Gå till innehåll

Båtfilm


Nito

Recommended Posts

Utanför Helgö. Det finns två grynnor strax bredvid farleden. Det går att gå mellan dessa, men då ska man veta exakt. Men detta händer varje vecka.. 

 

  • Förvirrad 1
  • Oops 3
  • Bedrövad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj... var tvungen att kolla på "kortet" och där ser det ju ganska tydligt ut var det är obra att köra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rapport om att den sjönk. Strax hitom grynnan finns en konstgjord grynna som är rester från någon typ av brytning. Den finns inte utmärkt. Där stod det ett torn som nu ligger på botten mellan de båda. Så åker man utanför farleden här ligger man risigt till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. Inte jag som har tagit filmen. Men jag vet att de som bor där är vana och brukar hjälpa till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-07-21 at 13:13, Anders smuggler sade:

Utanför Helgö. Det finns två grynnor strax bredvid farleden. Det går att gå mellan dessa, men då ska man veta exakt. Men detta händer varje vecka.. 


 

Att det ska vara så svårt att placera detta då.. Inte är det väl i riktning in i Mälaren? Precis vid udden? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typ i de här krokarna?

jag går ju bara på namnet o kartan då verkligheten här troligen aldrig är upplevd av undertecknad :)

 

image.png.df4eb74e09c5d9b032d5904c111d703d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-07-25 at 23:48, nbottning sade:

typ i de här krokarna?

jag går ju bara på namnet o kartan då verkligheten här troligen aldrig är upplevd av undertecknad :)

 

image.png.df4eb74e09c5d9b032d5904c111d703d.png

Exakt där! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-07-25 at 23:41, Pirayaf20 sade:


 

Att det ska vara så svårt att placera detta då.. Inte är det väl i riktning in i Mälaren? Precis vid udden? 

Riktning in i Mälaren till höger om de båda gröna prickarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där grundet skördar en hel del axlar och växelhus. Kommer särskilt  ihåg några unga grabbar som lånat mammas och pappas Chris Craft Crossair 28 med dubbla maskiner som gick på hårt, bogserade in dem till land och ringde upp en förtvivlad mamma. Nåja inga personskador, men jag gissar på dyr reparation båda dreven borta och en hel del skador i botten. Det gick i samma riktning som båten på filmen.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, innanför de gröna ska du inte gå fram till det utmarkerade grynnan på kortet. Den utmarkerade grynnan är stor och utbredd. Det är den båten på filmen går på. 

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att jag hade ägt en komplett dykutrustning om jag hade bott där.... 😁 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ni vet vad detta kommer att innebära framöver va? Över 8 timmar råmaterial i film att klippa ihop till runt 3 minuters färdig film...

 

B77B51B2-71A3-4464-BFCD-7E7158427B75.jpeg.45688598931e5d5a853a843b0adea7d0.jpeg.bd9922d43ffc39a9d8f60ee5e12f7ee2.jpeg

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte båtfilm, inte utombordare, inte inombordare, men nånstans borde den väl platsa... kanske här...  Vi gillar ju alla motorer, eller?

 

 

  • Like 1
  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
29 minuter sedan, Speedy sade:

Shit - kolla 0.24 och framåt... 4-1=3... Vart tog han vägen? Och märkte de andra inte att han var väck?

 

Joe Labero körde båten eller......😀

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Inte båtfilm kanske, men iaf film och på vatten.

Inte klippt

Inte särskilt snyggt filmat

Ingen musik

inte

inte

inte

Men ett jäkligt skönt fordon som provades igår. En kompis har köpt 2 st och har planer på att hyra ut till sommaren.

Vi åkte efter jobbet tills mörkret och kylan började tränga sig på. Inget av batteriena (ett pack i varje bräda) kroknade. Det var som vanligt människan som vek ner sig först 😆

 

 

  • Like 1
  • Tumme upp 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Kalle AMK sade:

Inte båtfilm kanske, men iaf film och på vatten.

Inte klippt

Inte särskilt snyggt filmat

Ingen musik

inte

inte

inte

Men ett jäkligt skönt fordon som provades igår. En kompis har köpt 2 st och har planer på att hyra ut till sommaren.

Vi åkte efter jobbet tills mörkret och kylan började tränga sig på. Inget av batteriena (ett pack i varje bräda) kroknade. Det var som vanligt människan som vek ner sig först 😆

 

 

Ser ju riktigt roligt ut. Vad heter dem och vad kostar dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem. Köp er ur Corona-krisen. 
 Reklam är inte tillåtet här men jag smyger in en skärmdump från en hemsida lite snyggt...

 

Finns även ett instagramkonto vid namn radinnofficial

 

 

5644093A-5CED-40FC-9AA4-3003D607F51C.png.2ea5d11857ad934dbeb03b2dfac685f5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Speedy sade:

Ilmor.... mmm

 

 

Såg jag fel eller åkte dom vattenskidor bakom den i 110mph? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies