Gå till innehåll

Semesterbåt till vettigt pris.


tg_rossi

Recommended Posts

Jag och sambon har valt att gå skilda vägar efter nästan 20 år. Det är ett gemensamt beslut och allt känns ok. Dock blir jag nu utan sommarstuga då den står på sambon. Hon ärvde den för för ca 10 år sedan och den har gått i hennes släkt.

 

Nu har jag börjat kika på en vettig bobåt som ska klara 3-4 personer. Jag har två barn på 15 och 18 år som iaf då och då vill haka på farsan. Jag vill inte låna några pengar, men har både styrpulpetbåt och vattenskoter som isf säljs för att finansiera en ”ny” båt.

 

Har ni några tips på någon vettig modell? Jag kikar på allt möjligt från snipa till större dc. 
 

Jag känner spontant att en planade klassiker av känt märke ligger högt på listan. Typ Coronet, Scand, Fjord eller liknande.

 

Jag tänker att en budget på 150 000kr skulle vara rimligt. 
 

Skruva kan jag och är inte rädd för en äldre v8.

 

Mvh Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det efter omständigheterna känns okej med livet!

 

Klart du ska köpa en Coronet, det var vad jag gjorde när jag hamnade i din situation. Det har åtminstone hållt mig sysselsatt 😉

 

Det är gedigna båtar som är väl värda att ta hand om tycker jag, dessutom börjar de bli rimliga i pris. Jag har en 26 Family, den är med dagens mått mätt kanske bäst för två till tre personer. Men om man gillar varandra så har den faktiskt fem kojplatser. Inte den bästa planande båten med ett väldigt platt V-form i aktern, men om man inte har behov av att kunna åka fort i hög sjö så är det ett skrov som är lättdrivet och därmed ger låg soppaförbrukning trots att det är en tung pjäs. Vill man åka fortare så titta på någon av modellerna med 24-fots skrovet som har ett mer traditionellt V-format skrov och är lämpligare för mer fart och går klart bättre i sjön. För att få veta allt om just Coronets modeller så kan man kika på klubbens hemsida, www.coronet.nu 

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies