Gå till innehåll

Någon med kontakter i Usa för lite specialjobb?


Magnus Z

Recommended Posts

Har haft ögonen öppna för att hitta den "stora" motorn som min Chris Craft kunde levereras med (427 ford) men någon sån har inte synts till.

Kanske dykt upp på Craigslist, men försvunnit innan jag sett det och det kan vara knepigt att få privatpersoner att göra internationella affärer när de inte ens vill via ebay.com skicka saker utanför landet västerut.

 

Det näst bästa alternativet är då att köpa en komplett båt med rätt motor(er) i, så länge det maskinella är ok kan resten vara i dåligt skick.

Tyvärr sitter dessa oftast i lite större Chris Crafts +38/40 fotare vilket gör att en import av båten drar iväg i kostnad.

Dessutom är jag inte speciellt intresserad av att ha en ytterligare båt på land.....

 

Jag undrar då om någon har en kontakt i USA som med mina pengar skulle kunna köpa en båt, plocka ur det jag är intresserad av och skeppa det till Sverige? 

Om de tror att båten i övrigt är i bra skick för att göra något med får de gärna behålla den eller lämna till lämpligt slutförvar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Kustservice i Mönsterås. Otroligt hjälpsam kille som kan lösa det mesta från andra sidan Atlanten. 
Är dock lite osäker på när hans nästa resa till USA blir. Kolla gärna deras Facebook sida för referenser på prylar han har plockat hem.

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Jag tror vi tänker på samma kille. 
ska kolla upp det men tror han bosatt sig i USA nu. Om det är samma alltså. 
 

K
 

Edit: japp. Samma kille. Jag känner honom inte men känner till honom under namnet Dojjan. 
 

K

Redigerad av Kalle AMK
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom motorerna är mycket populära i hot Rod kretsar i staterna, så dom som skrotar båtar, brukar få bra betalt för dom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, dag55 sade:

Dom motorerna är mycket populära i hot Rod kretsar i staterna, så dom som skrotar båtar, brukar få bra betalt för dom. 

Har tyvärr också sett det och tänkte att ett båtköp kanske är lösningen för att få loss en maskin till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Smart.... Det var en på västkusten som gjorde nåt liknande för några år sedan. Men det var en drevbåt så han sågade av bakre delen av båten istället. Han hade visst ställt en släpkärra under först så att det skulle vara enkelt att frakta iväg. Han var dock inte ägare till båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på plats i Florida och även Daniel som nämns. Eller ja han åkte till Mexico idag för lite semester men är snart tillbaka

Vi skulle säkert kunna lösa något sådant men det blir kostsamt och en hel del som måste stämma för att det ska vara möjligt att genomföra

Om du hittar en båt så är risken minimal att vi skulle få såga sönder båten på marinan där den ligger pga försäkringar

Flytta stor båt är dyrt och först måste den från marinan till plats där man får såga

Därefter måste resterna till en landfill och då måste även tankar mm ur

En till kostsam transport och sen betala för att göra sig av med resterna

Vill säga att det blir mycket kostsamt och ej försvarbart

Själv jobbet att få ur maskinerna är inte så märkvärdigt och tidsödande utan det är allt omkring som ställer till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies