Jump to content

Båtlivet i USA & Sverige.

Lasse Ström

Recommended Posts

En av många rövarhistorier från Tugboat Annies i Dania Florida,

Ett mycket härligt hak för båtar och vi var där ofta på den tiden. Låg i en större marina där.
Slitet ställe men charmigt. Man kunde vara inomhus, på bryggorna eller utomhus i en liten typ park där man på Söndagar hade live Reggiemusik man bl.a spelade på plåttunnor etc..
Alltid fullt med folk på dessa Söndagar och vissa rökte inte bara cigaretter..till musiken.

Jag var där med kompisen Jeff en vardag som är från Missouri och på den tiden hade en stor långtradare för båttransporter.
Vi var några fler kompisar som satt i baren inomhus. Diskutionen startade om man skulle bo i Missouri eller Florida..
Jeff som är en stor till växten herre och skrävlar på rätt bra om allt och alla sa av någon anledning att..
fördelen med att bo i "Misery" (som han kallar det).. som ligger mitt i USA är att om man crash landar med the Space Shuttle så klarar man sig bättre i"Misery"   ..för i Florida kan ju the Space Shuttle stutsa ut i Atlanten eller Mexikanska golfen..och då drunknar man..Vi skattade åt hans humor och trodde allt var bra..
Nja..inte riktigt för bar tender damen hade hört Jeffs snack och kom fram till oss och sa..
Sorry..men jag kommer inte att servera er mer alkohol..
Jag försökte förklara för bartendern att det inte var så illa med oss som det lät..efter en stund fick vi OK för ett par bärs till..🤣🤣

Tilläggas är att på den tiden fanns ingen riktig gräns på alkohol och bil-båt körning..

• Haha 2

Så här ser det ut idag där mysiga Tugboat Annies låg..med andra ord var det bättre förr..!!🤣

Tug today.jpg

• Thumbs up 2

Vi var på Halloween fest igår och slutar aldrig förvåna mig hur vuxna människor blir alldeles stolliga över att spöka ut sig.

Som alltid vägrar jag och var helt klart den enda som gjorde så..😃

IMG_8715.jpeg

IMG_8718.jpeg

IMG_8717.jpeg

IMG_8716.jpeg

IMG_8719.jpeg

On 2023-10-28 at 06:50, Idle Swede sade:

Hittade ett gammalt foto på oss. 😀

Om jag minns rätt så var det på Tugboat Annies?

20231028_125700.jpg

Henry Matheus
Middle fellow looks almost like Don Johnson....almost. 👍😁😎

• Thumbs up 2
  • Haha 1

Fixar min första traktorgrävare runt 1998. Använde den sen i flera år.

Funkade mycket bra.

IMG_8724.jpeg

IMG_8723.jpeg

• Thumbs up 1

Another "a few years ago picture"..😀
This is Micke Larsson and me boating in S. Florida around 1987. Its my Chris Craft Scorpion 311 cc powered by 2 X Evinrude V6.

cc311fl.jpg

• Like 2
  • Thumbs up 2

Viking 92:an är nu bärgad men är inte exakt säker på varför den hamnade på standen i södra Florida.

Blandade bilder

921.jpg

921a.jpg

921b.jpg

922.jpg

923.jpg

924.jpg

925.jpg

• Oops 1

Tur det var en sandstrand!! Verkar ju vara väldigt begränsade skador ändå även om rodren är stukade. Propellrarna ser ju OK ut men både de och axlarna måste väl kollas upp ihop med genomföringarna för hjärtstockarna antar jag.

• Thumbs up 1

Ken som hjälper mig att vinterkonservera vatten systemet i vårt hus kommer i morgon Fredag eftermiddag.

Lite osäker på exakt hur man gör..men har ju allt som behövs 

Skall försöka filma denna gång.

IMG_8833.jpeg

Igår la jag timmar på att blåsta bort allt löv på tomten ut i skogen bakom huset.

Vart så fint men i morse var ännu mer löv på tomten då det blåst hela natten.

Vi har ju inte ett enda träd kvar på vår tomt utan allt kommer från grannarna..😃

IMG_8823.jpeg

IMG_8824.jpeg

IMG_8825.jpeg

IMG_8826.jpeg

IMG_8827.jpeg

• Thumbs up 1
  • Sad 1

10 timmar sedan, Lars Ström sade:

Ken som hjälper mig att vinterkonservera vatten systemet i vårt hus kommer i morgon Fredag eftermiddag.

Lite osäker på exakt hur man gör..men har ju allt som behövs 

Skall försöka filma denna gång.

IMG_8833.jpeg

Har du inte värme på under vintern eller är du rädd för Ström avbrott?

• Haha 1

@Dicke

Precis..isstormar är vanligt på vintern här och då blir det strömavbrott i flera dar ibland.

Vår värme i huset är endast el.

Ja, värmen är på runt 15 grader.

• Thumbs up 1

Märkligt..förhandlade om ett tomtköp för några veckor sen med ägaren tog inte mitt bud..dock ringde mäklaren i morse och säljaren hade ändrat sig så idag blev det köp av en tomt som ligger precis utanför the City of Osage Beach. Mindre regler och det skall bli spännande..

El Terra Road heter vägen on min tomt är den enda obebyggda på gatan. 3 acre men bara en liten bit är användbar. Lot 42 är det.

Screenshot (245).png

Screenshot (246).png

Screenshot (247).png

Screenshot (248).png

IMG_8846.jpeg

IMG_8847.jpeg

IMG_8848.jpeg

IMG_8849.jpeg

• Like 3
  • Thumbs up 5