Jump to content

Båtlivet i USA

Recommended Posts

Posted

Tack..men det är den lilla jag har.

Posted

...

• Thumbs up 1
  • Haha 1
Posted

Kolla..hur är det möjligt??..

Posted

Dock kan man ju beställa en till bakskylt som man råkar montera fram, vet dock inte hur petig lagens långa arm är vad det gäller skyltstorlek.

Nackdelen är att det står på TS vilken skylt man skall ha.

• Thumbs up 1
Posted

...

• Thumbs up 2
Posted

Vad gäller storlek på skyltar så kan man välja när man beställer på nätet från Transportstyrelsen. Kanske går det inte för alla bilar men för amerikanska så går det alldeles utmärkt.

Posted

...

• Haha 1
Posted

Trängselavgifter o fortkörningskameror är nog en bra inkomstkälla för ”samhället”.Dom gillar nog att fota stor främre skylt.

• Haha 1
Posted

...

• Thumbs up 1
Posted

Jag har 2 bilar som har liten skylt bak och stor fram, har beställt bakskyltar 2 gånger till båda dessa och åker alltså liten fram på båda. Ena bilen har jag gjort det med i mer än 15 år utan problem varken med polis eller besiktning, sen kanske jag bara haft en jäkla tur men tror inte böterna är sörskilt höga om de skulle komma på en heller.

• Like 1
Posted

Märkligt. Jag har en Corvette och när jag beställde skyltar på nätet så fyllde jag i liten skylt fram. Trots att det stod förslag på stor skylt. Jag fick en liten skylt fram. Sen har jag bytt några gånger eftersom små skyltar har varit med små tecken eller av usel kvalitet. Nu har jag en som ser ut som din lilla skylt.

• Thumbs up 1
Posted

Besökte Nimbus på Lidingö idag.

Posted

Igår när Vi var på Nimbus så tittade Vi på några nyare begagnade Nimbus 305 Coupe.

Väldigt fina och svårt att inte  gillar dom.

En diesel motor, rak axel och dörrar bak..kändes helt rätt som båt. Sen måste det också kännas helt rätt att lägga dom slantarna på en båt..där är jag dock tveksam.

Enda som är märkligt är att bränsletanken endast rummer 250 liter..??

nimbus 3.jpg

Nimbus 1.jpg

nimbus 2.jpg

Nimbus 4.jpg

nimbus 5.jpg

• Thumbs up 1
Posted

Håller med, perfekt Sverigebåt men inte till dom begärda priserna.

• Thumbs up 1
Posted

Igår fick jag ett tips av en vän här på tråden att det finns en TV serie om Tjock Steffe från Uppsala på TV4.

Började titta och i avsnitt två var ju självklart Cary 50 båten med som han döpt om till Snövit.

cary501.jpg.a31e3d5e277aa50a17063648662fcf5c.jpgcary502.jpg.a43fa912b206338d5ed6193c56d269d7.jpg

När jag beställde och hämtade hem detta specialbygge vintern 1988-89 för Rosenuddes räkning var det märkliga turer redan från start.

Flög ju till USA och mötte Randy Postmaa som ägde och byggde Cary 50 båtarna.

Normalt satt det ju fyra big block Mercruiser med dito drev men jag ville ju ha tre Catterpillar V8 dieslar med Arneson drev.

Randy lovade att fixa det och vi kom överens om ett pris samt att jag skulle bli Cary 50 återförsäljare i Skandinavien.

I dealen ingick en såkallad kick back till mig på 15%.

Randy lovade att bygga båten för svensk el standard och jag skickade TV, Videos, radio och massa annat till Grand Haven, Michigan där fabriken låg.

Har ju skrivit om det mesta runt denna båt i omgångar..även i två delar i KMK klubbtidning.

Första strulet började ju när Randy ringde och sa att nya Cat V8 425HK motorerna är försenade..leveransen från Cat skulle göra att båten inte kom till Sverige i tid för sommaren 1989..men vi hittade en annan motor lösning som senare visade sig inte var så bra..!!

Posted

"Bara den vite mannen tror att mattan blir längre om man klipper av en bit i ena ändan och syr fast  samma bit på den i andra ändan"..

• Thumbs up 1
  • Haha 2
Posted

...

Posted

...

Posted

PostNord - om man vill tappa bort något på riktigt.

• Haha 1
Posted

Tror det stavas: postmord!

• Haha 2
Posted

...

• Thumbs up 1
  • Haha 1
Posted

Helt nya 2025 Cruisers Yacht 55 Fly. Här har MarineMax varit med och designat..Dom äger ju Cruisers Yacht och är rätt säker på att deras intresse för Galeon avtar starkt nu. (Gäller även Azimut)

cri.jpg

cr1.jpg

• Thanks 1
  • Haha 1
Posted

Mycket läckert hus till salu på LOTO..sett många gånger.

loto 1.jpg

loto 2.jpg

loto 3.jpg

loto 4.jpg

loto 5.jpg

loto 6.jpg

• Thumbs up 2
Posted
On 2024-10-28 at 17:24, Navigare sade:

PostNord - om man vill tappa bort något på riktigt.

Så säger dom att det inte går att bevisa maskhålsteorin i praktiken? Då hade dom inte hört talas om PostNord! 😁

• Haha 1