Gå till innehåll

En båtresa på land


Kalle AMK

Recommended Posts

Senaste 12 månaderna har ett flertal båtar köpts, hämtats och sålts. Bland annat har 3 st Smuggler 28 lämnat min ägo vilket torde vara ett rekord i sig. En Smuggler 24 köpte jag i augusti och en Örnvik i juli. 
Nu ska ännu en båtresa göras. Ca 100 mil imorgon i första etappen. Pickisen är lastad med div bra-å-ha-grejer.
Någon som anar vart och vilken båt?

 

Kan tillägga att jag lovat familjen att sälja minst 2 båtar för att få köpa en till. Örnvik och den ranka lilla Fugetiven åker. Om någon köper dem vill säga. 
 

2DB1F6CC-347A-4DFB-91A8-04B88B064879.jpeg.188b8df5296945f86c5e658adfaeb8e6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni har såklart rätt. Blekinge och Karlskrona är dagens mål. Sitter på E22an och inser plötsligt att det är tredje gången jag hämtar en båt till stugan via denna vackra europaväg. Söderköping, Valdemarsvik och nu Karlskrona. 
Dagens båt står förvisso på vagn men den lär vara i max-runt-hörnet-skick så en ny vagn hämtas i Kalmar kl 09. 
så är det bokat iaf. 
 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Lind4hl sade:

Du är sjuk, du vet det va? 😁


…och det är härligt att veta att jag är i gott sällskap 😉

  • Tumme upp 1
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite tidig i Kalmar så jag passade på att titta på sevärdheter 

 

C751AA3A-1972-46B7-9371-C2E1911A85AC.jpeg.810709d4f3d307a109121d415e4b3ac8.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Ambj72 sade:

Misstänker att det är en vit båt som ska plockas upp.

Om du hade sagt "svart båt" hade jag blivit orolig... 🙂

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Ambj72 sade:

Misstänker att det är en vit båt som ska plockas upp.

man blev ju inte alls nyfiken på vad det kan vara för båt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Och tack @Kuling för smidig affär. Alltid kul att träffa en forummedlem IRL. 

@Speedy tack för inbjudan. Övervägde men känner mig liksom på väg. Startade innan 04 i morse och har lika långt tillbaka. Kanske på PR Karlskrona 2023?

 

Sen vill jag bara tillägga att det här båtköpet blir av för att man måste få pröva sina idéer. Ända sedan vi köpte stugan 2014 har jag funderat på vattenjet. Mycket grund i skärgården och väldigt långgrunt till vår brygga. Kanske blir det skit av alltihop - jeten drar in sand och slits ut eller annat oförutsett - men då har jag iaf försökt. 
Ska bli skitkul. 
 

K

  • Like 1
  • Tumme upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att testa, sig fram. Blir det obra så får du lasta och köra ner båten till Magnus i Kalmar. Han var ju också sugen pä båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som man skulle kunna få sjukdomar av att dela en båt på det sätt ni killar gör - båtar är ju trots allt kvinnor... kan nog klassas som nån form av köl-sjukdom... 

  • Haha 5
  • Bedrövad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Speedy sade:

Låter som man skulle kunna få sjukdomar av att dela en båt på det sätt ni killar gör - båtar är ju trots allt kvinnor... kan nog klassas som nån form av köl-sjukdom... 

Åhh, sicken goding Speedy. :D 

 

ArneHegerfors1200x1200a.jpg.09ee6fa8d2cccd2be50698803788e673.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Kalle AMK sade:

Tack. Och tack @Kuling för smidig affär. Alltid kul att träffa en forummedlem IRL. 

@Speedy tack för inbjudan. Övervägde men känner mig liksom på väg. Startade innan 04 i morse och har lika långt tillbaka. Kanske på OR Karlskrona 2023?

 

Sen vill jag bara tillägga att det här båtköpet blir av för att man måste få pröva sina idéer. Ända sedan vi köpte stugan 2014 har jag funderat på vattenjet. Mycket grund i skärgården och väldigt långgrunt till vår brygga. Kanske blir det skit av alltihop - jeten drar in sand och slits ut eller annat oförutsett - men då har jag iaf försökt. 
Ska bli skitkul. 
 

K

50 mil? Du ska väl 24 mil till. Jag är ju också sugen på att prova henne😉

 

@Speedy Kölsjuka= böldpest 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Gasglad sade:

50 mil? Du ska väl 24 mil till. Jag är ju också sugen på att prova henne😉

 

 

Jo precis. Till midsommar åker hon 25,5 mil till i det torra. Sen lär hon få ligga i hoppas vi.

Självklart ska du provköra. Då tankar jag 98 så det blir lite fartt.

 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var sjukt sugen på denna, men tyckte det var lite väl långt bort.

 

Nu kommer den ligga 300 meter från mig nästa gång den blir till salu 😂

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-06-16 at 13:03, Kuling sade:

Bara att testa, sig fram. Blir det obra så får du lasta och köra ner båten till Magnus i Kalmar. Han var ju också sugen pä båten.


Hehe, om jag bara kunde sluta köpa alla jävia folkvagnar jag snubblar över så skulle jag ju ha råd med en båt🤔👍

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju den lilla saken jag hade i bakhuvudet när jag skrev inlägget.

 

😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies