Gå till innehåll

Vad kan en seneorita helmsman tänkas vara värd?


NON

Recommended Posts

Ska titta på ett båtskjul och eventuellt lägga ett bud. Problemet är att skjulet säljs tillsammans med en segelbåt och jag har noll koll på segelbåtar. Den ska tydligen vara i fint skick och 31 eller 32 fot lång. Priset för skjulet har jag rätt bra koll på men vad kan båten tänkas vara värd och förutsatt att den är i ok skick, är den säljbar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en äldre segelbåt kommer priset som en funktion av skick på segel och motor. Är det funkis och är fräscht så är det säljbart om inte är det bortskänktes. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Navigere till viss del, dock inte bortskänkes på en Senorita...

En av mina drömbåtar för 100 år sedan 🙏

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Teji sade:

Håller med Navigere till viss del, dock inte bortskänkes på en Senorita...

En av mina drömbåtar för 100 år sedan 🙏

Då kanske det finns tillfälle att uppfylla drömmen :)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, NON sade:

Då kanske det finns tillfälle att uppfylla drömmen :)

Planen var att segla igen men en slarvig fot satte stopp för det så det blev en pensionärspråm istället...

Annars började jag kappsegla med optimistjolle sedan vidare till större jollar och när jag var 15år köpte jag en Mälar 22;a o.s.v..

Och nu en pråm 😂😂😂

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båten ser rätt fin ut förutom att viss inredning är demmonterad. Den ägs av ett äldre par som köpte den ny 1980 men som inte har kunnat segla sedan 2016 och båten har stått i båtskjul sedan dess. Det finns två uppsättningar segel, det ena har använts för tävling och det andra till semestersegling och dom ska vara hela och i gott skick. Motorn är en utombordare av äldre slag, bra eller dåligt?

 

Det finns tyvärr massa sentimentala känslor från deras sida inför att sälja men dom kommer aldrig mer att kunna segla så den ska säljas men dom har inte heller någon prisbild klar för vad båten kan tänkas vara värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara segt att få till en affär där jag blir köpare på både båtskjul och båt för att sedan i min tur sälja båten vidare då dom är rädda för att båten ska ställas ut och förfalla om jag inte hittar en köpare osv osv. Så om någon mot förmodande är sugen på en senorita helmsman, skicka ett pm till mig så vidarebefordrar jag gladeligen kontaktuppgifter.

 

Kan vara en bild av text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, David sade:

Jag inbillar mig att SH kan tänkas ha en Facebookgrupp?

Jag har sett gruppen, men det verkar vara en handfull entusiaster spridda över europa som är med där, men det kan vara värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, NON sade:

Ja, en släkting till ägaren hjälper nu till med att sälja båten. 

Det var fina segel för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies