Dick Postad 19 Juli, 2019 Rapport Share Postad 19 Juli, 2019 Hej Har en Volvo Penta 5,7 GL som gick fint förra året. Nu vid iläggningen går helt plötsligt motorn varm, snabbt upp till 100 grader. Det som nu är gjort för att få ordning på problemet är: -ny impeller -nya limpor -nya knän -ny termostat -nytt termostathus Motorn går nu bättre men jag måste köra utan termostat för att den inte ska bli för varm. Motorn blir varm när jag går över ca 3000 varv. Annars kyler den bra. Nu vet jag inte vad jag ska göra för att få ordning på problemet? Pentan sitter med ett nyrenoverat sx-drev. Tacksam för svar och idéer! Mvh Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jarlingar Postad 19 Juli, 2019 Rapport Share Postad 19 Juli, 2019 Cirkulationspumpen skulle jag gissa på.. Har hänt att impellern har lossnat från axeln, eller att någon monterat en cirkulationspump för bil som inte har rostfri impeller.. Är det slutet kylsystem eller sjövatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.