Gå till innehåll

Årets julklapp


Navigare

Recommended Posts

Det närmar sig tomtar, glögg och elände och då gäller det att hålla fokus, så vad ska din käresta få i sitt paket?

Hos mig kommer tomten med en ny plotter och AIS till segelbåten och motorbåten har önskat sig en kolsyreblästring av botten.. :)

 

Vad står på era önskelistor? Nya fendrar, en fräck plotter eller kanske en autopilot? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min älskarinna huset önskar sig nytt bandtäckt tak och ett par takfönstret så det blir till att råna banken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva nya tampar. Känner inte längre att jag kan lita till hundra procent på de långa tampar jag har och då är det hög tid att byta vare sig det behövs eller ej.

Fast det blir nog en sjösättningspresent istället för en julklapp.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar säga hemma när sådana tankar kommer upp att om vi hade 25 grader året runt skulle vi nog ha en annan fauna här. Ormar, spindlar och andra insekter. Då brukar Madde landa i att det här med årstider kanske inte är så dumt ändå.

 

Jag önskar mig viljestyrkan att bestämma mig för inriktning på hustillbyggnad så jag (nöjd) kan fokusera på ett spår istället för bara hitta på nya hela tiden. #mycketspånaochliteverkatad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Depåtält, nya propellrar, en bättre dragbil hade varit bra, en foliering av nya båten, omlackering av den gamla, en styrning till gamla båten. Ja. Finns hål att fylla :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänkte så man skakade om nöten lite, blev intresserad av bridge och rik på insparade fritidsutgifter?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, har nog kryssat i varje sida i seasea och erlandssons-katalogen :-) men tror att det blir nya fendrar, ett kylakåp, kanske ny plotter, etc etc mm mm.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla tomten...Tjugutrettistycken 40 timmarsdygn skulle jag vilja ha att fritt fördela över året. snääääääääääälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtefan var tidig i år.. 
Jag fick en Raymarine E165 och en GPS. Undras om jag kan få en radare i födelsedagspresent...

På frågan om varför så stor, tja, för att det går..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.. Jag gjorde en ritning i sketch up där jag ritade in en E125, det är ju oceaner av plats.. Med en E165 har jag 3,5 cm till godo per sida, det blir mer rätt...

 

56741ee0f028c_plotterkopia2.jpg.92d247d0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerligen en strålande plotter, men jösses vad de tar betalt!!! 

Marginalerna på marinelektronik/plotter känns stora redan på de mindre storlekarna men i dessa storlekar blir det nästan vansinnigt, i kronor räknat.

 

Eftersom jag har en liten båt, nöjde jag mig med en mindre plotter/ekolod som julklapp, en Lowrance 7". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det ju systembyte, hade inte bestämt mig förrän igår, så jag har en 721 med sjökort, inköpt i Juni 2015 om någon defacto är intresserad. 

Visst kan det vara bra att ha backup, men jag vill inte ha två olika manicker - det blir knöligt.. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies