Kuling Posted May 4 Report Share Posted May 4 Någon som har koll på ramper i detta område. Behöver vara ca 8 m lång under vatten med ett djup på gärna 1,5 m på den längden ut från vattenbrynet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svinninge Posted May 4 Report Share Posted May 4 Ladda ner appen "Båtramp", en del sjösättningsramper är gratis andra kostar vissa står det lutning på om det inte fungerar så vet jag att det finns kranbilar i Norrtäljetrakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-plm- Posted May 5 Report Share Posted May 5 I gräddö finns en ramp som varvet använder och som är öppen. Om den fortsätter 8m ner under vattnet vet jag inte, men tror det fungerar till de flesta vanliga båtar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted May 5 Author Report Share Posted May 5 Tack för tipsen. Skall prata med köparen idag och se vad vi kommer fram till ang. sjösättning. bäst är att lyfta i sjön med kran. Östernäs Båtvarv ser ju ut att ha bra utrustning för det (fast kran, 8 ton), ligger bara några kilometer bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy Posted May 5 Report Share Posted May 5 Har du sålt Flygarn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted May 5 Author Report Share Posted May 5 I princip, ja. Provkörning återstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oestrich Posted May 6 Report Share Posted May 6 Spillersboda har en lång betongramp vid macken. Vet inte måtten dock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted May 12 Author Report Share Posted May 12 Det ser ut att bli Gräddöalternativet. Den verkar kunna ta riktigt stora ekipage. Tack för era förslag! Enl. köparen finns där även en kran i det fall rampen inte skulle funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted May 12 Report Share Posted May 12 Det är klart det funkar. Jag sjösatte ju Segmon på vår egen grusramp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts