Gå till innehåll

25% Tull på motorbåtar från USA


Gasglad

Recommended Posts

Efter som Trump är lite trumpen så surna tydligen EU ur en aning. Så från midsommarafton blir det om inte Mr president drar till med ett Twitter med hashtag "Just kidding" 25% tull på motorbåtar från USA till hela EU.

 

Även Harley Davidson och Amerikansk whiskey är drabbat och får 25% tull.

 

Ja sen var det lite annat oviktig som kläder ris etc etc  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikansk whiskey får dom gärna klassa som miljöfarligt avfall... 

 

Whisky stavas inte med ey i normala länder... Irland gör förvisso god whisky men kan inte stava rätt... usa däremot är ett efterblivet land som kanske borde tanka sina bilar på den där sörjan dom kallar whiskey...

 

Båtarna tillverkas möjligtvis där... av mexikaner...

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

220px-Makers_Mark.jpg

 

Såå fel du har!

 

Detta är en av de absolut finaste whiskyssorterna. Jag har själv varit Maker's Mark-ambassadör i Sverige sedan 90-talet och jag kan varmt rekommendera denna! Synd bara att den har blivit dyrare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Dahla sade:

Amerikansk whiskey får dom gärna klassa som miljöfarligt avfall... 

 

Whisky stavas inte med ey i normala länder... Irland gör förvisso god whisky men kan inte stava rätt... usa däremot är ett efterblivet land som kanske borde tänka sina bilar på den där sörjan dom kallar whiskey...

 

Båtarna tillverkas möjligtvis där... av mexikaner...

Perfekt då vet jag vad vi tar med för dryck när vi kommer på besök i sommar,,  mer till mig ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Magnus sade:

Perfekt då vet jag vad vi tar med för dryck när vi kommer på besök i sommar,,  mer till mig ?

 

Misstänkte att du var sån... visst har du en gul tröja som det står "Ödmjuk" på... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Andrew sade:

Detta är en av de absolut finaste whiskyssorterna. 

 

Okej, kan ge mig tusan på att det är nån avfallsprodukt från cornflakestillverkning som används även i den där... och den kanske må vara god men jag skulle aldrig erkänna det ändå om jag skulle prova den...  ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske som med ölet, att man tänker Bud o Coorse när nån säger USA, men det kryllar av "bra" öl och sådana små bryggerier i USA. 
Sagt utan att kunna något om vare sig öl eller Whisk...eh..e..y men med ett ständigt behov att fortsätta på alla OT avstickare i trådar ?

 

En  del andra, icke Amerikanske,  båtmärken lär drar fördel av dessa tullar, även om det på totalen för oss alla kanske är obra med detta (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja... dom kan säkert göra en och annan bra produkt i det där landet... det skadar nog dock inte med höga importpriser från usa och kina ett tag.

 

Begagnatmarknaden här i Sverige är överfull av prylar som ingen vill betala för eftersom priser på nya skitprodukter är så lågt och bankerna delar ut lån kors och tvärs till dom som inte har råd när räntan stiger med några procent.

 

EU fyller ju absolut ingen funktion om vissa länder utanför EU får bättre förutsättningar än länderna inom EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Dahla sade:

Misstänkte att du var sån... visst har du en gul tröja som det står "Ödmjuk" på... :D

Var inte det din tröja? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Magnus sade:

Var inte det din tröja?

 

Nä! På min står det "Till kvinnor från Gud"

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är vi farligt nära en politisk debatt. För att undvika det kan jag räkna upp några av världens bästa ölsorter som är - amerikanska!

 

  • Tumme upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tror inte vi ska reda ut protektionismens för och nackdelar här kanske. 
Det där med "bra" och "dåliga" öl är ju också individuellt. Jag dricker ju en del finska kortburk som knappast faller under kategorin "bra" ?
Men jag har förstått på vänner som nördar i öl och också har en fot i USA att det är stort där med hantverksöl.

 

Skål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Andrew sade:

För att undvika det kan jag räkna upp några av världens bästa ölsorter som är - amerikanska!

 

Blir det reklam här nu så stänger jag av :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies