Gå till innehåll

Lamborghini V12a och 100 knop - vart tog den vägen?


Speedy

Recommended Posts

Jag har ju som kanske bekant en media/foto/film-kompis som dock ej har egen båt, men gärna hänger på spännande uppdrag med actionfilmning... För några år sen var han med och filmade en unik båtuppvisning i Karlskrona. Ljudet i denna båten slår det mesta. Lamborghini V12 med raka rör. Båten skulle nå 100 knop denna sommaren men har helt försvunnit. Hitta ingen info var den tagit vägen . Men kolla på filmen och för motornördar skruva upp ljudet vid 2 min...

 

Nån här på Cybermarine som känner till nåt om denna båten, vad som hänt och vart den tagit vägen och hur det gick med 100-knops-målet?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som länken ovan visar så finns den i Norge, riggade med 3x merc 350SCi.

Går fortare med dem än med V12an.

 

Vid rekordkörningen vill jag minnas att V12an var bytt mot en cheva BB.

Har fått äran att åka den med V12an i. RUSKIGT ljud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båten i början är nog original "laktritsbåten" som hade världsrekordet innan RibCat.

Den HAHA säljer nu är en kopia de byggde på laktritsbåten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den var i Luleå på något reklamjippo för många år sedan och tyvärr var det något tekniskt fel så den kom aldrig i plurret, synd, för den hade nog varit mysig att lyssna på IRL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är i Danmark och inte i Norge.

Den kom väl först till Norge, där den lackades om till nuvarande färg. Fortfarande med inombordare. Har ett svagt minne av att det satt ett SSM6 drev på denna båt? Såg nämligen ett sådant ligga på golvet inne hos RU i Göteborg. Har för mig att den kompressorladdade CBB då också stod bakom drevet på en pall på golvet? Var den ilsket knallgul eller ilsket Kermitgrön? Minns inte, men det var en färgrann motor iaf.

 

Det var väl när den kom till Danmark som den byggdes om till utombordare? Har ett svagt minne av att man moddade nuvarande maskiner för att köra med Sportmaster drev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies