Gå till innehåll

Ställa Tändning 7,4


Canyon

Recommended Posts

Om jag inte mins fel så är 0 grader under slangklamman, det kan stå grader på hacken i plåten men typ andra hacket. Sen kolla du hur tändningen står vid 3000 varv och då ska det var      32-33 grader om jag inte mins fel. dessa grader är viktigare för att få ut kraften ur motorn. Det kanske inte är något problem om man har en lite modernare fördelare än den jag hade med vikter och fjädrar.

En annan sak som är till stor hjälp är att sätta på en timing tap på svängdämparen, då man får exakta grader och lättare att hitta rätt. För att göra det helt rätt så kollar man övre dödpunkt ettans cylinder för att vet exakt var 0 grader är.  

En annan sak att kolla är att du har rätt tändstift, jag råkade få fel och de var 1cm för korta. Fick min motor att gå mycket bättre med rätt stift och noggrann inställd tändning.

Denna kan vara till hjälp 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är thunderbult tändsystem, så kan det hända beroende på vilken modell du har , att du måste jorda den lila och vita kabeln som sitter vid fördelaren, innan du startar med att ställa tändningen. Då nollar man den elektroniska förtändningen. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för svar! Fick hjälp att ställa tändning och har Thunderbolt IV så 8 graders förtändning. Den stod hel galet nu fick den en fin tomgång och svara på gas på ett annat sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies