Gå till innehåll

Gissa Platsen


Toaen

Recommended Posts

Var där i Juli, fick bara inte det att stämma på bilden från fyren, var väl för enkelt :-)

 

post-12-0-88015300-1389910639_thumb.jpg

 

post-12-0-91191000-1389910640_thumb.jpg

 

post-12-0-41091600-1389910640_thumb.jpg

 

post-12-0-67920200-1389910790_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr väldigt förfallen hamn.

Lite speciell insegling, glad att jag inte gjorde just det, seglade :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 Nej din utsiktspunkt ligger ca 3800 distansminuter för långt västerut i riktning 247 grader  :captain:

 

 

Inte riktigt säker på vad Du menar..??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är Vi nu då..??..har själv kört under denna bro många gånger med båt.. :)

 

post-3-0-70857900-1389915363_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är Vi nu då..??..har själv kört under denna bro många gånger med båt.. :)

 

attachicon.gifgissa.jpg

 

Av namnet på bron att döma, skulle man kunna tro att man är betydligt närmare Brämön än vad vi i verkligheten är.

 

Några ord kommer för mig "...... ...... are falling down" fast det gällde en annan bro med samma namn.

 

Bron går definitivt inte över Lule älven och inte Themsen heller.

 

post-260-0-21218600-1389928841_thumb.jpg

 

PS

 

Jag har varken gått under den eller över. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi låg vid ett tillfälle i en vik söder om Öregrund, som liknade din bild en hel del. Trotts ihärdigt letande på sjökortet kan jag inte komma på vilken. Mitt minne börjar bli lite klen. Det var ju ganska nyss - sommaren 2002, och jag kan väl knappast ha legat på mer än 1000 ställen sen dess.  ;)

 

Men jag tror det är Nåtarö - Fjärdlången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag såg mitt misstag efter jag lagt ut bilden ;) Men det är ju helt två skilda platser?

 

Jag har också gjort den tabben att jag haft mitt eget bildnamn på bilder jag postat i sådana här sammanhang.

 

Sen kan man gör den tabben som Lars Ström gjorde - ta en bild som finns på internet. Då är det lätt att med en enkel Googel bildsökning få tag på samma bild med hänvisning till var det är.

 

Du ville alltså ha en mer exakt plats. Jag vet faktiskt inte ens var varesig Fjärdlången eller Nåtarö ligger nånstans, mer än att det är i Stockholms skärgård. Men att ta reda på det får vi göra lite senare. Nu skall jag gå på en begravning - jag har ett uppdrag som kyrkovakmästare, så att det blir att bära kista och blommor mm ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av namnet på bron att döma, skulle man kunna tro att man är betydligt närmare Brämön än vad vi i verkligheten är.

Några ord kommer för mig "...... ...... are falling down" fast det gällde en annan bro med samma namn.

Bron går definitivt inte över Lule älven och inte Themsen heller.

 

Helt klart har Du koll på läget Toaen.

 

Lake Havasu City med sin London Bridge är ett mycket häftigt ställe för powerboat entusiaster.

Rekommenderar alla som är i krokarna att besöka denna del av Colorado River.

 

post-3-0-80594000-1389969305_thumb.jpg

post-3-0-59500900-1389969306_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga med bron är att en excentrisk amerikan köpte London bridge från London 1968 och monterade ner den samt monterade upp den igen på nuvarande plats, fast det är inte bron från visan denna bro är "bara" från 1830.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga med bron är att en excentrisk amerikan köpte London bridge från London 1968 och monterade ner den samt monterade upp den igen på nuvarande plats, fast det är inte bron från visan denna bro är "bara" från 1830.

Tack

det var intressant information om en mycket gamma bro-

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/London_Bridge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Robert P. McCulloch som köpte London Bridge för att få Lake Havasu City med på kartan.
McCulloch-familjen ägde stora markområden som styckades och såldes för att bygga upp nya ökenstaden.
Han var del av utombordarmärket med samma namn.
Här började också stora kriget mellan Evinrude/Johnson och Mercury. Vem av dom skulle vinna VM/båttävlingarna på Lake Havasu som hade enorma prispengar på den tiden.
Kördes på senhösten under många år.

 

post-3-0-58752200-1390001071_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies