Gå till innehåll

Båtlivet på Ljusnan


Tom

Recommended Posts

Var ute med ångbåten Warpen ikväll, god mat, trevligt sällskap och ett jävla regnväder.:P image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle ju fiska gös igår kväll men de blev en massa slipsar å borrar istället image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hann med mycket igår. Picknick på båten och tittade på snöskotertävling.image.jpegSen blev det bastubad på flotten.image.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag provade jag en Searay 230 som dom sa vibrerade vid 2000 varv. Undrar varför:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:image.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veteranmarknad idag. Köpte 4 öl från Bollnäs nya mikrobryggeri och tittade på fina bilar.image.jpegSen blev det bryggsurfing och firande av nationaldagen med någon Bollnäs pilsner.image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2016-06-05 at 17:02, Tom sade:

Vi hann med mycket igår. Picknick på båten och tittade på snöskotertävling.

 

Brorsan filmade Skotran.. 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besöker storstan den här veckan och lyckades få en båttur med @trosell . Skramlade branog om båten i början, men sen tog vi upp badstegen ?image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

De va ju inge fel på vädret i midsommar.

Gumman fick köra.

 

 

image.jpeg

Stannade till på sandgrundet som kallas pärlandet ( det blev två fåror till pärena i år oxå) pärer= potatis och fårorna blir efter dom som inte läst sjökortet och går på grund.

image.jpeg

Sen bar det hemåt på söndagen med skruvning i veckan. En Växelwire släppte i pressningen på ena motorn, bytte alla 4 vajrar ifjol men det måste ju hända någonting, annars har man ju inge å göra??

image.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vara där till och från under veckan antingen med bil eller båt.

Är ju lite  sugen på att delta med Smugglern i veteranbåtsdagen men jag vet inte. Den kvalar ju in åldersmässigt och är ju en gammal klassiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, fartsalot sade:

Jag kommer att vara där till och från under veckan antingen med bil eller båt.

Är ju lite  sugen på att delta med Smugglern i veteranbåtsdagen men jag vet inte. Den kvalar ju in åldersmässigt och är ju en gammal klassiker.

När är veteranbåtsdagen? Hört om den men inte hittat den i programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Gasglad sade:

@1800thomas siktar på sjösättning tills dess vad jag förstått och @fartsalot lär vara i faggorna antingen med Corvetten eller Smugglern. Jag har alla planer på att närvara!

Jag har den målsättningen men om skrotet fungerar då eller inte vet jag inte än. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 29 juni 2016 at 13:49, Trosell sade:

Ska man ta mä tältet så man kan knoppa på fördäck ?

Källarvåningen är nog ledig på @Chaparral men lobba lite på Regalen så att den dyker upp oxå?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fick prova en muskelbil idag. 180 tusen är väl inget och bråka om egentligen men de är roligare med båt.?image.jpeg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tom sade:

Nu är vi på plats i hudik. Plumsade i Njutånger och körde till Hudik. Ligger vid @Chaparral image.jpeg

Det var ett gött ljud ur de dubbla Murklorna när ni blåste förbi Brännön.

Jag stod på altanen med damsugaren och rensade trasmattor när ni passerade...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju sina tricks för att dyka under radarn.

När jag stod på huk över 1800thomas motorrum idag trodde min äkta hälft att jag handlade mat men se, det var redan gjort det :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies