jerkerg Postad 15 Juli, 2019 Rapport Share Postad 15 Juli, 2019 Hej! Vid två tillfällen när jag kört längre sträckor (20-40 dist) så har det, när jag saktat ner till fem knop känts som om propellern driver lite dåligt, lite som om det slirar? Den slutar inte driva med ”känslan” är att det går saktare. Om jag lägger ur växeln helt så funkar det normalt igen. Vad kan vara fel, växelvajer är korrekt justerad och allt ser visuellt bra ut. Har ett Bravo 3X som gått 300 tim. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonny Wallin Postad 16 Juli, 2019 Rapport Share Postad 16 Juli, 2019 Har samma drev. Kan ibland också få den känslan. Men i mitt fall så är den falsk. Utgå från varvräknaren så får du fakta. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jerkerg Postad 16 Juli, 2019 Författare Rapport Share Postad 16 Juli, 2019 Uppdatering, idag hände det direkt när jag lämnade hamnen. Den slutar driva helt, men bara på tomgångsfart, gasar jag lite så hoppar den i igen. Inga missljud eller liknande. Kan man behöva justera växelvajern? Denna byttes förra våren på erkänt bra varv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonny Wallin Postad 16 Juli, 2019 Rapport Share Postad 16 Juli, 2019 Går reglaget trögt för att lägga i respekt ur växlarna? Viktigt att vajern går ut rätt nere vid bockhornet och att vajern går lätt. En justering kan såklart hjälpa om det är feljusterat tidigare. Isåfall så behöver du en tolk för att göra rätt. På min båt så hjälpte byte av växelvajern till en original med teflon innerhölje i stället för den dåliga pirat som satt där sen tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jerkerg Postad 19 Augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti, 2019 Uppdatering. Det visade sig att conkoppligen ”cone clutch” var defekt. Tydligen ganska vanligt fel och inget man kan förebygga. Drev, ren förbrukningsartikel... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lars Ström Postad 20 Augusti, 2019 Rapport Share Postad 20 Augusti, 2019 Dessvärre har Bravo dreven vissa svagheter. Även läckande styraxel är väldigt vanligt och dyrt att fixa. Att inte Mercury gör om designen är klart märkligt när man vet att vatten läckaget händer på var och varannan sköld. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.