Gå till innehåll

Smuggler 28 Myndighetsbåtar / KBV etc.


SmugglerBossE

Recommended Posts

Gokväll allesammans !

Nu har man ju då släpat hem sin 2:a Smuggler 28 Cabin i livet. Hittills. Skitkul, byggde min förra 2007 enligt dokumenterad lina i BL. Japp, kommer att lägga upp en tråd här åsså. Men innan så sitter jag å grunnar vars denna, min nuvarande 28:a kan tänkas komma ifrån. Förre ägaren köpte den för c:a 20 år sedan i Märsta krokarna, men har ingen clue vars den har för historia... Tittar man på bilden så är det en no-brainer, men jag e inte helt säker på att det är så lätt... Spännande är ju att läsa Lasse Ströms osedvanligt spännande anekdoter, å där kan man ju i sida 436 läsa om Lasse´s FF & Pelle Lindbergh´s Smuggler 28:a som han då senare skall ha sålt till KBV. Frågan är nu om någon känner till min "gamla" Smuggler 28:a , och även om någon vet om att KBV skulle haft flera (?) Smuggler 28:or. Själv har jag ett minne från sommaren 1986 el. 1987 när en helsvart Smuggler 28:a ( tom. med svarta tampar vill jag minnas ) låg i Sandhamn... Snacket då var att den tillhörde KBV. Om detta var sant eller icke vet jag faktiskt inte. Var det kanske en polisbåt istället ? Who knows ? Allefall så vore det kul om ni som vet delade med er. Avseende min båt så är tecknen hyggligt tydliga att det varit en "färdigbyggd" båt från leverans. Och mig veterligen verkar de flesta sådana ha varit just någon form av "myndighetsbåtar" Fyll på ni som vet. Gärna med bilder , anekdoter och andra stories... 

 

Bästa,

 

// SmugglerBossE

 

IMG_2799.jpeg

  • Tumme upp 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där blev jag påmind om att vi ska höras…

 

Jättekul med ny tråd! Jag har en bild från min tråd jag kan posta även här. Min cabin är en gammal tullbåt. 
 

39D6B9D9-FC20-4870-B8F7-EF45E02DFF9C.jpeg.a7b2761fb52e6fc5438596e09d0bbb3f.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, SmugglerBossE sade:

Och tydligen så behöver jag lära mig hur man laddar upp bilder...🤔

 


tryck ”klicka här för att välja bilder”

 

sen bildbibliotek. 
när jag lägger in så vänds ofta bilderna så gör skärmdumpar. Då fungerar det. 
 

 

6F7C0A2B-F287-4C36-A43E-62D68A2AC870.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle AMK: kritar från en iMac, å där dyker det inte upp samma lika...😑 Men jag kommer nog lära mig. Kan man se min bifogade bild överhuvudtaget där ute i etern ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pirayaf20: Alltid kul med gamla reportage. Detta var ju min förra Cabin 😎

 

 

28cabin19702.jpg.26d97d4d3c1ece6472b0a68665cf1fdd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, SmugglerBossE sade:

Kalle AMK: kritar från en iMac, å där dyker det inte upp samma lika...😑 Men jag kommer nog lära mig. Kan man se min bifogade bild överhuvudtaget där ute i etern ??

 


Nix. Inte jag iaf. Sitter med telefonen. 
CM svarar att ”vi inte kan visa innehåll”. Ungefär..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, SmugglerBossE sade:

Pirayaf20: Alltid kul med gamla reportage. Detta var ju min förra Cabin 😎

 


De där bilderna har jag inte sett tidigare, kul! Jag har läst din tråd några gånger på BL och det är inspirerande, så jag ser fram emot ditt projekt här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
On 2021-11-09 at 23:11, SmugglerBossE sade:

Gokväll allesammans !

Nu har man ju då släpat hem sin 2:a Smuggler 28 Cabin i livet. Hittills. Skitkul, byggde min förra 2007 enligt dokumenterad lina i BL. Japp, kommer att lägga upp en tråd här åsså. Men innan så sitter jag å grunnar vars denna, min nuvarande 28:a kan tänkas komma ifrån. Förre ägaren köpte den för c:a 20 år sedan i Märsta krokarna, men har ingen clue vars den har för historia... Tittar man på bilden så är det en no-brainer, men jag e inte helt säker på att det är så lätt... Spännande är ju att läsa Lasse Ströms osedvanligt spännande anekdoter, å där kan man ju i sida 436 läsa om Lasse´s FF & Pelle Lindbergh´s Smuggler 28:a som han då senare skall ha sålt till KBV. Frågan är nu om någon känner till min "gamla" Smuggler 28:a , och även om någon vet om att KBV skulle haft flera (?) Smuggler 28:or. Själv har jag ett minne från sommaren 1986 el. 1987 när en helsvart Smuggler 28:a ( tom. med svarta tampar vill jag minnas ) låg i Sandhamn... Snacket då var att den tillhörde KBV. Om detta var sant eller icke vet jag faktiskt inte. Var det kanske en polisbåt istället ? Who knows ? Allefall så vore det kul om ni som vet delade med er. Avseende min båt så är tecknen hyggligt tydliga att det varit en "färdigbyggd" båt från leverans. Och mig veterligen verkar de flesta sådana ha varit just någon form av "myndighetsbåtar" Fyll på ni som vet. Gärna med bilder , anekdoter och andra stories... 

 

Bästa,

 

// SmugglerBossE

 

IMG_2799.jpeg

Vi hade en helsvart på Musköbasen med dubbla Evinrude, när jag låg där 85-86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies