Gå till innehåll

Söker svenskbyggd(?) typ 30 fot centre console


Lundgren

Recommended Posts

Har för ett tag sedan sett en ev. avgjutning på kanske Scarab 302 sport eller liknande?
Men kan inte minnas vad den hette, har för mig att det började på P?
Finns även ett besiktningsreportage i någon båttidning där den totalsågades (men det var nog just det exemplaret) men hittar den inte :(

Är det någon som har en aning om vad det är för båt jag söker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första heter Benotti men den och Hitec är samma skrov och överbyggnad med skillnaden att hitec har öppen akter. Benotti ska ha gjorts i Uddevalla nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Den på bilden var det jag sökte, ah Benotti var det!!! Inte Penotti 😃😂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertack! Nu skall jag bara hitta en att köpa också 😀

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att du annonserar ut den men det blir så mycket jobb och jag har insett att köpa ”färdigt” är mer min melodi. Sen är jag inte rädd för lite fix o trix så klart men att bygga om från ht till wa blir övermäktigt för mig.

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar även en hel del åt det hållet ;)

men prislapparna brukar vara ”saftiga”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra plats och längd men näe inget ”krypin” bra pris! Någon borde nappa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. 
Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. 
Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. 
…som jag tolkar artikeln. 
Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. 
 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Kalle AMK sade:

Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. 
Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. 
Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. 
…som jag tolkar artikeln. 
Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. 
 

K

Ball båt, jag är svag för cc båtar. Men priset för ett objekt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Kalle AMK sade:

Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. 
Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. 
Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. 
…som jag tolkar artikeln. 
Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. 
 

K

Dessutom är ju besiktningsprotokollet 15 år gammalt, mycket kanske redan är åtgärdat? 
 

Någon som vet hur många sådana här båtar som byggdes? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...

Benotti är en ren kopia av High Tech 300 wa. Knoll och Tott köpte ett skrov och förlängde båten 2 fot, drog ut linjerna bakåt. Finishen blev nog inte den bästa. Problemet blev att aktre delen kom så lågt att drevet kom för långt ned i vattnet och bromsade farten. Med över 450 hk kom de upp i 40 knop, var själv med och körde den. Dåvarande ägaren var inte nöjd  Med vår High tech 300Wa gjorde vi 51 knop med 315 hk. De som kopierade, var glada entusiaster. De kopierade till och med våra ståstolar, så allt bling bling var det inte fel på, resten har båtbesiktningsmannen Rybbe tagit upp. Hittade ingen kombimatta i laminatet, bara huggen matta vilket gör skrovet vekt och mjukt, dock är det mycket plast i den, så den är för tung.

Hoppas alla brister är åtgärdade

Lycka till

J

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies