Johan Wessel Postad 13 Maj, 2020 Rapport Share Postad 13 Maj, 2020 Jag har en 8,1 l bensinare med 375 hkr och Duopropdrev samt EVC reglage till detta. Händer att den vägrar starta pga att drevindikatorn påstår att drevet är uppfällt - vilket det inte är. Var en gång tvingad ringa sjöräddningen för att komma hem men som en sista åtgärd hoppade jag i sjön och ryckte i sladdarna vid indikatorn och sedan gick den. Men det måste finnas ett sätt att överbrygga så att man ändå kommer igång. Annars är konceptet inte sjösäkert! Man måste kunna komma iväg när vinden vänder i en skärgårdsvik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasglad Postad 13 Maj, 2020 Rapport Share Postad 13 Maj, 2020 Mät givaren vad den ska ge och sen bygg en omkopplare så datorn tror att det sitter en givare där. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Linkka Postad 17 Maj, 2020 Rapport Share Postad 17 Maj, 2020 Du kan sätta EVC systemet i kalibrerings läge och sedan köra ner och bara trycka "Ok" och så är drevet nere fastän givaren visar max. Dessa givare är PISS och SKIT. Trångt och jävligt att byta men efter man gjort det 30 gånger så går det oftast på 5 minuter. 😁 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.