Jump to content

Båtlivet i USA

Recommended Posts

Posted
Watch photos from 6 consecutive 24 hour periods from Feb 12 to Feb 17 as the Lake Cumberland swallows the parking areas at Marina@Rowena.
All customer boats are fine an in no danger. We are proud of our crew who have selflessly worked around the clock for over a week now adjusting winches every couple of hours and at times more.
Our prayers go out to those around the state of Kentucky and beyond who are struggling with the devastating affects of flooding and especially for those who have perished in the wake of these storms and flooding. 🙏🏼

k1.jpg

k2.jpg

k3.jpg

k4.jpg

k5.jpg

• Oops 1
  • Sad 1
Posted

Kollar i gamla filer och hittade detta..

Kanske skall ta upp min gamla slogan igen..🤣

I've never lost a game in my life...

some just ended before I was ahead..!!

100_2717.jpg

• Thumbs up 1
Posted

Blev tvungen att leta gamla bilder jag med. En bild på "Carinas" fina Scout! Samt en bild från samma dag på Nor-Tech`s demo, en av de första båtarna någonsin med Mercury 400, fick mig en brutal åktur med den, Trond var inte feg på gasen!

IMG_4376.JPG

IMG_4418_10313.JPG

• Thanks 1
Posted

Så kan man också mäta snödjupet på Lake of the Ozarks.. snart en öl..!!

Screenshot (287).png

• Haha 2
Posted

Har en hel del bollar i luften just nu men efter allt svammel om båtköp och annat som förmodligen inte kommer att bli av..går jag tillbaka till detta som jag alltid efterlevde förr..😃

IMG_4208.jpeg

• Thumbs up 1
Posted

S60 och S90 är Volvos snyggaste modeller. Jag är väl lite partisk då jag har en S90 T6.

2006800736~3.jpg

• Love 1
Posted

Att så många väljer att låta båten ligga i över vintern var för mig något nytt.

IMG_4280.jpeg

IMG_4279.jpeg

IMG_4281.jpeg

IMG_4283.jpeg

• Confused 2
Posted

Fantastiskt nöjd med min 2025 V60 T6, som har samma bensinmotor som din tror jag.

Inredning känns solid, speciellt med Orrefors-detaljerna. Bilen är klippstabil på vägen och det är bra orr i motorn.

Det enda jag kan störa mig på är operativsystemet från Google som jag i grund och botten gillar men som också är buggigt. 

20240626_181911.jpg

• Thumbs up 2
  • Love 1
Posted

Jag har ju en likadan, fast röd. Jag köpte den av en Volvohandlare. Den hade gått som demobil så de hade kryssat i alla tillval. Dock är den inte Polestar Engineerd. Jag är också väldigt nöjd. Att det sitter en stark maskin i insåg jag när jag provkörde den. Bra vardagsbil.

• Thumbs up 1
Posted

Måste konstatera något uppenbart som jag tror Lars håller med om, sitter på ett hotel i Key West - Stella på fat är fan oslagbart😂🍺

• Haha 1
Posted

Om någon känner sig sugen på en riktigt Formula One båtracing ekipage..

Historically significant Formula 1 V8.

Owned and raced by multiple world champion Cees Van Der Velden (The flying dutchman).His personal development boat with detachable sponsons.

Due to ill health, I am selling my dads beautiful man cave collection including this Velden world championship points winning race boat. The hull is Balsa, Kevlar and Ply and raced with Benson and Hedges livery, other sponsors were Olivetti, Longines Timing, Castrol, DHL and Champion.

Genuine engine is also extremely rare and to best of my knowledge there is probably less than 6 remaining in the world. 1987 OMC Formula 1 3.5 Litre V8 Fuel Injected 2 Stroke Outboard with 6” bubble back mid section, racing gear box, V8 propeller. This is as good and big as it ever got with current Formula 1 Limited to much smaller displacement engines.

This was Cees Van Der Velden personal boat with detachable sponsons, electric hydraulic power steering with nitrogen assist, 125 Litre  Fuel tank, Hydraulic up down in and out, Porsche 944 fuel pump system, custom tandem enclosed trailer all rebuilt / restored to original condition.

For the guy that has everything.

$150,000 USD

v9b.jpg

v1.jpg

v2.jpg

v3.jpg

v4.jpg

v5.jpg

v6.jpg

v8.jpg

v9.jpg

v9a.jpg

• Thumbs up 1
  • Thanks 1
Posted

Driver fell out of the smaller boat and derelict boat torpedoed big boat

fel.jpg

• Like 1
  • Oops 4
Posted

Tiki baren.

IMG_1767.jpeg

• Thumbs up 3
  • Haha 1
Posted

The Skyview, Terra Vista 

IMG_1772.jpeg

• Thumbs up 2
Posted

Hemma hos Rick och nu är vi på väg till Daytona för att titta på en båt han vill köpa.

IMG_1789.jpeg

IMG_1790.jpeg

• Thumbs up 2
Posted

Jag kan inte avhålla mig frän att lägga in en bild på hustruns blå bil som hon köpte direkt från Volvofabriken för 25 år sedan och som hon fortfarande kör, nu som entusiastbil. Bilden tagen efter en avtvättning igår.

IMG_8432.jpg

• Like 2
  • Thumbs up 1
  • Love 2
Posted

Framme i Daytona Beach och hemma hos säljaren av en 2008 Marlago 35 med dubbla Suzuki 300.

IMG_1799.jpeg

IMG_1797.jpeg

Posted

Båten ser skaplig ut och vi har med en mekaniker Rick känner som skall kolla motorerna.

IMG_1793.jpeg

IMG_1796.jpeg

IMG_1792.jpeg

Posted
Posted

Skapligt fint ekipage men i min uppfattning lite väl använt och

saltvattnet har satt sina spår.

Dock är Rick inte lika petig som mig.

Vi får se vad mekanikern säger men motorerna från 2016 har rätt stora ”rostskador”

Posted

IMG_1800.jpeg

IMG_1801.jpeg

IMG_1802.jpeg

• Thumbs up 3
Posted

Skippers Cove.

IMG_1849.jpeg

IMG_1851.jpeg

• Thumbs up 4
Posted

Idag såg jag den…!!

Dale Earnhardt beställde en ny drygt 100 fot Hatteras och fick leverans i samma veva som han dog under Daytona 500..

Båten hade han döpt till ”Sunday Money”

Har läst om den men aldrig sett den i verkligheten..❤️👍

IMG_1887.jpeg

IMG_1888.jpeg

• Thumbs up 4
Posted

Going boating, Marlago 35/Twin Suzuki 350HP

IMG_1912.jpeg

IMG_1910.jpeg

• Like 1
Posted

I morgon bitti kommer nya ägarna att hämtar Rick’s båt.

Såld efter många turer och prutningar..!!👍

IMG_1916.jpeg

IMG_1915.jpeg

IMG_1914.jpeg

• Thumbs up 3
Posted

Firar försäljningen av Rick’s båt på Skippers Cove👍😃

IMG_1919.jpeg

IMG_1920.jpeg

• Like 1
  • Thumbs up 6