Jump to content
Sign in to follow this  
Krille

Varning oseriöst företag

Recommended Posts

Krille

Vet inte vart jag ska skriva detta, men jag skickade mitt kapell till Hensons sjöverkstad ( västkustkapell ) för tvätt & impregnering då jag inte kände att jag ville göra det själv..

Det har jag bittert fått ångra.. Båten står på land fortfarande.

Orkar inte skriva allt igen så jag klipper bara in mitt mail som jag skickat till dem för att få någon att svara.

Jag har fått krav på att betala för det & måste nu gå vidare på något sätt.

Hoppas att inte fler går på niten.

Mitt mail från förra veckan, eftersom de ansvariga inte ringer tillbaka: (ägaren har svarat via mail i morse att jag måste betala, han erbjuder ingen hjälp med kapellet)

 

Hej.
Eftersom ingen återkommer eller ger mig svar när jag ringer så måste jag gå vidare.
Jag har fått krav från posten att betala en postförskott som de själva har missat att ta betalt för.
Jag har tio dagar på mig.
På grund av att jag inte får tag i någon ansvarig som hjälper mig får jag skriva en klagomålslista nedan.
Jag kommer kontakta ARN och eller Advokat i nästa vecka om ni inte har hjälpt mig innan tisdag.
Det vill säga att ni ska betala kravet eller på annat sätt lösa detta på måndag 22/6 2020
 
Jag har skickat in ett fullt fungerande kapell som ni skulle tvätta & impregnera.
NI förstörde rutorna & skulle byta dem.
På kapellet jag har fått tillbaka finns följande fel:
Felvända och felplacerade knappar.
Rutorna är dåligt urskurna & sen nya sydda utanpå de gamla (inte ok)
Det är slarvigt sytt.
Spänne bak saknas, det fanns när jag skicka in kapellet
Den öppningsbara rutan i bakrutan saknas.
Kapellet är för litet & passar inte längre på båten.
 
Kravet från posten (som jag har bestridit) är på 10750:-
Ni kan betala det till dem
 
Den rättsliga åtgärden får bli att ni syr ett nytt kapell / köper mig ett nytt.
Detta gäller de delar som ni på något sätt har förstört. Dvs alla rutdelar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lind4hl

Tråkigt, hoppas det reder ut sig.

 

Även jag kommer komma ut med lite info om ett båtvarv snart, väntar bara på att det sista skall "lösa sig"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navigare

Beklagar verkligen @Krille, okunniga och oseriösa kapellmakare verkar det finnas gott om :(

Det bästa du kan göra är att formellt invända mot fakturan (inom 8 dagar) och se om det kan få dem intresserade att göra rätt för sig. Att gå till ARN är vettigt men var medveten om att de inte kan tvinga kapellmakaren att göra rätt för sig utan "bara" svartlista dem - jag har varit i samma situation!

 

Hoppas de tar sitt ansvar och gör om och gör rätt..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Banarne

Om det inte går att få firman att ta sitt förnuft till fånga, eller om du inte kommer någon väg via ARN e .dyl., så borde du med de uppkomna fel o brister du beskriver kunna anmäla dem för skadegörelse kan man tycka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Du bör ha ett givet fall, där du skriftligen i all enkelhet ska fortsätta att bestrida fakturan med hänvisning till de fel och förstörelse du åsamkats, samt att de inte svarar på tilltal längre - vilket knappast ger dem någon fördel i en eventuellt kommande rättegång.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies