Jump to content

Båtlivet i USA


Recommended Posts

Posted

165000= 26500 mil. Du tänkte nog bakvänt där.

Posted

Du har rätt, jag räknade åt fel håll....😵

  • Thumbs up 1
Posted

Härlig lunch.

IMG_4560.jpeg

 

 

 

  • Thumbs up 4
Posted

Såg på en annan tråd att vår kära UmeUbbe har lämnat oss.🥲🥲

Gick direkt till knivlådan i köket och tog dessa bilder på smörknivarna UmeUbbe tillverkat och skickat till oss. Vill nog påstå att Vi använt dom nästan varje dag sen vi fick dom.

Med andra ord utsökt kvalite.

Tack igen för allt min vän och Vila i frid.❤️❤️

 

IMG_4611.jpeg

 

 

  • Like 2
  • Thumbs up 5
  • Sad 1
Posted

Var till marinan idag.

Full fart på sjösättningarna.

IMG_4613.jpeg

IMG_4614.jpeg

  • Like 1
  • Thumbs up 2
Posted

Praktisk liten båt.

IMG_4626.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

Nu kan man hyra "Aqua Tiki"..en bar med Kapten på LOTO.

Blir nog många spillda drinkar en gropig Lördag.

tiki1.jpg

tiki2.jpg

tiki3.jpg

tixi.jpg

  • Thumbs up 1
  • Haha 1
Posted

Så trevligt..!!

Nu på eftermiddagen har vi varit på ”kryssning” ombord Lisen.

Kapten ombord är en CyberMarine bekant och tilläggningarna var med beröm godkända.

Tack så mycket och nu förstår Carina bättre ansvaret man har som kapten ombord..👍😃❤️🇸🇪

IMG_4664.jpeg

IMG_4666.jpeg

 

 

  • Like 1
  • Thumbs up 5
Posted

Tack själva för besöket.

Kul att ni uppskattade kryssningsturen runt "Hammarbyoceanen", vi hade förmånen att ha ett riktigt fint vårväder dessutom.

Mycket trevligt att träffas i verkligheten och inte bara via tangentbordet.

  • Thumbs up 1
Posted

Lugnt i Hammarby slussen idag.

IMG_4682.jpeg

IMG_4683.jpeg

Posted

Några bekanta är ute och luftar deras Sealine tror jag det är.👍

IMG_4684.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

Vet inte varför bogserbåten kommer backande i rätt hög fart.

 

IMG_4685.jpeg

Posted

 

Avelin:arna är lite bakfram :). Tror det är Voith Sneider propeller på den där och då spelar det inte så stor roll åt vilket håll man åker.

  • Thumbs up 1
  • Thanks 1
Posted
16 minuter sedan, Gasglad sade:

Avelin:arna är lite bakfram :). Tror det är Voith Sneider propeller på den där och då spelar det inte så stor roll åt vilket håll man åker.

 

Ingen Voith-Schneider på den men en variant av pod.

Skärmavbild 2025-04-13 kl. 15.41.42.png

  • Thumbs up 2
Posted

Ja så är det ja. 

Posted

Ett stopp hos KMK på Strandvägen 56.

Kaffe och kanelbulle 👍❤️😃

IMG_4723.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

 

Kul med Cheerleading. Då kommer du att säkert träffa min guddotter och en hög vänner till mig. Cheerleading är stort i Hudiksvall av nån anledning och flera tjejer ingår i landslaget.

  • Thumbs up 1
Posted

Många incidenter vid just New Yorks flygplatser på senare tid. Obehagligt. 

Posted

Frukost på Hampton Inn.

Linneas team har gått till final idag.

IMG_2170.jpeg

IMG_2169.jpeg

  • Thumbs up 8
Posted

Vår Volvo får nu vård varje dag om man så vill på nya biltvätt anläggningen.

32 dollar i månaden kostar det.

 

IMG_2185.jpeg

 

 

  • Like 1
  • Thumbs up 3
Posted

Vidare så öppnade en helt ny Texas Roadhouse krog.

 

IMG_2184.jpeg

Posted

En 12 pack Coors Banquet känns rätt.

 

IMG_2188.jpeg

IMG_2189.jpeg

  • Like 2
  • Thumbs up 7
Posted

Mysiga Tikibaren.

Härligt hak och dessutom serveras min bärs .. Coors Banquet 😃🍺

IMG_2204.jpeg

  • Like 1
  • Thumbs up 3
Posted

Är ju medlem i Elks Lodge på Lake of the Ozarks sen 2018.

Flyttade mitt medlemskap till Elks Lodge nära TV.

Blev klart överraskad när vi besökte stället.

Ligger jättefint vid en insjö och finns bryggor m.m

 

IMG_2233.jpeg

IMG_2183.jpeg

IMG_2182.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

En riktig höjdare och dom klarade sig..

 

 

 

 

 

  • Thumbs up 1
  • Oops 1
Posted

Skaterbåten efter flygturen.

efter.jpg

  • Oops 2
Posted

Bra med välbyggd cockpit uppenbarligen!

Posted

....eller en jäkla massa tur att båten "landade rätt"..den långa höga flygturen gjorde ju farten blev mindre när den slog ner i plurret..!!..Vem vet.

  • Thumbs up 1
Posted

Finns en video inne i cockpit som visar 207 MPH när dom lättar..sen ser man lite kort när båten slår i vattnen innan allt bröts..!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies