Stinger260 Posted February 5, 2021 Report Posted February 5, 2021 Någon som minns när denna båt besökte Karlskrona och sailet, 2007? Earthrace. Det var mer sjöaktiviteter förr här i vår stad under sommaren. Hoppas vi kan få ändring på det framåt sommaren om covid inte sätter stopp för det 1 Quote
Stinger260 Posted February 5, 2021 Report Posted February 5, 2021 Och när dessa körde runt i hamnområdet! ”Under lunchen vibrerade luften av rusande motorer. Formula 2 körde snabba heat på vattnen och JAS 39 loopade, stegrade och stilade i luften ovanför.” edit: banan de körde med dessa formula 2 båtar 1 1 Quote
Stinger260 Posted February 5, 2021 Report Posted February 5, 2021 Denna daycruiser var ju lite intressant med! 1 1 Quote
Speedy Posted February 5, 2021 Author Report Posted February 5, 2021 51 minuter sedan, Stinger260 sade: Denna daycruiser var ju lite intressant med! Dåvarande ägaren till den DCn är anmäld till vårt Pokerrun faktiskt... 🙂 Quote
Stinger260 Posted February 5, 2021 Report Posted February 5, 2021 36 minuter sedan, Speedy sade: Dåvarande ägaren till den DCn är anmäld till vårt Pokerrun faktiskt... 🙂 Är det så? Vem är denna person? Quote
Speedy Posted February 5, 2021 Author Report Posted February 5, 2021 7 timmar sedan, Stinger260 sade: Är det så? Vem är denna person? Bajan 1 Quote
Stinger260 Posted February 13, 2021 Report Posted February 13, 2021 https://www.blt.se/karlskrona/startskottet-gar-for-ett-andra-trosso-a71ec02e/ Quote
Speedy Posted February 13, 2021 Author Report Posted February 13, 2021 Du hann före mig! Det där kommer bli så jäkl läckert. Kanaler att glida runt i... Hoppas de inte helt glömmer bort att ordna ny soppatapp nånstans bara... 1 Quote
JanJ Posted February 13, 2021 Report Posted February 13, 2021 Fin bild. Artikeln dock låst för icke-prenumeranter. Quote
Speedy Posted February 14, 2021 Author Report Posted February 14, 2021 23 timmar sedan, JanJ sade: Fin bild. Artikeln dock låst för icke-prenumeranter. Här är lite mer https://sverigesradio.se/artikel/6834006 https://www.europan-europe.eu/media/default/0001/14/e14_ssf4_se_karlskrona_pdf.pdf Quote
Stinger260 Posted February 14, 2021 Report Posted February 14, 2021 On 2021-02-13 at 10:05, Speedy sade: Du hann före mig! Det där kommer bli så jäkl läckert. Kanaler att glida runt i... Hoppas de inte helt glömmer bort att ordna ny soppatapp nånstans bara... Ja det kommer det verkligen bli! Vilket lyft för den delen av Karlskrona Nej, det får vi hoppas på att dom tänkt så långt. Kanske till och med en bättre båtmack av något slag än den som redan finns. Hoppas även att dom tänkt på höjden på broarna runtom vid kanalerna, så de inte begränsas för mycket på höjden likt passagen under infartsleden Quote
Magnus Z Posted February 14, 2021 Report Posted February 14, 2021 Om det är någon som spelat Cities Skylines finns det en karta som är baserad på Karlskrona med omnejd. Denna u-tuber har en spellista på 53 avsnitt om man vill se en annan typ av stad växa fram 1 Quote
Speedy Posted February 15, 2021 Author Report Posted February 15, 2021 12 timmar sedan, Magnus Z sade: Om det är någon som spelat Cities Skylines finns det en karta som är baserad på Karlskrona med omnejd. Denna u-tuber har en spellista på 53 avsnitt om man vill se en annan typ av stad växa fram wow, coolt - vad går det spelet ut på egentligen? Quote
Magnus Z Posted February 15, 2021 Report Posted February 15, 2021 6 timmar sedan, Speedy sade: wow, coolt - vad går det spelet ut på egentligen? Man ska bygga upp en stad och dess infrastruktur och överlag se till att den växer och allt fungerar. T.ex. vill man inte bygga en stad där det bara är trafikstockningar, då kommer alla lämna eller dö. Finns väldigt mycket att göra i detta spel om man vill. Det finns en stadsplanerare som också finns på tuben som spelar in dessa och ger bra tips om man vill ge sig in i denna värld https://www.youtube.com/c/CityPlannerPlays/featured 1 Quote
Speedy Posted February 16, 2021 Author Report Posted February 16, 2021 On 2021-02-14 at 19:43, Magnus Z sade: Om det är någon som spelat Cities Skylines finns det en karta som är baserad på Karlskrona med omnejd. Denna u-tuber har en spellista på 53 avsnitt om man vill se en annan typ av stad växa fram Det tog honom ända till sista avsnittet innan han gjorde nåt här på Ringö... men resan dit var riktigt intressant och kul som du säger, att se sin stad ur ett annat arkitektoniskt sätt än man är van vid. Intressant att han valde att lägga industrier på Verkö, precis som det är i verkligheten - i övrigt var det rätt mycket som inte var sig likt direkt 🙂 Quote
Stinger260 Posted June 8, 2021 Report Posted June 8, 2021 En öppen fråga till oss Karlskrona-bor! Jag letar vinterförvaring till min båt nu till höst/vinter/vår. Jag har haft båten på tomten i garagetält denna vinter men jag tycker att den tog för jäkla mycket stryk av det tyvärr. Testade att öppna upp lite och vädra men blev inte så mycket bättre. Skit som flyger in och allmänt tråkig plats att förvara på. Jag ser hellre att den får stå inne på något vettigt ställe, gärna uppvärmt och tillgång till småfix under tiden men det är inget krav. Båten är väl ca 11m lång, ca 2,5m bred och 2,5m hög inkl. trailern inräknat. Finns det något i Karlskrona med omnejd? Vart tar ni vägen som har varit på rosenholms udde till exempel? Tacksam för svar! Quote
Stinger260 Posted June 22, 2021 Report Posted June 22, 2021 Letar fortfarande 😎 någon som vet ställplats för vintern i Karlskrona med omnejd? Gärna där man har tillgång till att vara, varmhall. Men inget krav Quote
Stinger260 Posted June 22, 2021 Report Posted June 22, 2021 6 minuter sedan, Kuling sade: Lindparken/gamla Lumalampan Tack ska kolla. Är de swebox som har de numera? Kontaktade båda Quote
Kuling Posted June 22, 2021 Report Posted June 22, 2021 Det är väl detta bolag: https://www.lindparken.com/ Det finns ett antal platser för bilar och båtar i källarvåningen som hyrs ut säsongs- eller årsvis. Årshyror har företräde om jag minns rätt. Vinterhyra på kölista framåt hösten med företräde för de som hyrt tidigare. 1 Quote
Lars Lindeby Posted June 22, 2021 Report Posted June 22, 2021 Är det för långt för dig att ha den i Bergkvara? Är ett gäng från Kalmar som äger en anläggning i hamnen där de hyr ut till båtar med möjlighet att meka. 1 Quote
Stinger260 Posted June 22, 2021 Report Posted June 22, 2021 21 minuter sedan, Lars Lindeby sade: Är det för långt för dig att ha den i Bergkvara? Är ett gäng från Kalmar som äger en anläggning i hamnen där de hyr ut till båtar med möjlighet att meka. Egentligen inte jätte långt, 30 min bilväg. Blir det motorbyte i höst så får man väl planera sina dagar. Det kan vara intressant, vet du vad dom tar för en plats? Kan ta de i pm Quote
JARB Posted July 18, 2021 Report Posted July 18, 2021 Bottentvätten i Karlskrona är den kvar? Google ger dåligt med svar så jag befarar att den är väck.. Quote
Speedy Posted July 19, 2021 Author Report Posted July 19, 2021 10 timmar sedan, JARB sade: Bottentvätten i Karlskrona är den kvar? Google ger dåligt med svar så jag befarar att den är väck.. Den är tyvärr borta. Quote
Speedy Posted August 5, 2021 Author Report Posted August 5, 2021 Verkar va rätt mkt alger i vår skärgård. Igår ute i östran och idag ska vi kolla lite söderut/västerut... Quote
Speedy Posted August 13, 2021 Author Report Posted August 13, 2021 Några fler som kan vara intresserade av att försöka få till en båtkörar/film-kväll innan säsongen är över för 2021, likt det vi har gjort tidigare år? Jag tänker såklart deltagare som bland annat, utan att välja bort nån, @Stinger260, @Kuling, @djme, @common, @BME, @Micke80 mfl... Såhär blev det förra årets film.. 3 Quote
Stinger260 Posted August 13, 2021 Report Posted August 13, 2021 1 minut sedan, Speedy sade: Några fler som kan vara intresserade av att försöka få till en båtkörar/film-kväll innan säsongen är över för 2021, likt det vi har gjort tidigare år? Jag tänker såklart deltagare som bland annat, utan att välja bort nån, @Stinger260, @Kuling, @djme, @common, @BME, @Micke80 mfl... Såhär blev det förra årets film.. Jag är på! 1 Quote
Speedy Posted August 13, 2021 Author Report Posted August 13, 2021 40 minuter sedan, Stinger260 sade: Jag är på! Du kan ju kolla med några av de lokala deltagarna i ÖPR oxå... En körning och avsluta med en grill eller nåt nånstans?! Quote
Stinger260 Posted August 13, 2021 Report Posted August 13, 2021 9 minuter sedan, Speedy sade: Du kan ju kolla med några av de lokala deltagarna i ÖPR oxå... En körning och avsluta med en grill eller nåt nånstans?! Örlogsstaden Last Run 1 Quote
Recommended Posts