Lasse Ström Posted August 2, 2024 Author Report Posted August 2, 2024 Vättern är cirka 80 centimeter högre än normalt pga mycket regn tidigare under året. Rätt besvärligt för detta båthus. 1 Quote
Lasse Ström Posted August 2, 2024 Author Report Posted August 2, 2024 Gillar Askersund väldigt mycket. Härlig båttur igår och tittare runt på allt möjligt 1 Quote
Lasse Ström Posted August 2, 2024 Author Report Posted August 2, 2024 Göran Borg som vi är hos har varit i marinbranchen hela sitt liv. (Borgs i Kumla) Vi stannar kvar en dag till. 1 Quote
Snowman Posted August 2, 2024 Report Posted August 2, 2024 Askersund på sommaren är riktigt trevligt, liksom norra Vätterns skärgård. 👌 1 Quote
Lasse Ström Posted August 2, 2024 Author Report Posted August 2, 2024 Vi åker vidare idag..😃❤️👍 Quote
Lasse Ström Posted August 2, 2024 Author Report Posted August 2, 2024 Carina gillade ”slottet”.😃 1 Quote
MagnusS Posted August 3, 2024 Report Posted August 3, 2024 On 2024-07-31 at 22:12, Lars Ström sade: Tack Skickade ett email till Stefan i Lördags och frågade honom diverse saker. Trots att han var på semester i Frankrike svarade han nästan omedelbart. Besökte honom i Måndags och han skall hjälpa mig med Ram trucken när den är på plats i Stockholm. Han gav ett mycket bra och proffsigt intryck. Mer om detta senare. Ni borde ha en del att prata om gällande racing också kan jag tänka mig, jag känner till honom tack vare att en kompis skruvar i hans dragracingteam. Hoppas att han kan hjälpa dig och att allt löser sig. 1 Quote
Lasse Ström Posted August 3, 2024 Author Report Posted August 3, 2024 Om man tittar närmare på bilderna i Askersunds hamn ser man att vattennivån är väldigt hög. Nivån sjunker med 3 centimeter i veckan om det inte regnar mer. Askersund var en stor överraskning. Jättefint och trevligt Quote
Lasse Ström Posted August 3, 2024 Author Report Posted August 3, 2024 Vi var till en Golfbana med boende och åt lunch i Torsdags Kanonställe och vi blev kvar där på krogen i 4 timmar.😃👍🇸🇪 Lasse Ström is with Carina Strom and 3 others at Askersunds Golfklubb. We did have a four hour lunch at Askersunds Golfklubb. Lots of fun with Göran & Ulrika Borg, Bosse Nilsson, Thomas Kummerling and his wife, Carina and me. A great lunch and plenty of beer. Coffe with Carlshamns Flaggpunch. (A very Swedish thing.) 2 Quote
Lasse Ström Posted August 3, 2024 Author Report Posted August 3, 2024 Fick också veta att hela stora familjen som bodde i huset på första bilden omkom i tsunamin..😢 Quote
Lasse Ström Posted August 3, 2024 Author Report Posted August 3, 2024 Hållö..lånad bild men tror det är på västkusten..I stockholm har vi ju en del träd på öarna..😄 1 Quote
Lasse Ström Posted August 3, 2024 Author Report Posted August 3, 2024 Lasse Ström is at Stockholm Cruising Sveavägen. Stockholm American Classic car weekend in Stockholm today. Sweden have by far the most American classic cars outside the US..Thousands and thousands of cars are cruising Stockholm this afternoon-evening. Check this video about Swedish "Raggare".. Quote
Lasse Ström Posted August 4, 2024 Author Report Posted August 4, 2024 Såg den här bilden man normalt inte funderar så mycket på..men just nu gör man det..😃 3 Quote
Lasse Ström Posted August 4, 2024 Author Report Posted August 4, 2024 Hittade ett par bilder till på väg in till Askersunds Golfklubb Quote
Lasse Ström Posted August 5, 2024 Author Report Posted August 5, 2024 Nu är jag ingen Svenne längre..kör ju Jänkare..!!..😃👍❤️🇺🇸🇸🇪 Vilka Volvo tillverkas i USA? Långsiktigt engagemang i South Carolina Volvo Cars första fabrik i USA öppnade sommaren 2018 strax utanför Charleston, en av de äldsta och mest anrika städerna i landet. Idag tillverkar Charleston-fabriken EX90 och S60 sedan, och den har kapacitet att bygga upp till 150 000 bilar per år. 5 juni 2024 1 Quote
Lasse Ström Posted August 5, 2024 Author Report Posted August 5, 2024 21 timmar sedan, JanJ sade: Eller så är du kines.... 😁 Nej..har kollat och min 2020 S60 T5 R-Design är tillverkad i South Carolina.. 🇺🇸🇸🇪 ..men nu blir det Kina i fortsättningen..😢 https://www.caranddriver.com/news/a61143508/volvo-s60-dead-us/ Nu är min ”blåing” ren och snygg bak..!! 4 Quote
Lasse Ström Posted August 5, 2024 Author Report Posted August 5, 2024 A few beauties from today’s classic car meeting in Stockholm-Årstaviken.❤️🇺🇸🇸🇪 1 1 Quote
Idle Swede Posted August 5, 2024 Report Posted August 5, 2024 Birden med Tonneau'n vann ikväll tycker jag. 1 Quote
Lasse Ström Posted August 6, 2024 Author Report Posted August 6, 2024 Det är väldigt trevligt att stanna till några timmar vid Årstaviken och bilträffen där varje måndag på sommaren. Igår träffade jag många gamla polare man inte sett på sådär 35 år. Man får tänka till när någon kommer upp och säger..Tjenare Lasse..kommer Du ihåg mig..??.. När man får ett par ledtrådar gör jag alltid det. Quote
Lasse Ström Posted August 6, 2024 Author Report Posted August 6, 2024 Finns mycket man inte känner till om Sverige. (Lånade bilder) Norrköping - längs Strömmen och i det vackra, gamla industrilandskapet 3 Quote
Lasse Ström Posted August 6, 2024 Author Report Posted August 6, 2024 Karlskrona - Staden vid vattnet! 1 1 Quote
Kuling Posted August 6, 2024 Report Posted August 6, 2024 Trevlig, det är bekanta vyer. Fint väder tog ni också med er. Det uppskattas! Quote
Lasse Ström Posted August 6, 2024 Author Report Posted August 6, 2024 More classic cars. Today at Vegabaren. 1 1 Quote
Gelis Posted August 6, 2024 Report Posted August 6, 2024 9 timmar sedan, Lasse Ström sade: Finns mycket man inte känner till om Sverige. (Lånade bilder) Norrköping - längs Strömmen och i det vackra, gamla industrilandskapet Ahh, min hemstad. Ja industrilandskapet är unikt. Värt ett besök, man går runt området på massa broar och smala passager . Följer man strömmen så kommer man till åbackarna, ett trevligt grönt och lummigt promenadstråk utmed strömmen. Och där gjorde jag reklam för Norrköping😁 1 1 Quote
Idle Swede Posted August 6, 2024 Report Posted August 6, 2024 3 timmar sedan, Lasse Ström sade: More classic cars. Today at Vegabaren. Var ligger Vegabaren? Quote
Recommended Posts