Gå till innehåll

båtramp södertälje


Lindskrot

Recommended Posts

Jag söker lite hjälp från alla er experter.

 

På söndag har jag fått en utryckning att åka till Södertälje för att sjömäta Södertälje kanal, då de tappat något skrot på botten som hindrar yrkestrafiken att komma fram.

 

Är det någon som känner till några bra sjösättningsramper i området?

Via appen båtramp hittar jag att kommunen har en på linavägen, men jag hittar ingen info om det finns några hinder som bommar eller annat för att använda den?

Båten är 6m och väger 1100kg. så inget jätteekipage att sjösätta men en hyfsat vettig ramp behövs.

 

alla tips mottages tacksamt! Jag vet ju att det är en del folk från grodhavet här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt sammanträffande - just idag åkte jag över Mälarbron i Södertälje och noterade i ögonvrån att det ligger en till synes bra sjösättningsramp på västra stranden precis norr om bron. Noterade även att den tyvärr är spärrad av en GP-link. Kommer ihåg att jag suckade inombords åt detta faktum. Alltså att ramperna inte får användas av andra än "behöriga". Varför? Ja fråga inte mig. Skulle de slitas ner av att någon enstaka båtägare använder den? Tror inte det.

 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, nomad sade:

Om det är ett betalt uppdrag är det väl bara att boka en kranbil för sjösättning. Kallle AMK t.ex.

Nej det är inte aktuellt med kranbil. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan rapportera att rampen på linavägen i södertälje är sand. flack och fin, inga problem med fyrhjulsdrift men det finns ingenstans att lägga båten eller kliva i den.

 

vi valde istället att använda rampen på pershagsvägen 51 istället. en föredömligt bra ramp med fin brygga,

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Lindskrot sade:

kan rapportera att rampen på linavägen i södertälje är sand. flack och fin, inga problem med fyrhjulsdrift men det finns ingenstans att lägga båten eller kliva i den.

 

vi valde istället att använda rampen på pershagsvägen 51 istället. en föredömligt bra ramp med fin brygga,

Bra. Hittade ni något på botten då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies