Gå till innehåll

Vad är det förnågot jag fått tag i? Två äldre motorbåtar..


Grodynglet

Recommended Posts

Tjena. Detta är mitt förtsta inlägg här på forumet.  Jag tänkte att det kunde va både, roligt och lärorikt att dokumentera och dela mitt första "båtbygge". målet är att med så liten budget som möjligt, åka så fort som möjligt. Har fått tag i en gammal båt som jag tycker ser ut att ha potential. Men vad är de för båt?  och vad är det för båt som jag fick med när ja handla drevet? båtarna är 17´ respektive 21´ fot.

20191109_153657_001.jpg

20191109_153726.jpg

20191109_153753.jpg

20191118_134603.jpg

20191118_134606.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Grodynglet sade:

så liten budget som möjligt, åka så fort som möjligt

 

Du har lite konkurrens där.. Jag har spenderat ~10,000:- på ett projekt med potential för 100 knop.. 😁 

(måste ta och återskapa den tråden..) 

 

Bara en av bilderna som syns tyvärr.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 Knop lär jag inte komma i närheten av. (Tänkte använda orginalgrejer mest.) Jag Har ett tidsenligt vp 270T drev. det får duga. Tänkte modifiera det och för minsta "drag" och testa fram en bra stålprop. Utväxlingingen vet ja int ännu, Det verkar vara ett hopkok men ja vred runt snabbt och  det är ungefär 2:1 kan va 2,15:1. antagligen turbomotor med programerbart sprut. hyudralisk trim tilt. trimplanen blir nog hyudlaliskt styrda med. får se vad jag hittar i gömmorna ;). Vad har du för båt? det var många år sedan jag var med i ett forum innnan så det är lite knaggligt i början nu. Ska försöka fixa bilderna.

 

20191109_153702.jpg

20191109_153817.jpg

20191024_133151.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena DragonApan ! Det blir nog inombore i styrpulpeten.  jag skulle Vilja veta mer om båtarna och deras egenskaper o prestanda innan ja bestämmer mig. styrpulpeten måste jag ändå göra ny akterspegel på så jag kan ju montera utbordare om jag hittat nån vettig. men jag köpte ett vp270T drev till styrpulpeten och fick med 21 fotaren med cabin som syns på dom senare bilderna.

Redigerad av Grodynglet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båt å båt.. 

Vattenskoter med Yamaha R1 motor med rak axel och ytskärande propp.. 😁 

 

Men hela den tråden försvann i forumkraschen.. 

Ska sätta mig och återskapa den nån dag. 

 

Är det 21 fotaren du ska bygga på? 

Skulle kunna vara en gammal Örnvik 570..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej @Grodynglet  

Du må nog dela med dig av lite mer info och bilder om identifiering ska vara möjlig. 
jag hittade av en slump denna båt i en annan tråd. Kan det vara din båt som fått den inte så fabriksbyggda överbyggnaden demonterad?

ingen större förlust isf. 
 

E1342BA8-3F7C-4707-988F-2C0DF9B4BC21.png.c4bd0569a4a5ae0bb153066528ec3223.png

 

K

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies