Gå till innehåll

Säsongsstart 2020


JanJ

Recommended Posts

Äntligen i sjön. Frihet!

Underbart att åka runt i en nästan tom skärgård och frånvaron av lövverk (för er i västra Sverige som mest har kala klippor så har vi träd i skärgården här :) ) gör att

man ser saker man missar på sommaren. 
 

Vårrustning? Jodå. Tvättade båda fönstren rena och så var det klart. Tog nästan tre minuter... :D Skönt åka pantburk. 

När sjösätter ni andra?

 

  • Like 1
  • Tumme upp 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en båt på avstånd när jag passerade Kastellet.  Överhuvudtaget få båtar mellan  Vaxholm och typ Norra Ljusterö. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade hem båten idag från varvet! Blåsigt men mysigt. Ett par veckor tidigare än vanligt. 

  • Like 1
  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar ett litet roder, annars kan jag hetsa fram sjösättning på 3-4 dagar. Behöver bottenmåla lite, så lite varmare behöver det vara. 
Vanligtvis brukar jag vårrusta under påskhelgen, familjen åker iväg och jag har arbetsläger på båten på dagarna och avslutar med lite hemma arbeten, målning lister, oljning av bänkar och bord och annat liknande som det bör vara barnfritt för att fungera bar. 
 

Sen behöver jag skaffa mig en båtplats att lägga båten vid, men det brukar lösa sig när det närmar sig. :)

 

Lite avis på er som sjösatt och lite kompisar som inte tagit upp båten alls..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Malström sade:

JanJ, vad är det för båt du kör?


Anytec 750SPD. 
Otroligt nöjd generellt och speciellt frånvaron av plast att putsa... 😃

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Flajjan sade:

Jag saknar ett litet roder, annars kan jag hetsa fram sjösättning på 3-4 dagar.
 

Sen behöver jag skaffa mig en båtplats att lägga båten vid, men det brukar lösa sig när det närmar sig. :)

Saknar ett roder? :o Det är ju ingen lite sak att sakna..

Kolla med Svinninge Båtsällskap över viken, vi brukar ha bojplatser på betongbryggan mot Trälhavet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärtstocken var anfrätt av galvaniska strömmar. Har ett nytt som ligger och väntar, hoppas att roderlager kommit - byter dessa när rodret endå är ute.

Bor I Nacka så jag vill helst ha en båtplats i närområdet.. Tack iaf! 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Lill båten åkte i idag blev bara en kort tur och tittade på nya restaurang bygget här i Norrsundet som ska vara klart till sommaren 

 

IMG_20200405_133820.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies