Jörgen Bolin Posted October 16, 2023 Report Posted October 16, 2023 Hej. Jag letar efter propellrar till volvo penta DP. Jag behöver 2 st uppsättningar B6. Är det någon som tips på "märken" som fungerar bra? Det finns ju en del som säljer till bra pris från 5500-6500:- efter en snabb googling, men hur är dessa proppar egentligen? // Jörgen Quote
Eken Posted October 16, 2023 Report Posted October 16, 2023 Jag köpte (visserligen A-propellrar) Solas för att ersätta de propellrar som satt på båten. Fick dock gå upp en stigning jämfört med vad mina gamla propellrar var märkta med, något annat har jag inte att anmärka på efter en säsong med dem. Quote
Rackzo Posted October 18, 2023 Report Posted October 18, 2023 Jag har haft solas och skulle inte köpa det igen för duoprop. Det är två helt olika propellrar med olika diameter på trumman som dom säljer som ett paket. Stämmer inte med stigningen och ser märkligt ut med olika diameter på trumman. BS pro, Baeksan, testade jag senast. Är exakt lika originalet och fungerade hur bra som helst. Rekommenderas. Quote
Jörgen Bolin Posted October 19, 2023 Author Report Posted October 19, 2023 Tack för er input. Det var precis sådana där detaljer jag funderade på. Bra att veta! 👍 Quote
Recommended Posts