats jag söker var, liksom alla andra kapell på norrlandskusten öppet. Bara att kliva in. Fotade bifogade anslag där inne.

 

post-260-0-83037100-1389194533_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans vi fortsätter klura på ovanstående kastar jag in en plättlätt så självförtroendet återvänder.

 

Var är vi?

post-11-0-26074300-1389247676_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe

Har ni redan gått över till sommartid i Norrbotten förresten? :D

Var visst inte så pigg.... ;-)

Även om det börjat ljusna så känns sommartid långt bort...måste ändra inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapellet på den plats jag söker var, liksom alla andra kapell på norrlandskusten öppet. Bara att kliva in. Fotade bifogade anslag där inne.

 

 

 

 

Trysunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kapellet på den plats jag söker var, liksom alla andra kapell på norrlandskusten öppet. Bara att kliva in. Fotade bifogade anslag där inne.

 

 

 

 

Trysunda?

 

Det är klart det är Trysunda. Det var väl inte så svårt.!?

 

post-260-0-37515200-1389814124_thumb.jpg

 

post-260-0-25686000-1389814169_thumb.jpg

 

 

Fast jag var väl inte så snabb själv när det gällde Lindskrots fråga om Styrsö bratten. Var inne på Göteborgs södra skärgård på insidan pga den bebyggelse man ser i öster, men fick inte iväg nån motfråga.  :wacko: 

 

?Nån som har nån intressant plats - V8dc tex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag hann tänka att det skulle ju kunna vara här uppe tills jag såg passningen och inser att så är fallet.

 

jag är inte den mest bereste i vår skärgård tyvärr. Men du verkar ju kommit upp i en fyr eller annat....... *grubblar*

 

Du kunde väl ha valt en soligare bild, nu bjöd du ju JanJ på oåået mål va? :P  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog aldrig kört båt på samma plats så länge.

 

Du har rätt Andrew..är på södra sidan av  långsmala ön på floden Seine mitt i Paris.

Här finns hela bilden oklippt och lite mer info

 

When you tell people about boat racing in Sweden, Italy, USA, England, South Africa etc.
they maybe listening..but when you tell them you raced 6 hours on the river Seine..
Next to the Eiffel tower, in the center of Paris.. they always want to know more..

 

http://svera.se/blogg/paris-6-hours/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Platsen Gud glömde????

 

 

:D

Om Gud har glömt platsen vet jag inte. Han har som oftast i nbottningen´s närområde byggt sig en boning ytterst i havet.

 

post-260-0-65044900-1389909095_thumb.jpg

 

 

Oj, jag hann tänka att det skulle ju kunna vara här uppe tills jag såg passningen och inser att så är fallet.

 

jag är inte den mest bereste i vår skärgård tyvärr. Men du verkar ju kommit upp i en fyr eller annat....... *grubblar*

 

Du kunde väl ha valt en soligare bild, nu bjöd du ju JanJ på oåået mål va? :P  :D

 

Trodde att du skulle ta det lätt. Är den närmsta staden Luleå och man har båt tog jag för givet att detta var en av de första platserna man besökte.  ;) 

 

I ett har du rätt. Jag står uppe i enfyr.

 

"Det är skönare lyst till en sträng som brast, än att aldrig spänna en båge" skaldade sonen till den mannen som konstruerade fyren. Sonen levde nog gott på arvet efter fadern.

 

När du nu sjösatt båten och ger dig ut till fyrplatsen så ser du denna förtoning vid vad vi kanske skulle kunna kalla för angöring. <_<

 

post-260-0-51763100-1389909536_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies