Lasse Ström Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 Två till..ser ut som Carina vill ha uppmärksamhet på sista bilden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nito Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 kan ju bara föreställa mig skorvbeväxningen på båtarna där, hur löser folk det? har man en karriär som dykande skorvvaskare framför sig eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
URK735 Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Det är underbart att få ta del av alla bilder och atmosfär i denna tråd. När det gäller bilderna på båten så gillar jag att det röda, svarta och vita går igenom hela båten, även i maskinrummet! Maskinrummet och skicket sätter nivån på resten av båten. Den här tråden är en inspirationskälla och det jag bl.a tar med mig är, vilket är mer än det som ryms i min text, är hur båtarna inreds i USA. Det är inredda på ett sätt som kombinerar funktionalitet med design för umgänge och avkoppling, oberoende av storlek, så har jag aldrig tänkt om båtar tidigare. Skall ha det i åtanke mitt projekt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umeubbe Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Tack för att vi får följa med igen Lars. Vilket fartyg, men vad är det för Jöns som inte ens har strumpor på sig. Är det en försäljare så ser det lite märkligt ut i min föreställning om folk som kränger båtar i den prisklassen, det hade ju varit mera passande med kortbyxor än för långa långbyxor, men gullig såg han ut att vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 I Florida är det nästan bara turister som har strumpor i skorna Umeubbe..och man måsta ta av sig skorna för att gå ombord. Här har Du en strumplös till ombord på samma båt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 kan ju bara föreställa mig skorvbeväxningen på båtarna där, hur löser folk det? har man en karriär som dykande skorvvaskare framför sig eller? Jo..Du kan nog klara Dig bra som skrovvaskare här i Florida. Inte säker på hur dom gör. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så läcker..till salu här i krokarna. 2000 Notika Legend 31 http://fort_lauderdale-fl.geebo.com/vehicles/view/directory/83/listing/32/id/136620437-2000_notika_legend_31/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl195 Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Jag är inte mycket för träbåtar, men dessa "lookalike" med retrodesign är så vackert att man vill gråta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_plus8 Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Vidare bland fina grunkorna..kliver ombord här.. Muppig som man är måste man ner i maskinrummet först.. Oj, Oj, Oj,..vad skall Erik Plus8 säga nu..I like..!!.. Varken gröna eller vita VP utan röda för att matcha stuket på hela båten. Så fräscht maskinrum. Jag bryr mig inte längre... (jag tycker dock att den färgen ser helt fel ut på en vacker dieselrova... ) Men båten är inte dum i övrigt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_plus8 Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Är det bara en körplats i Lazzaran...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madgas Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Hej Lars kul att tråden är igån igen. Virgin yachten är det Richard Bransons båt kanske? Med vänlig hälsning Madgas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crw Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Ahhh härligt Lars! Halkade efter ett ÅR i "denna" tråd på ett annat forum och när jag väl hade kommit i kapp så var det .. slut, trodde jag tills jag hittade hit. Härligt att du är igång igen och att vi får nöjet att följa med på dina turer. Vill även passa på att önska god fortsättning på det nya året! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Tack crw. Ja..Erik Plus8 bara körning på "the fly" Ställde just den frågan Madgas och fick svaret att det inte var Richard Bransons båt utan någon "want to be".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Plane landing & take off on a boat. Vet inte om denna länk fungerar här (från FB)..ballt är det photoshop..?? https://www.facebook.com/photo.php?v=566362160115537 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umeubbe Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Fy fasen, aldrig att jag åkt med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M1 Stockholm Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Äntligen är du "tillbaka" Lasse! Enda anledningen till att jag besöker båtforum är för att följa dina überspännande reportage och äventyr! Bra start på ett förhoppningsvis jävligt bra år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Tack M1 Stockholm, Vandrar vidare på bryggorna.. Mycket polerat rostfritt och hålla fint. Nix, Gick att se in men inte på bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Njaa.. Nu ringde telefon och en glad röst sa.. Var är Du..!! Vi möttes upp och nu vart jag bjuden på öl i flytande baren. Tack Bengt..kall stor bärs smakar alltid bäst när någon annan betalar. Ännu bättre när en snygg och trevlig tjej serverar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Det är rätt många Svenskar här i Florida just nu på nyåret. Idag gnäller säkert några av dom att det är för kallt. Well..för oss som bor här är det så skönt. Frun rotade fram lite varmare kläder för kvällspromenaden med Lucky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesper97 Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Mycket intressant att se dina bilder från mässan Lars. Roligt att du kommit igång med tråden igen Ser att det skymtar en Iseo och Rivarama bakom Dominon, möjligtvis några bilder på dom? Har en viss kärlek till Rivorna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 Tack, Nja..har inga mer bra bilder på det. I am sorry jesper97. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 Lite båt action i gamla filmer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnj Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 lyckades inte se filmklippet, antar att jag sitter I fel del av värden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 Trist Björnj..vet att vissa Youtube inte går utanför USA och tvärtom. Man crashar satan och båtarna växlar..som ofta är motorljudet från bilar. Är det någon som kan se Youtube videon i inlägget ovan..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corall27 Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Nej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tord söderlund Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Fina och intressanta bilder levereras, som vanligt Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Braindead Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Ett försök till med en annan länk. http://movieclips.com/kbK2-faceoff-movie-speedboat-chase/ fungerar inte heller:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 OK..Tack för info. Efter en längre tids planering skall denna lilla ö i norra Miami bebyggas..Blir nog jäkligt läcket att bo där. Ligger inte så långt från gamla Thunderboat Row.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bossed Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Hallå Lars, Hörde om extrem kyla på g i norra usa -50c och ända ned till -10 i florida! Har du sett någon forcast? Med vänlig hälsning, Bossed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 Nu för tiden överdriver man alltid vinterväder-sommarväder..Olika TV kanaler-tidningar vill att folk skall se på just deras rapport. Starka rubriker blir det och man tar i satan.. Well..sanningen är att det alltid varit svinkallt i norra USA på vintern..man gör bara en större grej av det numera. Under min första resa till USA i mitten på -70 talet var det is på vattenpölarna i Ft. Lauderdale på morgonen. Senare på eftermiddagen var det nästan 20 grader varmt.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tord söderlund Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 OK..Tack för info. Efter en längre tids planering skall denna lilla ö i norra Miami bebyggas..Blir nog jäkligt läcket att bo där. Ligger inte så långt från gamla Thunderboat Row.. Prive_Aerial_View-1200x730.jpg Coolt, där finns ju plats för flera öar (A la Dubai :-) Kanske en egen ö i Miami Lars, kungligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts