Gå till innehåll

Oärliga typer


nomad

Recommended Posts

Kommer ner till båten idag och upptäcker att någon anser att dom behöver kåpan på mitt 290 drev bättre än mig 😡

Blir så förbannad på klåfingriga typer. Var hittar man en ny kåpa eller är det rent av nå´n av er som har en kåpa till övers?

Båten ligger på Karlslunds marina, Dalarö. Själv finns jag i Nv Sthlm men är ju bilburen så inom Länet vore ju perfekt.

  • Bedrövad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttsamt. Karlslund är såvitt jag vet relativt förskonat från stölder, men det tröstar ju föga i ditt läge. Bedrövligt är vad det är rätt och slätt.

 

Jag tippar på att det går att få tag i en beg kåpa från t ex Mms AB. Här finns annars nya att köpa

https://drevdelar.se/tackkapa-komplett-aq250-270-275-280-285-290-sp-dp.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är första vintern på Karlslund för mig. Har också hört att det är väldigt få stölder. Nå´n sa att det inte var någon självrisk hos Sv.Sjö tack vare få stölder.

Visserligen "bara" en kåpa som försvann men jag hatar folk som inte kan köpa egna grejor. Tyvärr går ju misstankarna till någon annan båtägare på Marinan som tappat sin kåpa, annars hade nog hela drevet varit försvunnet 😡

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa tipset är dock att plocka bort drev och utombordare på hösten, 290 drev är varken lätta eller billiga att få tag på längre. Har tyvärr fler kunder som blivit av med delar i år även på karlslund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 1500:- för en kåpa för att en tjuvjävel har svårt att skilja på ditt och mitt 😡 Inga jättepengar men jävligt onödig utgift...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, nomad sade:

Osäker om den passar, Drevet är ett 290 DP C eller D vad jag förstår.

 

Då är det inte ett 290 utan ett DP-C/DP-D med "spetsig topp". 

290 hade samma överväxel med "platt lock" som 280.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så är det nog. Hoppas jag hittar en kåpa innan sjösättning för det känns inte bra att åka utan även om det inte är nödvändigt att ha den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-04-19 at 08:44, nomad sade:

Ja, så är det nog. Hoppas jag hittar en kåpa innan sjösättning för det känns inte bra att åka utan även om det inte är nödvändigt att ha den.

 

Den går ju att montera i sjön.. Jag har bytt trasiga bogpropellrar i sjön och anod för detta i sjön. Att montera en köpa känns hanterbart.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies