Gå till innehåll

Båttrailer Variant Ocean


Martin

Recommended Posts

Hej!

Är det nån som har erfarenhet av Variant Ocean eller lastexperten?

Jag kikar på denna trailer. Den har flera egenskaper som jag letar efter, längden, flyttbara axlar och en bra lastvikt för storleken, vissa vagnar kryper ner mot 1400kg... Den är billigast och man brukar ju få vad man betalar för så är detta bara skrot? Jag kör ca 5mil per år.

https://www.lastexperten.se/sv/articles/2.411.37778/ocean-2000

Screenshot_2020-07-07 OCEAN 2000.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag pratade med dom när jag såg dom på blocket. Deras vagnar görs på beställning tydligen så han skulle räkna på det och återkomma. Det gjorde han aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

För framtida sökningar.

Jag har nu köpt ovan och har än så länge inget negativt att säga. Kändes inget speciellt eller konstigt efter bilen. Den känns gedigen, rejäl släpvagnskontakt till ljusrampen och fäste uppe vid skärmen att sätta kontakten i när trailern är i vattnet. Rejält stödhjul med stöd undertill så benet inte viker sig. Rejäla skärmar. Det enda jag saknar är öglor att surra i vilket är en lite konstig sak att behöva sakna på en trailer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Martin Om du har samma dimension på ramen som Fogelsta/Brenderup, 40x80 mm, kan du köpa deras surrningsbeslag. Finns i kort och lång variant.

 

TP_A_AC_lashing%20attachment_001.jpg

 

TP_B_PR_103417_001.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies