Idle Swede Posted June 2, 2024 Report Posted June 2, 2024 Jag ville ha dubbelmontage men försäljaren avrådde. 1 Quote
Popular Post Lasse Ström Posted June 3, 2024 Author Popular Post Report Posted June 3, 2024 Finally at my son’s house and Carina.👍❤️🇺🇸🇸🇪 3 15 Quote
Jens Posted June 3, 2024 Report Posted June 3, 2024 Jag som inte ser någon bild får väl lita på att du är tillbaka och önska dig varmt välkommen tillbaka! Vi kanske stöter på varandra som dom två gamla stötar vi börjar att bli...🤓 1 Quote
Lasse Ström Posted June 3, 2024 Author Report Posted June 3, 2024 A boat and engine manufacturer laid off nearly half its Wisconsin workforce less than a year after announcing a major expansion. June 3, 2024 BRP Inc. laid off 298 workers at its plant in Sturtevant in Racine County, citing “adverse market and economic conditions.” About half of those layoffs came in March, while the other half came last month, according to a notice provided to the state. The layoffs come after BRP announced plans last October to invest more than $14 million in improvements to its manufacturing facility. But the company’s revenues were down more than 16 percent in the first quarter of the current fiscal year, according to BRP’s latest quarterly earnings release. “Given the overall boat industry slow-down with high levels of dealers inventory, we had to reduce our production in our Sturtevant facility, which led to the difficult decision to make workforce adjustments impacting manufacturing and professional employees,” the company said via email. Canada-based BRP, previously known as Bombardier Recreational Products, makes outdoor recreation products including Ski-Doo and Lynx snowmobiles, Sea-Doo watercraft and pontoons, Can-Am on- and off-road vehicles, Alumacraft and Quintrex boats and marine propulsion systems. The Sturtevant facility is the global headquarters for the company’s marine products. It’s not the first time the site has had major layoffs. In 2020, BRP discontinued production of Evinrude outdoor engines, laying off nearly 400 people. The company had purchased the Evinrude brand — founded in 1907 in Milwaukee — in 2001, and moved into the Sturtevant factory that same year. The company retooled the Wisconsin factory after that round of layoffs, switching production away from Evinrude. A BRP spokesperson said the company offered “transition benefits” to employees who lost jobs this year, and will provide financial support as they seek new employment. The spokesperson said the plant still has 350 employees who will help the plant continue to produce pontoon boats, engines and jet propulsion systems. “We kept a core team to continue producing boats at a low output, and serving our dealers and customers,” the company said. “This approach will allow us to reduce inventory, while making sure we are well positioned to increase the pace when demand picks up again.” https://www.wpr.org/news/racine-county-boat-manufacturer-brp-inc-layoffs?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0BsSjEiELS1kOtKNzyt2CCT_gMBo3QXiS_a1Ps_oYD7NdaZc-hSqcoCy4_aem_Ab0RC3MjC4Dt-MWnxkx4QmC4lLyXN_IttLFJldiF3hYoYzUJicQuv_BKlEKff3nCjqXTz13mWgP7hiu58aTE5Mum Quote
Popular Post Lasse Ström Posted June 4, 2024 Author Popular Post Report Posted June 4, 2024 On 2024-06-02 at 16:54, Torch Red sade: Kommer du starta en ny tråd här eller fortsätter du? Båtlivet i USA är ju intressant, men båtlivet i Sverige är ju också intressant. Bra fråga som jag löst så här tills vidare..🇺🇸🇸🇪....Båtlivet i USA & Sverige. Båda sönerna har ju båtar och skall ut med Roland och hans båt som numera ligger på Bullandö Marina i helgen. 1 9 Quote
Lasse Ström Posted June 4, 2024 Author Report Posted June 4, 2024 Blev ett stopp på Loopen i kväll för en god räkmacka. Träffade även en mycket trevlig medlem här på Cyber-Marine. Dock blev det kallt satan när solen gick ner..🇸🇪😃 1 5 Quote
Pirayaf20 Posted June 4, 2024 Report Posted June 4, 2024 3 timmar sedan, Lars Ström sade: Blev ett stopp på Loopen i kväll för en god räkmacka. Träffade även en mycket trevlig medlem här på Cyber-Marine. Dock blev det kallt satan när solen gick ner..🇸🇪😃 Vilket oväntat middagssällskap! Mycket trevligt att råkas, världen är bra liten. Hälsa Carina så mycket! /Anders 1 Quote
Lasse Ström Posted June 5, 2024 Author Report Posted June 5, 2024 Har inte varit på Bullandö Marina på många år men fantastiskt anläggning..👍❤️ 1400 bryggplatser gör den till större än de flesta.. 4 Quote
Idle Swede Posted June 6, 2024 Report Posted June 6, 2024 Har aldrig sett så många lakanstorkare samlade på ett och samma ställe! Quote
Lasse Ström Posted June 7, 2024 Author Report Posted June 7, 2024 Tillbaka på Bullandö.. En blandning av olika smaker och skönheter.. Helt underbar Marina.👍❤️🇸🇪 2 Quote
Lasse Ström Posted June 7, 2024 Author Report Posted June 7, 2024 Finns allt man behöver här..😃 3 Quote
Idle Swede Posted June 9, 2024 Report Posted June 9, 2024 Jag skulle gärna vilja veta er åsikt här. Tycker ni att det ser ok. ut att åka med fendrarna hängandes så här? 4 Quote
Lasse Ström Posted June 10, 2024 Author Report Posted June 10, 2024 Ett tips för att undvika hyrbilsfirmors nya sätt att lura sina kunder..!! När jag lämnat min Ram och trailer till speditören i Fort Lauderdale tog jag en Uber tiil flygplatsen och hyrde en bil av Sixt. Blev en svart 2024 VW Jetta som hade gått många mil. Lämnade tillbaka hyrbilen på Söndagsmorgonen till Sixt på Fort Lauderdale flygplatsen. Tjejen som tog emot bilen skrev in den som felfri från skador. Well..I torsdags kom det ett email från Sixt som sa att en skaderapport var upprättad på min VW Jetta. Svarade direkt att min bil var återlämnad UTAN skador.. Nu hävdar Sixt att det finns en skada på högra bakdäcket och det var gjort av mig..!! Svarade att det var inte punktering när jag lämnade tillbaka bilen men Sixt hävdar att det är en skada på däcket och jag måste betala ett nytt däck..!! Så ta en bild på alla fyra däcken när ni lämnar tillbaka hyrbilar. För mig är det ju omöjligt att motbevisa deras påstående. Quote
Popular Post Lasse Ström Posted June 10, 2024 Author Popular Post Report Posted June 10, 2024 Vill skaffa Carina en rolig bil här i Sverige som jag också kan använda tills RAM trucken kommer. Det är ju svindyrt att hyra bil i Stockholm så jag vill lämna tillbaka hyrbilen jag har nu så fort som möjligt. Frun säger att hon INTE vill ha en bil med tre pedaler..endast två pedaler..!! Kollade på Mazda Miata och det finns en modell som heter RF..med hardtop istället för kapell. Självklart har 99% av alla till salu tre pedaler..dock hittade jag en med två pedaler hos Riddermark i Strängnäs. Enda i Sverige förra veckan så i Lördags tog jag hyrbilen till Riddermark. Fantastisk jätteanläggning och jag fick tag i en av dom som bestämmer där. Supertrevlig snubbe som såg till att bilen kom in i stora visningshallen.. Jättefin 2019 med endast runt 2500 mil och två pedaler samt den påkostade modellen med läderklädsel. Kollade upp bilen som var som ny. John sa att Vi har fast pris..!! Well..sorry John..jag köper inget till fast pris av bilhandlare med jätteanläggningar och marmor golv som hävdar att dom har små marginaler. Efter många turer fick jag pruta runt 5% vilket kändes bra. Sen kom ju nästa märkliga Svenska upplägg..!! Man fick inte lägga handpenning med kreditkort, check eller cash..endast Swish..!! Jag har varken Swish eller Bank ID.. Va..sa John och efter lite funderande så Swishade en bekant 5000 kronor till Riddermark.. Resten skulle sättas in på deras bankkonto senast idag och i morgon kommer bilen med leverans hem till oss i Saltsjö-Boo. Igår skulle sonen hjälpa mig att föra över slantar från vår bank till Riddermarks bank.. Självklart var beloppet för stort och det gick inte.. Efter en timmes väntan i telefon fick Vi tag på en herre på banken som fixade detta med Carinas Bank ID.. Sen ordnades försäkring och i morgon kommer rödingen med två pedaler..!! Har sett att många klagar på Riddermark Bil AB i cybervärlden men besvärliga kunder som gnäller finns alltid när man säljer 1000 tals bilar i veckan. Vi får se..men än så länge är Riddermark Bil AB över förväntan.. 1 9 Quote
Lasse Ström Posted June 10, 2024 Author Report Posted June 10, 2024 Hej! Zäkra Leveranser har registrerat en leverans av xxxxxxx till er imorgon 2024-06-11 mellan kl 15-17. Leveransadress xxxxxxxxxxxxxxxx Saltsjö-Boo. Din chaufför Lars identifierar sig på plats. Kom ihåg ID samt övrig dokumentation. Visste du att du kan lägga till extra hjul, garanti eller delbetalning till din bil? Vid frågor eller funderingar kontakta din säljare på +46735990106. Vänliga hälsningar Zäkra Leveranser i samarbete med Riddermark Bil Quote
Lasse Ström Posted June 10, 2024 Author Report Posted June 10, 2024 Ett skepp kommer lastat....🇺🇸🇸🇪❤️👍😃 1 6 Quote
Idle Swede Posted June 10, 2024 Report Posted June 10, 2024 Oj vad tight. Bara att hålla tummarna för smooth sailing över atlanten. 👍 Quote
Navigare Posted June 10, 2024 Report Posted June 10, 2024 12 timmar sedan, Lars Ström sade: Sen kom ju nästa märkliga Svenska upplägg..!! Man fick inte lägga handpenning med kreditkort, check eller cash..endast Swish..!!.. Check!? 🤪 Cash?? 🤑 Välkommen till det kontantlösa samhället, det anses suspekt att ha sedlar i det här landet och ve dig om du ska försöka sätta in sedlar på ditt konto! 1 Quote
Idle Swede Posted June 10, 2024 Report Posted June 10, 2024 Inga problem alls då man kan sätta in upp till 780.000:- om året i varenda bankomat. Quote
Lasse Ström Posted June 11, 2024 Author Report Posted June 11, 2024 Igår blev det ett besök på Fågelbro och vänner där. Vi tog båten till Strömma kanal med lunch på https://www.lillstromma.se/meny Mycket gott och trevligt. Kan klart rekommendera. 2 Quote
Lasse Ström Posted June 11, 2024 Author Report Posted June 11, 2024 Lars Strom is with Carina Strom in Stockholm Watch out…the Zumba Queen got her new ride tonight. The Miata RF in red.. 1 6 Quote
Lasse Ström Posted June 12, 2024 Author Report Posted June 12, 2024 Ibland är det bra med dubbla skrov..står stadigt på vägen.😀 1 1 Quote
Lasse Ström Posted June 12, 2024 Author Report Posted June 12, 2024 WOW..10 years ago today my relationship with BRP-Evinrude started. BRP hired me and four more friends as Evinrude Ambassadors. We traveled to BRP's enormous event in Milwaukee for the introduction of the new "game-changer" in the outboard world..The Evinrude G2. BRP did spend tons of money this weekend and promised a lot.. It was a great fun promising weekend..!! Now we all know how BRP followed up on the promise..!!! 1 1 1 Quote
ErikL Posted June 12, 2024 Report Posted June 12, 2024 Så kul när ni var värdar på Miami Boat show och ordnade provturer, minne för livet 1 Quote
Lasse Ström Posted June 13, 2024 Author Report Posted June 13, 2024 On 2024-06-10 at 08:54, Lars Ström sade: Ett tips för att undvika hyrbilsfirmors nya sätt att lura sina kunder..!! När jag lämnat min Ram och trailer till speditören i Fort Lauderdale tog jag en Uber tiil flygplatsen och hyrde en bil av Sixt. Blev en svart 2024 VW Jetta som hade gått många mil. Lämnade tillbaka hyrbilen på Söndagsmorgonen till Sixt på Fort Lauderdale flygplatsen. Tjejen som tog emot bilen skrev in den som felfri från skador. Well..I torsdags kom det ett email från Sixt som sa att en skaderapport var upprättad på min VW Jetta. Svarade direkt att min bil var återlämnad UTAN skador.. Nu hävdar Sixt att det finns en skada på högra bakdäcket och det var gjort av mig..!! Svarade att det var inte punktering när jag lämnade tillbaka bilen men Sixt hävdar att det är en skada på däcket och jag måste betala ett nytt däck..!! Så ta en bild på alla fyra däcken när ni lämnar tillbaka hyrbilar. För mig är det ju omöjligt att motbevisa deras påstående. Efter några ilskna email till hyrbilsfirman vann jag över deras skurkfasoner..!! 6 Quote
Lasse Ström Posted June 13, 2024 Author Report Posted June 13, 2024 Ett besök på Fågelbro Kvarter 7 idag. Många goa minnen härifrån.👍❤️ 1 Quote
Razzmatazz Posted June 13, 2024 Report Posted June 13, 2024 That place looks Awesome... Have fun! 1 Quote
Lasse Ström Posted June 15, 2024 Author Report Posted June 15, 2024 Om jag har fått rätt info är vår container ombord detta fartyg..eller skall lastas ombord Quote
Recommended Posts