Jump to content

Båtlivet i USA

Recommended Posts

Posted

@Kane

Just därför är det extra märkligt..!!

Posted

Roligt att de använder ett 25 år gammalt foto... (Är prototypen av 250R som Ocke M ritade, han hade själv båten första sommaren och jag sålde den åt honom året efter)

• Thumbs up 1
Posted
On 2026-04-29 at 09:49, Lars Ström sade:

HaaHaa hittade en svensk TV serie på Amazon Prime som lindrigt sagt är dålig..men kan fasen inte sluta att titta på den.

En säsong kvar nu..

Lyckoviken heter den..😀

Jamen..nu har vi kämpat igen fyra långa säsonger och sen tog det tvärslut..

Man får inte veta hur hon skulle komma undan med att gömma skurken hon tog ihjäl och la i frysen i garaget..!!☹️

Serien nerlagd 

IMG_6569.jpeg

• Oops 1
Posted

Investeringsbolag som köper in sig i marinbranchen är ofta inte så klokt.

West Marine är en stor tillbehörs kedja med massor av butiker.

https://www.westmarine.com/

As of early May 2026, West Marine is preparing for a potential Chapter 11 bankruptcy filing to restructure debt and lease obligations, driven by declining sales and high operating costs. The boating retailer, owned by Oaktree Capital Management and L Catterton, is considering closing

Posted

Gick på samma sätt när Altor ägde Nimbus. Precis som du skriver är det inte ovanligt att det går utför när hjärtat i verksamheten ersätts av husguden Excel...

• Confused 1
Posted

Fick en bild idag som fick mig att tänka tillbaka..rena turen att man överlevde båtracingen på -70 och 80 talet..

Paris GP - F1 V8 race 1984

Kolla noga så ser Ni 500 hästars V8 race motorn som hänger bredvid båten (pappsvalan) som bärgas.
15 minuter innan pratade jag med fransmannen Gérard Barthélémy som skulle köra sitt första F1 race och ville ha några råd. Ta det lungt och flippa inte..Det var precis det han gjorde en stund senare och dog omedelbart. 
Det var Då jag sa till mig själv att Stockholms F1 V8 race några veckor senare blir mitt sista F1 race. 
Så blev det men jäkligt svårt att "Walk away" från något man kämpat för i många år..!!
Å andra sidan är jag med och skriver här 42 år senare..

515396289_3891614237649279_8972639918318157104_n.jpg

IMG_6601.jpeg

• Thumbs up 3
Posted
On 2023-05-04 at 20:38, Lars Ström sade:

Detta hände också i Minneapolis GP 1983..och jag fick en rejäl tankeställare då jag låg precis bakom Jenkins och missade honom..

Hoppas nu videon funkar här.

Den första i verklig fart den andra i slow motion..

Roger hade en jäkla tur att han överlevde detta..!!

Posted

5 Maj 2011

Indy 500 Champ Kenny Bräck is checking out my Formula 41 PC at Lake of the Ozarks, MO.

557981936_10235027538402309_5345735084854368135_n.jpg

• Thumbs up 2
Posted
23 timmar sedan, Lars Ström sade:

Fick en bild idag som fick mig att tänka tillbaka..rena turen att man överlevde båtracingen på -70 och 80 talet..

Paris GP - F1 V8 race 1984

Kolla noga så ser Ni 500 hästars V8 race motorn som hänger bredvid båten (pappsvalan) som bärgas.
15 minuter innan pratade jag med fransmannen Gérard Barthélémy som skulle köra sitt första F1 race och ville ha några råd. Ta det lungt och flippa inte..Det var precis det han gjorde en stund senare och dog omedelbart. 
Det var Då jag sa till mig själv att Stockholms F1 V8 race några veckor senare blir mitt sista F1 race. 
Så blev det men jäkligt svårt att "Walk away" från något man kämpat för i många år..!!
Å andra sidan är jag med och skriver här 42 år senare..

Klokt beslut Lars! Du hade ju ändå redan vunnit det mesta... 🤩

• Thanks 1
Posted
16 timmar sedan, Lars Ström sade:

5 Maj 2011

Indy 500 Champ Kenny Bräck is checking out my Formula 41 PC at Lake of the Ozarks, MO.

557981936_10235027538402309_5345735084854368135_n.jpg

Mycket trevlig båt det där, hade ju en likadan själv samtidigt som dig, måste säga att den var välbyggd i hög kvalitet och med bra maskiner i, dvs. rätt storlek för båten.

• Thumbs up 1
Posted

Den här gillade jag:

”If you don’t  live for something you’ll end up dying for nothing!” 👊👊👊

• Thumbs up 2
  • Haha 1
Posted

Uppenbarligen inte bara jag som är besviken på min Volvo XC-60.

Den ligger bland dom första på listan att inte köpa..!!

IMG_6637.jpeg

IMG_6635.jpeg

IMG_6636.jpeg

• Like 1
Posted

"Lurade" vet jag inte men dom kanske blir besvikna, som vi blev. Verkar vara samma problem i Sverige som vi har här (som Volvo inte har något fix för) på vår XC 60 om man googlar lite.

Trist för både Carina och mig. Dock gillar vi farkosten i stort. Själv har jag skaffat ett annat bilmärke och Carina tar över Volvon.

(Sh*ter på Volvo efter email svaret jag fick)

IMG_6311.jpeg.2476864182d5b1155fda258a6fbc9871.jpeg

....................................................................................................................................................

Här är en sammanställning av de vanligaste felen och problemen:

Elektronik och Mjukvara (Största problemet)
  • Infotainmentsystemet: Skärmen kan frysa, bli svart, lagga eller starta om sig själv. Det påverkar styrningen av klimatanläggning, backkamera och navigation.
  • Batteriurladdning: Många upplever att 12V-batteriet dör då mjukvaran inte stänger av alla system när bilen parkeras (så kallade "elektriska spöken").
  • Uppkoppling: Bluetooth och internetanslutning kan vara
Posted

Blev full i skratt när denna video dök upp på FaceBook history idag..12 år sen.

Carina filmar och när jag pratade rätt filmade hon fel..och tvärtom..Vet inte hur många gånger Vi fick göra om..men till slut valde vi denna för då hade Carina tröttnat..🤣

• Like 1
  • Thumbs up 1