Gå till innehåll

Arriva 2452 Bowrider


Bengtsson

Recommended Posts

Hej alla!

Hittade denna på Blocket.

http://www.blocket.se/uppsala/Arriva_2452_Ev_bytes_58135095.htm?ca=11&w=2&last=1

Vad kan då detta vara värt, självklart ett projekt. Pratade med säljaren och han berättade att det följer med en nedplockad 5l V8 som jag värderar till 0 då det kommer bli en BB med raka rör som kommer få husera där bak. Sköld fanns till ett Bravo drev, soppa tanken var provtryckt, instrumentering och styrning satt på plats. Saknades soldyna och lite inredning, exakt vad för något vet jag inte ännu. Tänkte eventuellt titta på den i helgen. Han vill ha 35000 för den. Vad är en själig summa? Jag jämför den med att köpa en styrpulpet i samma storlek och känner att det är svårt att hitta en sån för samma pengar. Vad ger man för en bättre beggad BB med tillhörande drev? Tänkt att användas som en bad och åka fortbåt samt fiska strömming med farsan och svärfarsan båt. Hur går dom i sjön? Ja istället för att köpa en ryds 500 styrpulpet kanske detta skulle kunna vara lite kul. Och ja just det, de rutor som saknas på bilden finns.

Hils

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna baklänges. Vad får du ge för en färdig Arriva? Vad kostar det dig att få denna klar + tid x pi ;)  Förmodligen borde du få betalt för att ta emot skrovet! De enda två anledningarna till att ta sig an ett projekt är om det är en mycket ovanlig båt eller att få en båt precis som du vill ha den. Å problemet med det är att det förmodligen sänker värdet den dag du vill sälja...

 

Åh! Glömde någon nämna att de flesta av oss som håller till i projektdelen är skvatt galna ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så tror jag den blir toppen med en phet stjälklök på spegeln  :rolleyes:  Jag har alltid varit förtjust i modellen men har aldrig haft nöjet att ratta en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för svar.

En sak har jag lärt mig under åren och det är att ska man inte förlora på en båtaffär ska man börja med att inte köpa någon, he he!

Tanken med att köpa ett projekt är ju trots allt att man kan sätta sin egna prägel på båten. Visst, det går säkert att få loss en båt för någonstans runt en hundring och det kostar säkert mer att införskaffa drev och motor löst. Men att köpa en komplett båt från början är ju heller ingen garanti för att båten är utan brister. vad kan vara en rimlig peng att betala för skrovet då? Misstänker att säljaren inte vill ge bort den.

Hils

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en Arriva 2452dc med 454a förut, kul båt men inte de snabbaste av skroven och lite tung...

 

Ser nu inte länken men är de den med halvt urriven inredning hade inte jag gett mer än 25 iaf.

 

Hälsningar Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt där!

Ja med tanke på att det verkar vara en hel del som måste göras, så passar jag på den.

Visserligen så är jag ute efter ett repobjekt, men gränsen går någonstans.

Hils

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies