Gå till innehåll

Bekännelser från förr


Floyd

Recommended Posts

Läste om MarcusH:s funderingar kring vad man får och inte får göra på danska vägar och kom att tänka på en sak...

 

Alla har vi ju gjort... hrmm... "roliga saker", i vår ungdom, vissa av oss (de flesta?) fortsätter att göra så men här är en tråd för sånt där preskriptionstiden har gått ut.

 

Börjar med historian om när jag först träffade min svärfar:

Han ägde då en Firebird som han var mycket stolt över och visad mig.

Vid första mötet frågade han om jag ville provköra, jag tackade vänligt nej och hänvisade till att vi hade druckit en hel del kvällen innan. Ungdomens dumhet ledde väl till att man ville göra ett gott intryck antar jag...

Vid andra mötet frågade han mig igen varpå jag vänligt tackade nej, vi hade väl förmodligen annat att göra. Återigen, jag ville väl göra ett gott intryck...

Tredje mötet gick det inte att "fly" längre så när han frågade om jag ville ta en provtur frågade jag om han verkligen var säker, jag kommer ju trots allt från Sverige, "Home of the Folkrace". (Lilla hjärtat är från Danmark). Han tvekade inte så han fick hoppa in i passagerarsätet och iväg drog vi på de kurviga och något kuperade landsvägarna. Cirka fyrtiofem minuter senare var vi tillbaka, jag med ett leende över hela ansiktet och han likblek och en uppsättning däck fattigare!

Sedan dess har jag aldrig behövt skjutsa dem till och från flygplatser eller liknande, kan ingen annan tar de taxi!  :D  :thumbsup2:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies