Gå till innehåll

Sea foam i Sverige?


Stoft

Recommended Posts

Har någon sett ifall det finns att köpa Sea foam ”motorrengöring” i Sverige? Verkar väldigt populärt i USA men kan inte hitta den här tyvärr. 

Skulle vara roligt att pröva då min Ficht vill smårycka ibland.

 

 

4D2F3116-5104-4F23-A55A-FE966854C819.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sett i Sverige men jag brukar alltid köpa den i USA vid behov när jag är där

Skall vara den bästa enligt många 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-08-10 at 04:55, Stoft sade:

Har någon sett ifall det finns att köpa Sea foam ”motorrengöring” i Sverige? Verkar väldigt populärt i USA men kan inte hitta den här tyvärr. 

Skulle vara roligt att pröva då min Ficht vill smårycka ibland.

 

 

4D2F3116-5104-4F23-A55A-FE966854C819.jpeg

 

Nu tror jag inte att Du fixar ett problem med Ficht utombordaren med Sea Foam utan det krävs säkert andra åtgärder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel på en Ficht lagas bäst med en 19-ringnyckel samt 19-långhylsa och mutterdragare...........

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Lars Ström sade:

 

Nu tror jag inte att Du fixar ett problem med Ficht utombordaren med Sea Foam utan det krävs säkert andra åtgärder.

Är inte första gången jag rör en motor..

Seafoam (som har hjälpt tidigare motorer) eller tvätta en tvätt av spridarna kan nog få bort dessa ryckningar. Alla Ficht är inte en katastrof som du gärna vill få det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, alla Ficht är inte en katastrof men just problemet med att dom smårycker ibland var något man fick leva med.  OMC jobbade hårt med att få bort just detta men lyckades aldrig riktigt.

Finns en hel del Ficht som fortfarande går bra,  dock var Ficht totalt sett en katastrof för OMC.  BRP slutar sakta med att tillhanda hålla reservdelar.

Själv har jag aldrig varit en vän av mirakel medel på burk som enligt tillverkaren fixar allt.

Häröver används Sea Foam också som ett skämt..typ som man säger att en allvarlig skadad bil-båt går att polera fin igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-08-15 at 15:52, Lars Ström sade:

 

  BRP slutar sakta med att tillhanda hålla reservdelar.

 

 

Noterade härom dagen att high pressure fuel rail går inte att få tag på till V6... Ficht alltså.

Men prylar till en 9,9 från 78 har "vi" på hyllan...😎

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-08-10 at 04:55, Stoft sade:

Har någon sett ifall det finns att köpa Sea foam ”motorrengöring” i Sverige? Verkar väldigt populärt i USA men kan inte hitta den här tyvärr. 

 

 

 

4D2F3116-5104-4F23-A55A-FE966854C819.jpeg

 

 

Helt plötsligt ser jag Sea Foam var jag en går. Home Depot, Lowes, Menards, alla möjliga affärer även mataffärer och senast i dag på Walmart.

sea foam.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies