Gå till innehåll

Båtliv i Örlogsstaden Karlskrona med omnejd


Speedy

Recommended Posts

Fullt möjligt under Augusti därefter blir det torrsättning för min del.

 

Hade varit kul att få till en sådan runda.

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Speedy sade:

Några fler som kan vara intresserade av att försöka få till en båtkörar/film-kväll innan säsongen är över för 2021, likt det vi har gjort tidigare år?

 

 

Skulle eventuellt kunna vara intressant för min del. Har dock min båt på trailer för närvarande, men om jag får reda på det "i god tid" och jag inte har nåt annat för mig så.👍🏻

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om även Ronnebybor är välkomna så hakar jag gärna på. Kan tyvärr inte bidra med nåt fotokunnande men jag är gärna motiv 😇

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, JARB sade:

Om även Ronnebybor är välkomna så hakar jag gärna på. Kan tyvärr inte bidra med nåt fotokunnande men jag är gärna motiv 😇

Självklart. Vad har du för skuta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, JARB sade:

En 21 år gammal o välanvänd Buster Magnum gen 1 som orkar med dryga 40 knop.

53469691-D102-4042-9CB3-4351DF40BDB3.jpeg


Yamaha 2-takt så klart 👍🏿

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då siktar vi in oss på nästa vecka, dvs nån kväll 23e aug och framåt så vi klämmer in det i augusti. Vi behöver få lite koll på vädret dock, så vi får vettiga förutsättningar. Filmar med ett gäng gopros samt drönare är förberedd den veckan, och tanken är att vi försöker köra från kanske 17 eller 18. Låter det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Kalle AMK sade:


Yamaha 2-takt så klart 👍🏿

Yamaha 150FETO, 2,6 liters V6, separata förgasarhalsar till varje burk. Ett riktigt litet charmtroll 😍

  • Like 2
  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Speedy sade:

Då siktar vi in oss på nästa vecka, dvs nån kväll 23e aug och framåt så vi klämmer in det i augusti. Vi behöver få lite koll på vädret dock, så vi får vettiga förutsättningar. Filmar med ett gäng gopros samt drönare är förberedd den veckan, och tanken är att vi försöker köra från kanske 17 eller 18. Låter det bra?


Jobbar tyvärr iväg till 1/9. Känns lite dumt o hålla tummarna att vädret inte är bra före det så det gör jag inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Speedy sade:

Då siktar vi in oss på nästa vecka, dvs nån kväll 23e aug och framåt så vi klämmer in det i augusti. Vi behöver få lite koll på vädret dock, så vi får vettiga förutsättningar. Filmar med ett gäng gopros samt drönare är förberedd den veckan, och tanken är att vi försöker köra från kanske 17 eller 18. Låter det bra?

Det borde funka för min del. Hoppas på vettigt väder. Nästa båt kommer inte hem förrän i början av september så det blir nog Pachangan i så fall. Kan inte lova men kommer med om det funkar med övrig planering.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag eller onsdag ser ju just nu från SMHIs del rätt ok ut...

 

1312376456_Skarmavbild2021-08-18kl_09_56_41.png.5e31f5815c7a1a78f3d9e09c6f43edaf.png

 

Men vi får nog vänta några dagar till innan vi siktar in oss på nån kväll... men det ser ut att bli bättre efter helgen i varje fall... Lovande... Ska bli kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2021-08-16 at 16:47, Kuling sade:

 Nästa båt kommer inte hem förrän i början av september...

Nä jag blev inte alls nyfiken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir varken större eller snabbare, dock sex år nyare och svenskbyggd. Återkommer när den ligger vid bryggan...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vore bra om de som "anmält intresse" kan meddela om tisdag eller onsdag nästa vecka funkar bra, typ kl 17 eller nåt sånt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt och säga om jag kan komma eller inte.

Har en spekulant på båten till helgen, och sen är det ju snart barnafödsel på g här så står lite standby inför det. :) 

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Stinger260 sade:

Jag har lite svårt och säga om jag kan komma eller inte.

Har en spekulant på båten till helgen, och sen är det ju snart barnafödsel på g här så står lite standby inför det. :) 

 

Grattis, x2!

  • Like 1
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Speedy sade:

vore bra om de som "anmält intresse" kan meddela om tisdag eller onsdag nästa vecka funkar bra, typ kl 17 eller nåt sånt?!

 

Tror att det blir svårt för mig mitt i veckan, tyvärr.😐

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2021-08-18 at 11:09, Speedy sade:

vore bra om de som "anmält intresse" kan meddela om tisdag eller onsdag nästa vecka funkar bra, typ kl 17 eller nåt sånt?!

Jag är gärna med o kör när det ska filmas!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang körning denna veckan.  Smhi lovar regn på onsdag. Vilka kan köra i morgon tisdag typ 18 och framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Micke80 sade:

Blev ett sista dopp för säsongen idag: 

 

IMG_3371-1.jpg.d4b2c70b1db2c1aa425479807115aa21.jpg

Är du säker på att hon inte vill få sig ett dopp i morgon kväll med? 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 båtar... då e vi good to go... allt som tillkommer är bonus 🙂

Ska bara få klartecken ifrån filmaren med... Återkommer!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies