Gå till innehåll

Örnvik 690 Cobra


Kuling

Recommended Posts

Någon som har ägt eller åkt sådan? Hur är de i sjön? Jag gillar designen på något vis. Lång bit båt för om rutan osv. John HV Lindblom-design. Lite opraktisk med helöppen bog men det finns ju kapell.

 

image.png.cf08b9356a92c962a9c373d2e127283b.png

 

Vill minnas att Båtnytt byggde eller köpte ett lock när de skulle tävla med 690'n. 1988 var det tror jag att jag läste någonstans att det var.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en med en Suka 200 på, gillade båten skarpt. Trots moderat v-botten så gick den bra i sjön, toppade strax under 50 med 200,an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Kuling sade:

Någon som har ägt eller åkt sådan? Hur är de i sjön? Jag gillar designen på något vis. Lång bit båt för om rutan osv. John HV Lindblom-design. Lite opraktisk med helöppen bog men det finns ju kapell.

 

image.png.cf08b9356a92c962a9c373d2e127283b.png

 

Vill minnas att Båtnytt byggde eller köpte ett lock som ersatte ett fördäck när de skulle tävla med 690'n. 1988 var det tror jag att jag läste någonstans att det var.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Lindblom designen gäller överlinern   skrovet är Lasse Reivonens design  och är  likadant som Örnvik  670A och Trader.

Borde med sin lägre vikt och avsaknad av hytt ha mkt stor fart potential, med tanke på den farten jag får på mitt skithus så borde 65 inte vara en omöjlighet 

för tex en 300XS på Cobra 690 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2021-07-26 at 19:44, Kuling sade:

Någon som har ägt eller åkt sådan? Hur är de i sjön? Jag gillar designen på något vis. Lång bit båt för om rutan osv. John HV Lindblom-design. Lite opraktisk med helöppen bog men det finns ju kapell.

 

Vill minnas att Båtnytt byggde eller köpte ett lock när de skulle tävla med 690'n. 1988 var det tror jag att jag läste någonstans att det var.

 

 

Familjen hade en 690 Cobra med en Johnson 225 på 90-talet, gjorde över 50 knop. Där vi håller till är det ingen skärgård så det är ofta grov sjö och där lämnade båten mycket att önska... Annars en fin båt för bad och lek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies