David Posted November 6 Report Posted November 6 Där kan man ju potentiellt glömma var man ställde bilen. Trist när man har bråttom till jobbet och tvingas ta helikoptern för att man inte hittar bilen. 2 Quote
Jonny Wallin Posted November 7 Report Posted November 7 Har alltid hävdat att garaget ska vara större än boningshuset 🙂 1 1 Quote
Svinninge Posted November 9 Report Posted November 9 On 2025-08-07 at 16:48, Lars Ström sade: ”Fel” kapten idag..😃👍🇸🇪 Har vart inne och snurrat runt pölen både lör och sön men ingen Lars och Carina som kom på besök 1 Quote
Lars Ström Posted November 10 Author Report Posted November 10 @Svinninge Kolla Dina meddelanden här på CM. Är till Orlando idag för att hämta upp Svenskar som kommer på besök. Frun måste absolut ha något från denna butik..🤣 3 1 Quote
Lars Ström Posted November 13 Author Report Posted November 13 När vi lämnade flygplatsen på väg hem i måndags hände det grejor..!! Enormt med trafik och en gammal van hade stannat - parkerat i mittfilen av tre och jag fick bromsa kraftigt och stannade runt tre meter bakom.. Kollade i backspegeln och skrek håll i er sen small det.. Gula bilen körde rakt in i oss med hög fart..säkert 60-70 km för det var min fart innan jag bromsade kraftigt. Gula bilen såg uppenbarligen inte framåt..!! Min fina V60 knuffades in i vanen ordentligt. Alla airbags löstes ut och jag trodde bilen brann av all rök från airbags. Läskigt satan då vi inte kunde komma ut pga trafiken i filerna runt oss.. Idioten som stannat sin van i mittfilen stog vid vägkanten och tittade.. !! Vi är lite ömma men ok. Fina Volvon är nu i händerna på försäkringsbolaget och på fredag får jag veta om den skall lagas eller lösas in. Mycket imponerad över hur bra V60 bilen klarade detta utan personskador på oss i bilen. Tack Volvo.. 5 10 Quote
Snowman Posted November 13 Report Posted November 13 Ser ut som att er bil gjorde precis det som den är byggd för, skyddade er. Läskig händelse, tur att ni klarade er med lite sveda och värk! Bilar finns det gott om. 1 Quote
Lars Ström Posted November 13 Author Report Posted November 13 @Snowman Dessvärre finns inte en enda Volvo V60 Inscription som jag vill ha till salu i hela USA..Finns några som gått 12-13 tusen mil..!! Väldigt få V60 2020 och nyare är sålda häröver..Finns Cross Country med vill inte ha en sån 1 Quote
Navigare Posted November 13 Report Posted November 13 Läskigt, men skönt att höra att ”bara” bilen tog stryk. 1 Quote
Lars Ström Posted November 18 Author Report Posted November 18 Charmigare annonser förr..😃 Jack Aylsworth Brigitte Bardot - Life Magazine **OMC On A Roll -**By the beginning of the 1960’s, Johnson & Evinrude were experiencing remarkable sales success with Johnson reaching a production milestone of two-million outboards. The first outboard brand to do so. OMC’s export division was selling outboards throughout the world and producing motors in Bruges Belgium for Europe, the Middle East, Africa and the Orient. While the 75hp V4 was heralding a new era of larger boats, the 2-cylinder Compact Model 18hp, 10hp and 5½ hp motors were still the mainstays of Johnson’s sales leadership. 1 2 Quote
Lars Ström Posted November 20 Author Report Posted November 20 Lunch på en av våra Gulf of America krogar idag. Crumps är ett mycket populärt ställe. 1 2 Quote
Torch Red Posted November 21 Report Posted November 21 Medans vi har snö och kallt så sitter ni och har det bra i bättre klimat. Är det rättvist? Tja, alla väljer var de vill bo. 1 Quote
Lars Ström Posted November 21 Author Report Posted November 21 Omöjligt att hitta en fin V60 Inscripion så nu blev det en 2022 XC60 Inscripion med nästan all utrustning jag ville ha. Nyskick med ett års Volvo garanti. Fick ta mig till Volvo i Miami för att hänta den. 3200 dollars ljudanläggning kändes onödigt och Orrefors växelväljare fattar ingen jänkare vad det är.😀 1 8 Quote
Gelis Posted November 21 Report Posted November 21 En XC60 är ju inte heller helt fel. Verkar väldigt fin. Vad saknar du i utrustningen? Löste F-bolaget in V60:n? Skulle jag byta bort min S90 inscripion så blev det till en XC60. Lite lättare att komma in i när man är lite äldre Har B&W ljudanl. bra kräm i den. Men vet i fa... om jag skulle betala det om jag beställde en ny bil. Quote
Snowman Posted November 21 Report Posted November 21 Bowers & Wilkinson ska tydligen vara väldigt bra, men dyr. Växelspaken lyser väldigt fint i mörkret... 1 Quote
Lars Ström Posted November 21 Author Report Posted November 21 5 timmar sedan, Gelis sade: Vad saknar du i utrustningen? Löste F-bolaget in V60:n? Massage i förarsätet..inte ännu för Polisrapporten tar runt 2 veckor, men dom sa att dom skulle lösa in den. (Oavsett så vill jag inte ha en så pass krockad bil) Quote
Lars Ström Posted November 21 Author Report Posted November 21 Mycket jobb och ta bort allt i aktern men nu är det som jag gillar bäst. 1 3 Quote
Lars Ström Posted November 23 Author Report Posted November 23 Lars Strom is with Carina Strom and Peter Hafström at Texas Roadhouse. · Lecanto · Here we go again.. Great times at the road house and a welldone filet mignon with ketchup. Love it.. Thanks Peter.. 2 Quote
Lars Ström Posted November 24 Author Report Posted November 24 I lördags var vi inbjudna till Mallards av ägaren Chad. Grand Opening. Otrolig jättebutik för jakt,fiske och outdoor aktiviteter. Lite blandade bilder. https://www.mallardsguns.com/ 4 Quote
Lars Ström Posted November 25 Author Report Posted November 25 Lunch med Per Eric och Havis på Swampy’s.. Trevligt ställe och glasklart vatten. https://www.swampys.restaurant/ 1 4 Quote
Lars Ström Posted November 25 Author Report Posted November 25 On 2025-11-21 at 09:10, Gelis sade: .... Löste F-bolaget in V60:n? Idag ringde skaderegleraren på State Farm. Skadedelen av olyckan är klar och jag fick veta hur mycket dom löser in min Volvo V60 för. Blev bättre än jag trodde..!! Dock är inte Polis rapporten klar ännu så vem som orsakade olyckan är inte klar ännu så dom drar min självrisk från värdet. Förhoppningsvis gör Polisrapporten klart för State Farm att jag inte var orsaken till olyckan och då får jag mina 1000 dollar tillbaka av stollen som brakade in i vår Volvo. Lite märkligt men han har också State Farm som försäkringsbolag. 1 3 Quote
Lars Ström Posted November 26 Author Report Posted November 26 I morgon blir det Orlando och flygplatsen igen..!! Havis skall hem till Åland. Middag på klubbgrillen. 1 2 Quote
Lars Ström Posted November 26 Author Report Posted November 26 Kom nu från State Farm..!! Kändes bra. 1 5 Quote
Lars Ström Posted November 27 Author Report Posted November 27 Vår för oss nya 2022 Volvo XC 60 är betydligt snålare än vår 2020 V60. Idag har jag kört över 32 svenska mil Lite blandad körning men mest runt 110 km per timme motorväg. Snittförbrukning på 35.5 MPG som blir översatt 6.6 liter per 10 mil.. Otroligt bra..👍❤️ 2 Quote
Ambj72 Posted November 27 Report Posted November 27 2 timmar sedan, Anders smuggler sade: En decimal fel? psst är 6,6l/10mil dvs 0,66/mil 1 Quote
Lars Ström Posted November 27 Author Report Posted November 27 Igår körde Vi till Orlando flygplatsen igen och lämnade av Havis som är på väg till Åland nu. Vi körde förbi platsen för krocken och den sitter kvar i minnet rätt ordentligt. Varje gång man får bromsa in och ibland stanna på motorvägarna för kö och annat kollar man direkt i backspegeln lite oroligt. Ser dom bakom att man stannar..??..eller kollar dom i telefonen..?? När en Volvo V60 blir skrot av en påkörning bakifrån är det en ordenlig smäll. Föraren sa själv att han körde runt 60-70 KM i timmen och såg inte att Vi stog still. Han hann inte ens bromsa. Vet inte hur det hade gått om vi hade kört en annan typ av bil..?? Så trist att nu när man äntligen gillar Volvo bilar är det en Kinesisk bil..!! Man undrar varför Volvo personbilar såldes till Ford som sen sålde till Kineserna..!! Tack för en mycket trevlig tid Havis.. 1 Quote
Recommended Posts