Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 På Lördag blir det en båttur i alla fall.. Dock en annan typ av båt.. Dagsresa från Stockholm till Mariehamn. Där byter man kärra och åker tillbaka till Stockholm. Viking Grace dit och Viking Glory hem Tillbaka på kvällen och nästan allt ingår. PS..Hoppas inte isen lagt sig på Lördag. 1 1 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Blir en tripp till Bullandö idag också och hjälpa till att lägga på pressningen..👍😃 1 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Mark, en Kanadensisk båtracing vän sen många år vägrar FB. Där hade någon av hans vänner skrivit idag att han fyllde år så jag skickade ett text med Grattis.. Nu kom svaret: Well, thank you Lars for the nice wishes, but whomever posted on Facebook is a few months early. My birthday is April 7, which means I’m not a full year older just yet, haha. By the way, I still have this flag that was presented to the us when we raced in Stockholm, 1985. It came in a gift bag with this wooden Dala Horse Carving. It didn’t bring me much luck when I raced that day, but it’s still a wonderful memory of our days in F1 and my friendship with you and Carina! 1 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Det gick bra med grejorna som följde med båten när han köpte den...(Ställning och press) 1 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Chad på MarineMax i Pompano Beach levererade en ny Galeon 800 Fly idag. "Windy seatrial on the Galeon 800 Fly today in Miami. She ate it up!" 1 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Mer från Chad..!!..🤣 You never know what you’ll find in an engine room in South Florida! 3 2 Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 Annorlunda motorval numera..3 X V-12 600 hästars Merc Quote
Lars Ström Posted November 14, 2024 Author Report Posted November 14, 2024 HaaHaa..helt galet..vi har varit många gånger till Tap and Grill på LOTO.. Nu har ägarna till den populära krogen bestämt sig för att bygga om.. ..DEMOLISHED! Big changes are underway at the lake. Tap and Grill Lakeside Brew Haus is making room for something even better. Stay tuned. Så man har rivit bort alltihopa och så här ser det ut just nu..!! (nedan)...!!! 1 4 Quote
Lars Ström Posted November 15, 2024 Author Report Posted November 15, 2024 Tap and Grill ägarna har även Coconuts...ett fantastiskt Båt och RV Resort med resturanger och pooler. Stort prestige krig med Millstone Marina - RV Resort där Tap and Grill ligger. Dom gör allt för att bräcka varandra.. https://www.coconutsatthelake.com/ 2 Quote
Lars Ström Posted November 15, 2024 Author Report Posted November 15, 2024 Underbar bil..så läcker.!! 1 4 Quote
Lars Ström Posted November 16, 2024 Author Report Posted November 16, 2024 Allt väl Hemma igen efter en trevlig resa. 2 Quote
Lars Ström Posted November 17, 2024 Author Report Posted November 17, 2024 Fantastikt Julbord ombord Viking Lines båtar. Kan klart rekommendera och Vi satt så fint och såg Stockholms Skärgård. 3 Quote
Lars Ström Posted November 17, 2024 Author Report Posted November 17, 2024 Riddarfjärden igår...skvalpigt..!! 1 1 Quote
Lars Ström Posted November 19, 2024 Author Report Posted November 19, 2024 Idag gjorde jag som Du sa och tog mig till SeaCastle på Lidingö och tittade på en ny Saxdor 320 GTC (2023) som ligger i utställningen. Carina var med och till min förvåning gillade hon båten. Just den här hade 2 X 275HK V6 vilket duger i min värld. Kollade med Chad på MarineMax som också säljer Saxdor..vill inte gå in på prissättningen men Chad kan sälja mig en för ett klart bättre pris än på Lidingö.. 1 1 Quote
Lars Ström Posted November 20, 2024 Author Report Posted November 20, 2024 Albin 25 var i stället den ultimata familjebåten. Stor nog för en standardfamilj, med en akterruff där barnen kunde husera och en rymlig förruff med både pentry och toa. Det finns nog ingen motorbåt som speglar 1970-talet så bra som Albin 25. Uppemot 2 600 Albin 25 tillverkades till slut, och en stor del av framgången kan nog tillskrivas Albin Marins satsning på ambulerande service, vilket var unikt på den tiden. 1 Quote
Dicke Posted November 21, 2024 Report Posted November 21, 2024 Är en stor fördel när den bättre hälften gillar nåt! Min bättre hälft tyckte också om den, så därför har vi en sån nu! Kan tänka mig att Seacastle jobbar med större marginaler än vad Chad gör, liten volym i Sverige tyvärr... 1 Quote
-PLM- Posted November 21, 2024 Report Posted November 21, 2024 Albin 25 är en praktisk båt. Men minns när jag var liten tidigt -80 -tal. Faster hade en Deluxe, och jag tyckte den kändes så vansinnigt gammal och tråkig. Men när jag tänker tillbaka var de ju nästan nya då. Intressanta perspektiv då de är kult klassade idag. 1 Quote
Lars Ström Posted November 21, 2024 Author Report Posted November 21, 2024 Tror jag tar Tunnelbanan idag..😀 2 2 Quote
Lars Ström Posted November 21, 2024 Author Report Posted November 21, 2024 Båtplats känns ”jäkligt iskallt” Quote
Lars Ström Posted November 21, 2024 Author Report Posted November 21, 2024 Gick hela vägen till Göteborg och det enda drag där var runt öronen..😃🤣 ..men det visste vi väl redan. 1 Quote
Recommended Posts