Henrik Lindbäck Posted May 21, 2018 Report Posted May 21, 2018 Tjena, jag har en Volvo Penta 5.7 GXI-F. Förra året bytte jag ut instrumentering, plotter osv, efter detta när jag skulle starta så märkte jag att bränslepumpen inte gick (jag rörde dock inget som hade med tändning att göra). Dvs tändning på, mätare etc funkar som det skall och det går att cranka, men bränslepumpen gick ej. Innan jag eg hade gjort något vred jag på huvudbrytaren och till sist hoppade grejerna igång, sen gick den felfritt hela förra sommaren. Nu hände samma sak igen (har dock provstartat två gånger innan). Har hittills bara installerat ett av batterierna dock (brukar ha ett för start, tre för förbrukning) men jag tycker det låter skumt. Någon som har något tips? Thx Henrik Quote
Henrik Lindbäck Posted May 22, 2018 Author Report Posted May 22, 2018 Problemet löst. Kontaktdonshandsken i bakkant på motorn hade ärgat. Rengöring och lite kontkaktdonsfett så var problemet löst. Stängd! 1 Quote
Recommended Posts